/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rippe brændt dvd film?
Fra : Jonn87
Vist : 658 gange
58 point
Dato : 06-04-04 13:11

Hvordan kan det være jeg ikke kan rippe brændte dvd film??

Jeg kan godt rippe originale film!

Jeg har prøvet DVD Decrypter og DVD Shrink men uden held

Hvis du kender et godt program til det stads så skriv det endelig!

ps.. Jeg brænder dvd film op til mit sommerhus så jeg ikke behøver at tage dem med dertil hver gang jeg tager der hen!

Ingen ulovlig kopiéring !!!!

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:17

Hvorfor vil du rippe en brændt dvd - Når du har originalen?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-04-04 13:22

Fordi to af mine originale film er blevet så ridset at den simpelthen ikke kan afspilles på mine afspillere...

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-04-04 13:23

jeg havde heldigvis nået at brænde den ene inden den døde!

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 06-04-04 13:33

Kan du ikke bare tage en direkte kopi af dvd'en, ikke rippe den

clan30

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:44

Så kan du købe en af de specielle cd/dvd renslibere... det fjerner ridserne... de koster ikke mere end 300 kr.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 06-04-04 14:02

Hvorfor skal den rippes?Dit spgm er noget svævende.Hvis det er rippede brændte kopier,hvorfor skal de så rippes igen?

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 06-04-04 14:49

Hej.

Hvis din film er rippet kan du bare ta en kopi skive til skive.Som clan30 siger

Puchen

Kommentar
Fra : jonassr

Dato : 06-04-04 16:46

shrink bruges jo til at laven filmen mindre en dvd fylder ca 5-10 gb og med shrink bliver den lavet om så den kan rændes på en 4,7 gb +r cd så du burde bare kunne lave en copi men hvis din cd er meget ødelagt kan du måske slet ikke brænde den du så måske ligge den ind på din com først og derefter brænde den

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 06-04-04 22:40

Jeg kan ikke finde et program der kan kopiére en dvd.. jeg har prøvet med nero, og det siger at dvd'filmene er copyright... hvilket program kan springe copyright over?

Kommentar
Fra : clan30

Dato : 06-04-04 23:47

der kan du bruge et program som hedder AnyDvd

http://www.slysoft.com/en/anydvd.html

Clan30

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 07-04-04 01:16

den gider ikke at analysere slutningen af dvd'en.. både i Nero Recode og i dvd decrypter

hvordan kan det være?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 07-04-04 06:50

Det du mangler er en kodebryder,når den er aktiveret kører den i baggrunden,brug den som clan30 foreslår,og så er det jo ikke brændte skiver.Prøv med clone dvd (dansk) og any dvd fra
slysoft,jeg har kun gode erfaringer med disse to pogrammer

Accepteret svar
Fra : Puchen

Modtaget 58 point
Dato : 07-04-04 08:44

Prøv at kigge på det her link. Der står en masse om dvd kopi. Der er også manual til til Clone DVD og AnyDVD.

http://www.sikkopi.dk/

Puchen

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 08-04-04 10:40

Nu har jeg så prøvet at installere Anydvd og CloneDVD ...

Jeg satte den igang med at rippe til harddisken... den når op på 85% og så begynder den bare at gå VIILDT LANGSOMT!!!
Jeg satte den igang med at rippe igår ved otte tiden og den er ikke engang færdig idag ved elleve tiden??? den var på 96%

Det kan da ikke være rigtigt at det skal tage 20 timer at rippe en dvd?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 08-04-04 13:30

Når jeg prøver at rippe filmen med CloneDVD2 så når den til 82% og så kommer den frem med følgende fejlmeddelse:

Fejl ved fremstilling af dvd filer:
Scheduler 0 F:/VIDEO_TS/VTS_01_04.VOB:23: Fejl ved læsning TCSectorReader TCE

Hvad betyder denne fejlmeddelse???

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 08-04-04 13:58

Det er sikkert dit dvd drev,hvis du har et læse dvd drev + brænder drevet ,så prøv at bytte rundt,prøv desuden at tørre skiven af,rens laseren,men det skal lige siges at med genkopiering ,har jeg været ude for den slet ikke var til at tale med,ikke med mange men af og til

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 09-04-04 18:28

Det er ik fordi skiven er ridset, for den er helt clean... jeg kan heller ik tro at det er laseren der er beskidt, for den ripper alt andet!

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 09-04-04 18:49

Ja ,jeg ved ikke hvad det kan være,og fejlmeddelelsen siger mig ikke noget,men det må jo være dine indstill,det tager ca 20-25 min.I vindue 2 skal det være filen video_ts du skal pege på i vindue 4 skal der foroven stå v/destinationsvalg-dvd filer-ISO/udf image og så er det bare at køre

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 10-04-04 15:44

Det lykkes mig endelig, ved at opdatere min firmware på min dvd brænder

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 10-04-04 16:29

Det var da godt!

Kommentar
Fra : Puchen

Dato : 14-04-04 08:54

Hej.

Det er jo dejligt når det lykkedes. Det er også vigtigt at bruge skiver i en god kvalitet, jeg selv bruger kun Verbatim skiver. Jeg har dårlig erfaring med de billige plader, da der tit er fejl, især når man skal brænde fra skive til skive.

Puchen