/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ripping af ny Anastacia cd - HVAD HAR SO~
Fra : enus
Vist : 395 gange
115 point
Dato : 06-04-04 13:03

Jeg købte den nye Anastacia cd i går. Men blev VIRKELIGT skuffet når jeg kom hjem og ikke kunne overføre filerne til min Philips/Nike PSA mp3 afspiller.

Problemet er at man i alle andre programmer end det program der føler med (og som kun kan kopiere til SONY afspillere) lyder sangene som om der er en masse hakker i cd'en og dilerne er ikke til at holde ud at høre på!!!

Hvad skal jeg gøre???

(HVAD FANDEN TÆNKER SONY PÅ, NÅR DE SENDER EN CD PÅ MARKEDET DER KUN ER KOMPITABEL MED DERES EGNE AFSPILLERE - DET ER VIDST HVAD MAN kALDER MONOPOL!!!!!!)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 13:08

Du kunne forsøgsvis få den byttet, det kunne jo være der var noget galt med cd-en.

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:11

Det er ikke ridser, men vidst en del af kopibeskyttelsen - en slags kryptering.

Men er der ikke en måde at rippe den på?

Nogen der har erfaringer med samme cd/problem?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 06-04-04 13:12

Det er sQ da smart

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:15

DET ER SGU DA MONOPOL!!! Når dc'en kun kan konverteres til Sony mp3 afspillere. Det er ikke fordi jeg vil lave ulovlige kopier - så hvade jeg jo nok bare downloadet den GRATIS på nettet!!! Det er bare for dårligt...

Nogle idéer?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 13:18

Jeg ved at man er fuld i gang med at fremstille cd-ere som for det første fylder mere end en normal cd. For det andet pakkes al musikken i een fil som gør det umuligt at rippe cd-en, en smart men effektiv måde. Men det jeg har gjort er at optage på min pc samtidig med at jeg afspiller, og får så musikken ud i wav-filer som herefter kan kopieres.

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:19

Det var en muglighed, men kan det ikke gøres nemmere?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 13:27

Hejsa

Du kunne også kopierer den over på en anden cd
Fra den indbygget brænderprogram som ligger i den ny windows mediaplayer.

Sådan slås indholdsbeskyttelse fra ved kopiering af cd'er
1.   Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2.   Klik på fanen Kopier musik.
3.   Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Kopibeskyt indhold.
Mvh
Brian

Ps-den sidste nye mediaplayer kan hentes her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?Di spLang=da

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 13:36

>Briani, hvis det er den metode jeg selv har været ude for, (en cd med helmut lotti, kan ikke huske pladeselskabet), er selve cd-ere større end normale cd-ere, på omkring 800 mb, og det er der ingen alm. cd-brændere der kan tage.
Men enus kan du se størrelsen på cd-eren, hvor mange mb der er på?

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:41

Ellebye har ret (desværre) cd'en fylder 976 mb... så den kan ikke bare brændes over på en blank cd...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 13:49

Ok, så er det den nye måde at lave musik cd-ere på.
Men som jeg skrev tidligere kunne jeg omgå det ved at optage samtidig med at jeg afspillede, så jeg fik "overspillet" cd-eren.

Men alt i alt en rimelig god måde at lave kopibeskyttelse på.
Jeg ved dog ikke om det så er muligt at brænde musikken over på en dvd i stedet for, men hvis du har en ville jeg umiddelbart tro det virker.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 13:54

Hejsa

Jeg har prøvet at brænde en kopibeskytte cd

Sådan

Kom din cd i og åbn din mediaplayer

Klik på fanen ude til venstre-kopier fra cd

Her marker du alle musiknumrerne-og går op i fanen kopier musik

Så går den i gang med at kopierer dem ned i dit mediabiblotek

Bagefter kommer du en tom cd i-og går ind i dit medie-bibliotek-og marker alle nummerne-og går ud og klikker til venstre-hvor der står-kopier til cd eller enhed.

Og ja alle de nummer som du har på din musikcd kan også være på en tom cd
Da du jo kun har valg nummerne og ikke alt det andet fis som ligger på din cd.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:55

Ja men de er vel stdig krypterede...

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 13:55

Ja men de er vel stdig krypterede...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 14:18

>briani
Musiknumrerne ligger ikke som selvstændige filer, men på een stor .exe fil.
Jeg ved ikke om det du skriver kan lade sig gøre, men jeg forestiller mig at der ud over den store fil også ligger oplysninger omkring de enkelte melodier, og hvis det er tilfældet kan du ikke splitte de enkelte numre op i enkelte filer.
Det er her det geniale ligger i måden at lave musikcd-eren på.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 14:20

Tillæg

Henter du den sidste nye mediaplayer og instalerer den

Skal du lige gøre dette her

Sådan erhverves licenser automatisk
1.   Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2.   Klik på fanen Beskyttelse af personlige oplysninger.
3.   Marker afkrydsningsfeltet Hent automatisk licenser til beskyttet indhold.
Bemærk!
•   Du kan hente licenser automatisk, så du kan afspille beskyttede filer uden afbrydelse. Hvis afkrydsningsfeltet ikke er markeret, kan du muligvis ikke afspille beskyttede filer.

Brian

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-04-04 14:22

Afspil CD'en og optag lyden i din computer. Så har du CD'en i Wav format i digital kvalitet, som kan brændes ned på en CD.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 14:26

thulin
lige mine ord 06-04-04 13:18.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 14:29

Hejsa Ellebye

Når man kommer sin cd i-så kan man gå ind og kikke på hver nummer
Alså hvis der er 15 nummer på-så kan man se alle 15 nummer på en gang
Og så gør man bare hvad jeg skriver ovenfor.

Har som sagt selv prøvet det og det var fra en kopibeskyttet cd der fyldte 950mb-alle nummerne fik jeg plads til på en tom 700 mb skive

Men har man den sidste nye mediaplayer-står der en helt masse i hjælp om dette.som jeg ikke orker at kopierer hertil.

Men en ting er sikker og vist-det kan lade sig gøre

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 14:32

Er der kommet nogle nyere end 9.0?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 14:35

Tillæg

Det kræver selfølgelig at man har sat sine indstillinger rigtig i sin mediaplayer.

Men når man installerer den sidste nye-så kommer der tilsidst under installationen en guide-der guider dig igennem disse.

Mvh
Brian
PS-Har man ikke den sidste nye-så gå ind og kør en windows update-så ligger den der

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-04-04 14:37

Den version jeg bruger hedder

Brian

Accepteret svar
Fra : olehermann

Modtaget 115 point
Dato : 06-04-04 15:27

CLONE CD fra www.slysoft.com

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-04-04 16:12

Sandsynligheden for at det vil virke med "klon CD" er minimal.
Sikkerheden som Sony har implementeret går i grove træk ud på at man lægger et "usynligt" lydspor ind på CD'en som ikke kan høres når den afspilles i en alm CD afspiller. Smider man sin CD i en computer for at brænde den vil brænder programmet kopierer ALT, og det usynlige lydspor vil blive synligt, altså der kan høres og der vil være hak/hop/pauser m.m.
Det er samme teknik som anvendes på VHS videobånd. Når man ser videoen er det fint kopierer man en video vil der være en masse flimmer på kopien.

Så det hjælper ikke at klone CDen, man skal have "renset" lydsporet.
Hvis du får fejl når du afspiller i en CD-rom Så kunne løsningen være at koble din alm CD afspiller til din indgang på lydkortet og så lave wav (digital kvalitet) filer lige til at brænde.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 06-04-04 16:42

Hvis du ikke kan overføre filerne til din Philips/Nike PSA mp3 afspiller (hvilket jo burde være lovligt når du har ogiginalen), kan du gå ned og få pengene tilbage for cd'en. Det er du i din gode ret til...
Den mindre smarte måde er at downloade alle numrerne én for én... Bare husk ikke at gøre filerne tilgængelig for andre... - Denne metode er nok ulovlig, men alligevel... Du har jo originalen...

Hvad hedder den metode som cd'en er beskyttet på? Der findes megen software som dekrypterer denen slags....

http://cdmediaworld.com

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 06-04-04 16:48

Hvis den er beskyttet med Key2Audio, har du nok svaret her:

http://cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_protections_key2audio.shtml

(Du skal bruge ClonyXXL)

Godkendelse af svar
Fra : enus

Dato : 06-04-04 22:25

Tak for svaret olehermann - Nu kan jeg ENDELIG TA' MUSIKKEN MED PÅ FARTEN!!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 22:52

enus et lille tillægsspørgsmål, hvordan cloner du en cd på godt 900 mb med en cd på 650 mb. ???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-04-04 23:13

enus, du må meget gerne svare, vi er da et par stykker der gerne vil vide hvordan man cloner en 900 mb med en 650 mb.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 07-04-04 07:10

Jeg har med held kopieret en med en masse cdér som skulle være krypterede med clone cd,
nøjagtig hvad der sker med krypteringen ved jeg ikke ,men jeg vil tro at clone cd bare skærer i gennem og kopierer musikken,om det skulle have noget at gøre med at ANY dVD
kører i baggrunden,ved jeg ikke,men elleby din sarkastiske tone er lidt ved siden af og så længe du holder dig på den rigtige side har du ikke en chance for at sige for eller i mod.jeg kan kun sige at du burde prøve dig lidt frem,det er krypteret af mennesker og det kan brydes af mennesker,desuden er jeg af den mening at når jeg har givet 150 kr for en cd ,vil jeg have lov at gøre med den hvad jeg vil indenfor hjemmets fire vægge.Jeg foretager mig en masse på en PC som jeg ikke helt forstår og med hensyn til kryptering på cdér og DVDér er der skrevet en masse om at krypteringen hele tiden halter bag efter.Desuden kan du selv konstatere at masser har det med at gøre det sværere end det er.

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 07-04-04 09:11

Jeg bruger lige den anden profil jeg har, den jeg bruger til at købe svar.
Der skulle ikke gerne ligge noget sarkastisk i mit spg. da jeg selv sagt er interesseret, som du selv kan læse oppe i tråden brugte jeg "overspilning" i stedet for.
Så det var af nysgerrighed jeg spurgte. Jeg kender godt clone cd og har også programmet, så havde jeg vidst det den gang havde jeg brugt det. Jeg troede blot at nogen kunne svare mig på, hvordan clone cd som cloner 1 : 1 kan omdanne en 900 mb skive til 650 mb skive, hvad der umiddelbart lyder ulogisk, men selvfølgelig skal jeg da prøve det her forslag en anden gang.

Mvh
Ellebye

Kommentar
Fra : enus

Dato : 07-04-04 20:45

Hmmm... Det er jo godt at alle er kommet til enighed så!