/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til køb af grafikkort..
Fra : Harbo21
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 06-04-04 12:43

jeg skal ud og købe nyt grafikkort, og vil max gi 800 for et. hvorfor et vil i forslå jeg skal købe..??? har tænkt på en ATI Radeon eller en geforce 4 ti .. har en geforce fx 5200 nu og det er bare noget bras..

Kommentar
Fra : Harbo21

Dato : 06-04-04 12:45

Club-3D ATI Radeon - 9800SE hvad siger i til den...

Kommentar
Fra : windows

Dato : 06-04-04 12:46

hvad er der galt med fx 5200??

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 12:55

NVidia GeForce FX 5200 Ultra / AGP 8x / 128 MB / 2048 x 1536 = 695,-

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=46249

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-04 14:30

Det kommer jo an på hvad du skal bruge kortet til.

ATI kort er generelt fine til spil, hvorimod de oftest er noget skrammel i forbindelse med CAD. Til almindelige windows/office programmer er det nærmest ligegyldigt hvad du vælger.

Geforce kort - der skal du søge de kort der er spiloptimerede. Så blot masser af RAM er ikke nødvendigvis ensbetyden med sublim ydeevne i netop dine applikationer.

Hvis det er til CAD vil jeg anbefale Quadro-kort fra PNY http://www.pny.com/products/quadro/
XGL kort er billigere end FX kortene.

Ellers så ELSA/ATI kort er da absolut gode bud - var selv rigtig glad for et ELSA Gladiac 920 indtil min PC blev ranet

Har nu et Quadro 380XGL - udmærket men ikke det allerkvikkeste.

Prøv at kigge lidt her: http://www.3dkort.dk/index.htm

Og så kan du som nævnt tjekke priserne ud på www.edbpriser.dk

mvh Berpox

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 10-04-04 11:23

Hvis du ønsker at spille med det, og have et bedre end det du har, skal du nok op med lidt flere penge...
-rolf

Kommentar
Fra : sct_nicolaus

Dato : 17-04-04 00:25

du skal gå efter et Radeon 9600 kort. Har du råd til det, kan du give et par hundrede mere og købe et radeon 9600pro som fåes til 955,-. (fundet på edbpriser.dk)

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 06-05-04 11:27

har du købt et grafikkort, så afslut dog spørgsmålet...
-rolf