/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Pseudotropheus lombardoi
Fra : mullen2003
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 06-04-04 10:16

Hej nu har jeg endelig købt nogle cichlider!!!1 :D
Jeg er bare ikke sikker om det er en han og en hun jeg har købt...
Jeg har købt 2 Pseudotropheus lombardoi, en gul han,(tror jeg) som er kraftig gul med utydelige tværbånd, og en blå/hvid med mørkeblå striber, som jeg tror er en hun...
Der er bare det at den gule/hannen nogle gange jager den blå/hunnen...
hannen har en gul ægplet på gatfinnen... men det ser også ud til at hunnen også har det, eller lille gul streg på gatfinnen jeg ved ikke om finnen er gennensigtig eller om det er et lille skykke af gatfinnen der er faldet af.
der er ikke andre fisk i akvariet end dem to.
spørgsmålet er så bare om det er to hanner jeg har købt?

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 06-04-04 11:15

Her er hvad du søger:
http://www.cichlids.dk/lombardoi.htm

Lombardoi hun: blå
Lombardoi han: (ikke helt udfarvet)

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : abar

Dato : 11-04-04 22:41

Det er nok ikke to hanner du har kjøpt, det er nok en hun og en han.
Hannen vil alltid uansett jage hunnen, og hvis du ikke har andre fisk en disse to i akvariet, ville jeg skaffet meg flere malawier. De er aggressive, og jo flere fisk jo flere er det å fordele aggressiviteten på. Men hanner vil alltid jage hunner.