/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DV videokamera fra USA
Fra : DocOne
Vist : 554 gange
200 point
Dato : 05-04-04 22:49

Jeg er i den situation, at et familie medlem kommer hjem fra USA.
Jeg har overvejet at få hende til at tage et digital video kamera med hjem derfra (de er jo betydeligt billigere).

Mine spørgsmål er:
- Er der nogen der har erfaringer med hvad man skal være opmærksom på når man køber DV kamera i USA? (jeg ved at man skal sørge for at få et der kører PAL).
- Kan man overhovedet købe PAL DV kameraer i USA (eller kan man ændre dette i indstillingerne på kameraet).

- Hvilke(t) DV kamera(er) kan I anbefale, hvis de skal koste under ca. 10000 Dkr? Jeg kunne godt tænke mig et med DVD, men tilsyneladende kan man ikke samtidig få et med 2MPixels (som jeg også godt kunne tænke mig).
- Skal man være opmærksom på nogle ting mht. DVD i videokameraet (er der et specielt format i USA)?

- Ville I mene det var bedst at købe et kamera med DVD eller et med MiniDV? (DVD video kameraer har jo som regel færre features end miniDV kameraer til samme pris).

Accepteret svar
Fra : makholm

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-04 01:22

Hejsa

hvis du skal købe underholdnings elektronik i USA så skal du være sikker på at det er PAL kompatibel eller selvføldig mulit system

ang mærke så ved jeg sony er kram jeg selv har canon og er meget tilfreds

hvis då får en med DVD i skal du være opmærksom på at i USA køre man med region 1 og i EU er det region 2 så vil det jo ikke være såheldig at kæbe en der optager i region1 som du ikke kan afspille medmindre du har en region fri afspiller

men de fleste jeg har setpå tager slæt ikke højde får det der optager i DVD R- / R+ og så er der ikke region opdeling på

så du skal bare sørge for at det er PAL kompatibel så kan det ikke gå galt

men med selve skiven du opteger på har ikke noget med pal at gøre det er jo "digital video"
(mpeg) det er kun hvis du skal have den koblet sammen med dit TV med CVBS signal eller S-VHS signal så skal dem værer PAL kompatibel

så hvis jeg var dig ville jeg vælge et godt sony VD kamera eks Sony Handycam DCR DVD200
hvis det skal være med DVD

Mvh Makholm

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-04-04 09:22

Sony lægger en tilføjelse "e" til typebetegnelsen for de kameraer son understøtter den analoge PAL s-vhs og compesite transmission & reception.
Selvom det fortrinsvist er digitale DV overførsler der vil blive tale om så er den analoge del måske mere væsentlig end man antager og der for er det en god ide at sørge for det lille "e".
En anden ting er at kameras ikke ubetinget er billigere i USA men at der i tyskland også er gode indkøbsmuligheder som fks www.fotomeile.de som jeg selv har anvendt.
www.computerpriser.dk er også en god mulighed
og så slipper du for bøvlet med skat og told, de er nemmelig også på lur når det drejer sig om vare uden for EU området.

Kommentar
Fra : DocOne

Dato : 06-04-04 10:39

Tak for svarene.

Har I nogen erfaring mht. DVD vs miniDV - jeg er noget i tvivl om jeg skal vælge det ene eller det andet...

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-04-04 10:52

miniDV Digital Video anvender en tape som beskrives i digitalformat, kameraet er derfor væsntligt mindre i sin udformning end kameraet som anvender in miniDVD skive som optagegrundlag.
Jeg har selv været meget i tvivl om havd jeg skulle vælge, men landede på tapen og et sony 3ccd "TRV 950".
Dette valg var også godt tapen er billig så man kan her arbejde med et stort forråd uden at blive ruineret.
Jeg foretrækker i øvrigt SONY produkterne, også fordi disse er udrustet med en LANC tilslutning som muliggør mange fjenbetjeningsmuligheder.
MVH OW

Kommentar
Fra : clausan

Dato : 01-05-04 12:32

Som rimelig garvet bruger af video i professionelle sammenhænge må jeg absolut anbefale noget, der er båndbaseret. De optiske medier er smarte, men hvis du får en ridse i en kritisk sektor, så kan du risikere, at du slet ikke kan læse skiven.

Mini-dv er velgennemprøvet og pålideligt. Jeg er helt enig i SONY-valget, og hér mener jeg især, at du skal vægte muligheden for fire-wire in/out. Næsten alle har "out", men når du skal eksportere dét du får redigeret på PC'en så kan det være rigtig rart, at vende tilbage til bånd.

I øvrigt, så komprimerer man i mpeg2 på DVD'er, og dén kompression er hårdere (dårliger kvalitet) end ved mini-dv. Jeg ser det, men om det betyder noget i amatørsammenhænge skal jeg ikke være dommer over.

Privat bruger jeg en SONY PC 120, og jeg er ret sikker på at en efterfølger til dette vil kunne opfylde dine behov.

God weekend

Clausan

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 01-05-04 18:03

tak og vel talt Clausan
Har lige optaget en times tid på en indendørs is-hocky bane i Rødover og fandt igen at jeg kunne læne mig trygt op til TRV 950'ens automatisk + sport mode selektionen.
Har lige gennemset resultatet efterarbejdet kan overstår med et minimum af tid til dette arbejde.
Produktet er bare godt
Også god weekend herfra

Kommentar
Fra : DocOne

Dato : 05-05-04 22:07

TRV 950 ser ret fedt ud - men det står til omkrin 1800-1900$ i USA - det er noget over budgettet.
Ville nok helst have et videokamera under 1000-1100$

Nogle forslag dér?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-05-04 09:15

Her er et par muligheder

HTTP://WWW.Fotomeile.de
Http://Ebay.de
Fotomiele er suverænt de bedste prismæssigt og du komme billigere og hurtiger til målet der
også på auktionen kan du være heldigt at find netop det du skal bruge til en fornuftiger pris
hvis du har spørgsmål så kom tilbage
Mvh OW

Godkendelse af svar
Fra : DocOne

Dato : 04-06-06 17:10

Tak for svaret makholm.