/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Delings program..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 05-04-04 21:01

Hvilket delings program er det mest "rene" og sikrest.. Jeg har længe brugt imesh til at downloade musik, film og programmer i.. Men jeg har fundet ud af at imesh gør min computer pisse langsom.. Så hvilket program vil i anbefale, det skal være til at finde noget der i, og det skal helst være nogen lunde ren fra spyware, virus og skal sikkert..

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-04-04 21:16

Nu bliver jeg sikkert over faldet af alle mulige kommentare om at det er ulovligt... Men p2p programmer er IKKE ulovlige i sig selv, der kan findes masser af gratis film og freeware i alle p2p programmer..

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 21:36

Du skal huske på, at det er ikke din computer der bestemmer hastigheden det er den du downloader fra.

Men lige en indskudt bemærkning. Bølgerne er gået højt omkring lovligheden af f.eks. kazaa. Der er faldet dom i usa for at kazaa er helt lovligt, men det er så helt op til brugerne at sikre sig, at man ikke downloader noget man ikke må, og dette ansvar ligger ikke hos kazaa.

Men der ligger da også meget freeware som er helt legalt at downloade, at man så kan komme til at taste forkert en gang imellem, er en anden historie.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-04 21:39

Der er skam ikke nogen der overfalder en Ciaokører, ha ha, de har fået straf nok ha ha.
Se virus er der alle steder, da det jo er p2p programmer, hvor du henter hos andre, og hvis de ikke har testet for det, ja sååå.
Men hvis du selv har et godt antivirus prog. så behøver du ikke være bange.
Men før jeg nævner programmer, så vil jeg sige at noget nær hver 5.de MP3 du henter er ødelagt af støj, som måske er 20 sekunder støj, der er lagt ind et sted i musiknummeret. Og hvis du ikke hører dine numre igennem, og får dem fjernet, så er du også med til at udbrede, disse ødelagte musiknumre, som er delt på nettet af musikindustrien, for at "sælge" flere CDèr.
Man kan dog få gratis programmer der detekter disse numre, men ikke før dit download er nået til den defekte del.
Som du sikkert ved, så er Kazaa den mest udbredte p2p. Og det er fordi den er så udbredt og let at have med at gøre.
Kazaa, har dog en del popup sider, og indeholder spyware, dog af en mildere grad. Hvis denne spyware fjernes, vil Kazaa ikke fungere, dog kan man starte et program der hedder Diet Kaza 2.0. Dette program holder spywaren nede og kalder Kazaa frem til download.
Et bedre pogram er Kazaa Lite, som ikke har spyware, men deler samme filer som Kazaa.
Så er der en del andre gode p2p programmer, men de fleste fungerer ikke godt eller slet ikke gennem en router.
WinMX og Overnet/Edonkey
Og så en hel masse andre mindre kendte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 22:26

Uanset hvad så åbner et p2p program nogle porte og der vil altid findes noget snavs der udnytter det! Så svaret er at der ikke er nogen p2p programmer der er sikre! Sandsynligvis vil man først opdage skaderne langt tid efter hullet er blevet stoppet af et sikkerhedsprogram!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 22:30

Øh altså ikke for at være lyseslukker!

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 05-04-04 23:02

Jeg ville nok anbefale DC++, da man kan være heldig at komme ind hos en go svensker, og så bliver der hentet så det siger spar 5.. jeg har i den tid jeg har prøvet DC++ ikke oplevet nogle musiknumre med støj nogen steder på linjen, og heller ikke filer som er andet end det filnavnet siger(dette sker tit på kazaa-at man får noget andet end man henter)..

Personligt anbefaler jeg dc++, men som sagt er der ingen p2p der er sikre...sååå..

have fun!!

Kommentar
Fra : overby

Dato : 05-04-04 23:29

jeg ville jo sige emule da det er mit foretrukne ... der findes ingen crash versioner, har jeg ikke oplevet i hvert fald, ligeledes er der en rimelig sikkerhed da serverne man connecter til beskytter mod virus mm .. skulle jeg da mene :) ... emule er efterhånden også ved at have en del dansk musik.

DC++ har lige haft en razia ... ved ikk, jeg ville aldrig bruge det da man hurtigt ser sig nødsaget til at dele 20 og 30 gb warez for at komme på en god hub.

Kazaa er da ok, men som det blev sagt er der for mange crashversioner med sange og udbudet af danske filer er svindende

Limewire / gnutella / shareeza / ... kan bruges bag en firewall , en af mine venner bruger det igennem en prof firma firewall

Kommentar
Fra : overby

Dato : 05-04-04 23:30

btw er der vidst aldrig blevet snuppet nogen via emule endnu :) ...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-04-04 23:34

Okay.. Jeg synes at dc++ er svært at finde ud af... det vigtiste er at der ikke er for meget spyware med når man istallere programmet, og det er til at finde noget....

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 05-04-04 23:35

Og at man ikke bliver taget for noget...

Accepteret svar
Fra : overby

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-04 23:40

http://www.emuleproject.net <---- der har du / i så en løsning

ingen spyware
ingen apg ( indtil videre da)
ingen besvær ... med mindre man har firewall ( gnæk ), der findes dog guides til hvordan man åbner porte og sådan på deres hjemmeside ..

Det skal siges at jeg har testet nok 9 af 10 mulige p2p programmer der findes og jeg har fundet emule som det bedste efterfulgt af bit torrent, sidst nævnte ejner sig bare ikke til små filer

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 06-04-04 18:40

Tak for svaret overby... også tak til dig palle..

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 08-04-04 12:13

Efter jeg har været inde på emule.dk mener jeg ikke at det er sikket prøv at læs nogle af nyhederne... Antipirat gruppen går efter dem der bruger eDonkey, kazaa, dc++... Emule og en klient til eDonkey..