/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Pigmentforandring
Fra : 888
Vist : 4153 gange
100 point
Dato : 05-04-04 17:49

Hej.
Er der nogen der har erfaring med dermovital clair eller lign. produkter der "bleger" pigmentforandring i ansigtet?? Bleger det, får det huden til at skalle eller hvad gør det lige???

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-04-04 18:28

hej måske dette link kan hjælpe

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s.155/1866

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 18:29

Umiddelbart ville jeg anbefale dig at tale med en hudlæge om sådan noget. Jeg har ikke erfaring med det, du omtaler, men huden i ansigtet er sart. Det koster ikke noget at få en henvisning fra din læge. Du skal tænke på, om der kan komme senere
påvirkning og skader.
mvh
binky

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-04-04 18:39

hej igen hvis du ikke er stærk til sprog så prøv denne søgemaskine http://dk.altavista.com/ og så sætter du bare teksten ind i feltet og vælger hvad det oversættes til og du vil forstå meningen af det .

har søgt på selve ordet som du skrev ,men prøv lige selv så kan du jo lige se om det falder i din smag .

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 09-04-04 11:14

Hej.
Prøv ar stille spørgsmålet i Netdoktotrs debatforum under "hud hår "

Helle

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-04 17:50

Jeg har på et tidspunkt prøvet et (pisse)dyrt produkt til ansigtet, som skulle fjerne/blege pigmentforandringer. Der skete dog intet overhovedet, så dén hopper jeg ikke på igen.
Senere har jeg ladet mig fortælle, at det er hormonelt betinget og at mange kvinder, når de har rundet de 30 ca., kan få disse mørke pletter i ansigtet eller andre steder.
Jeg er selv meget påpasselig med mit helbred og min krop og sørger for at få gode kosttilskud, sund mad osv. samt urter til min hormonbalance (jeg er 42). Mine pletter i ansigtet er herefter ikke blevet værre, bortset fra at de BLIVER værrre om sommeren, når jeg bliver solbrændt. Så derfor bruger jeg en solblokker, faktor 60 eller 80 til de steder i ansigtet, hvor jeg har pletterne, så de ligesom bliver "udjævnet" og ikke bliver meget mørke i forhold til resten af huden i ansigtet. Det er faktisk det mest virksomme, jeg har prøvet. Jeg har hørt, at man kan fjerne pletterne med laser, men så ved jeg ikke, om huden efterfølgende bliver blegere, for så er man jo lige vidt....!
Men somsag så kan det også godt afhjælpes ved kost, mineraler og kosttilskud. Prøv at tale med en god biopat. Hvis du ellers er til alternativ behandling....

Godkendelse af svar
Fra : 888