/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Madlavning
Fra : stormb
Vist : 429 gange
100 point
Dato : 05-04-04 17:48

Jeg har lavet en ret med chilisovs i, men det er blevet alt for stærkt. Er der nogen der har forslag til, hvad jeg kan gøre for at neutralisere det.
På forhånd tak Stormb

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 17:50

Lav en portion mere - blot uden chili - og bland dem.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 05-04-04 17:51

Måske kan lidt fløde hjælpe?!?!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-04-04 17:54

Hejsa

Kom lidt sukker i det hjælper.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-04-04 18:06

Sprøgsmålet er hvor stor gryde der skal til inden sovsen er tilpas stærk.
Det ender nok med sovs til de næste ti år.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 18:09

Noget eddikevand fra feks syltede agurker eller lign hjælper
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 18:10

Ellers kasser en stor del af den og fortynd resten med mælk eddikevand og lidt sukker
Mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 18:10

Nej - Det er da bare at lave en ny portion uden chili, og bruge den allerede lavede til at spæde op med til smager er ok.
Skal man kun bruge det halve - ja så har man også til næste gang.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-04-04 18:13

Du kan da ikke begynde at sige nej Refi kom selv med noget men uden nej til de andres
mvh Sune

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 18:18

Det var ikke til dig "sune" - det var til de 10 liter sovs.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 05-04-04 18:19

Kom noget ananas i! Det er det eneste der hjælper! Og så smager det jo osse godt!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 19:07

Det var dog nogle skrækkelige forslag, bortset fra den med at lave en portion til (uden chili) og bland.
Chili kan udmærket fryses.
Stormb: der er intet vidundermiddel. Hvad du kan tilføje, kommer helt an på, hvad der ellers er i retten.
F.eks. ved chili con carne, kommer jeg endnu en dåse bønner og endnu en dåse tomater i. Er det med grønsager, kom nogle flere i.
Server retten med en go græsk youghurt. Smager godt og lindrer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-04-04 19:35

Ananas et skrækkelig forslag? Prøv at spise 10 japalenos og drik et glas ananas juice og se hvor det lindrer!

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 19:50

Sorry, ananas smager godt, men ikke i alle typer retter

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 05-04-04 19:52

Forresten lærte jeg et trick i en indisk restaurant, hvor jeg må have set ret vild ud i hovedet, for tjeneren kom drønene med en cola. Kors, hvor det hjalp.

Godkendelse af svar
Fra : stormb

Dato : 05-04-04 19:56

Tak for svaret tedd. Det vil jeg prøve, selvom der snart ikke kan være mere i wokpanden. stormb

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 06-04-04 02:21

Tak til alle for forslag. Jeg lavede en ret med hakket oksekød, finsnittet hvidkål, løg og den famøse chilisovs. Det smager rigtig godt, men jeg bryder mig ikke om den brændende eftersmag. mvh stormb