/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problem ,når jeg tænder windows 98
Fra : eln
Vist : 322 gange
50 point
Dato : 05-04-04 17:06

når jeg tænder min computer kommer der altid et ekstra vindue jeg har 4 muligheder .taste en kode taste ok taste annuller taste x ,så forsvinder vinduet, det er nemt nok ,men det irriterer mig at ,at jeg ,på en måde ,skal starte computeren 2 gange,jeg ved ikke hvorfor vinduet kommer ,det var ingen problemer i starten, jeg er ingen computernørd så hvis der er hjælp at hente må det gerne være "skåret ud i pap"

mvh.eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 17:29

Vinduet hedder vel log on eller noget i den retning.
Emesen.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 05-04-04 17:41

vinduet hedder:skriv adgangskoden til netværket.

eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 18:52

Det er sansynlivis fordi du har indstalleret et netkort.
Du kan godt fjerne den, men jeg skal lige finde opskriften.
Emesen.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 05-04-04 18:54

det lyder godt

eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 19:14

Start comp. log på som administrator, har du ikke brugt det før så lav et nyt password.
Gå til stifinder - C:\windows - tryk på type så filtyperne bliver samlet - i roden finder du (vis alle filer) filer med endelsen .pwl - slet dem.
Gå til start - log af administrator - ok - nu sletter du alt der står i bruger - ok.
Nu bør den starte op direkte i windows og det program du har sat den til.
Vil du igen logge på som administrator:
start>Log af/luk comp>log af>ok>skriv administrator og et password du finder på. (husk det)
Emesen.
Virker det ikke så kom tilbage.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 05-04-04 21:12

hvordan logger jeg på som administrator??jeg har noget der hedder log af,men det er jo nok ikke der.

mvh.eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-04-04 22:05

ok når du er i log on vinduet:
bruger skriv - administrator
password skriv - et du finder på (husk det)
du skal være administrator for at ændre noget.
Emesen.
Jeg lukker for i dag

Kommentar
Fra : eln

Dato : 05-04-04 23:32

slettede 2 pwl filer -log af admistrator-ok-så kommer vinduet >skriv adgangskode til netværket< sletter bruger-ok-vinduet forsvinder ikke når jeg trykker ok
prøvede så at taste koden ind-ok-vinduet blev der, fjerner det med -luk-men næste gang jeg tændte computeren var det der igen

håber du er en tålmodig sjæl

mvh.eln

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-04 00:09

Under kontrolpanel og adgangskoder skal der selvfølig ingen være! Prøv at gå ind under kontrolpanel > netværk og sæt det til windows logon istedet for?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 07:47
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 08:03
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 09:18

Tak tedd

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 09:57

til emesen

den ene af de 2 pwl filer jeg slettede var adgangskoden til netværket,så den installerede jeg igen,jeg forstår ikke engelsk så jeg kan ikke læse kommentaren fra manse

mvh.eln

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 10:00
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 10:03

5. Klik på fanen Skift adgangskode. Klik på Skift Windows-adgangskode og derefter på OK

uden at sætte en andgangs kode ind(blank>ok)

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 10:28

hvor finder jeg fanen skift adgangskode

mvh eln.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 10:33

Kontrolpanel> Dobbeltklik på ikonet Adgangskoder.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 11:03

i vinduet skift windows adgangskoder var der 3 blanke rubrikker, så jeg klikker ok, nyt vindue, windows adgangskode er blevet ændret?? så jeg klikker ok for at komme ud, hvad nu? skal jeg opgive for ikke at bruge alt jeres tid

eln

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 11:04

har du så prøvet at genstarte

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 11:29

har genstartet, vinduet er der endnu

eln

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 11:33

har du fukgt alle anvininger inde på linket,vis så prøv og genstart og når
boksen kommer frem så skriv dit log on code men lad være med at bekræfte det
i bosk to ok og prøv så at genstarte.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 11:36

prø at omdøbe dine .pwl filer til old.pwl højre klik>omdøb

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 11:42

prøv at søge på *.pwl højre klik>omdøb dem du finder til old.pwl

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 12:12

har 2 pwl filer, har omdøbt dem til old.pwl og genstartet,hjælper ikke

eln

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 12:24

har du TweakUI Power Toys,på din pc,i kontrolpanel?

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 12:34

den har jeg ikke,ved ikke hvad der er

eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 16:43

Når du har slettet/omdøbt pwl - så log af administrator - slet administrator fra linien>ok eller bare ok
Og så kan du lukke comp (ikke genstart)
Start comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 17:16

til emesen
slettede administrator-lukkede com-tændte igen-det samme- prøvede at slette pwl filerne-der sker det samme igen ,når jeg kan slette pwl filerne uden at der sker noget hvad skal man så bruge dem til? (har filerne i papirkurven)

eln

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-04-04 18:34

Når du logger ind første gang laver den pwl filerne (PassWordLog så vidt jeg husker)
Når der ikke er andre brugere vil der kun være 2 pwl
Så må jeg lige spørge en jeg kender i morgen.
Hvis ikke der kommer nogen som kan løse gåden.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-04-04 19:30

Hmm! Har du sat det til windows login under Kontrolpanel >> netværk? Synes ikke du har givet et klart svar om det!

Kommentar
Fra : eln

Dato : 06-04-04 20:31

den står på <klientprogram til microsoft-netværk>den tror jeg ikke jeg har været inde og pille ved,

eln

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 06-04-04 21:11

Prøv at sætte den til windows login!! Alt andet en klientprogram!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 23:01

Windows-logon på listen Primær netværkslogon

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-04-04 23:14

det står inde på linket og vis du ikke har gjort det så forstår jeg godt at det ikke virker,Dato : 06-04-04 10:00

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 07-04-04 09:31

Tak for svaret tedd.
vinduet er væk, herligt, også stor tak til manse og emesen, undskyld manse men jeg kan ikke engelsk (linket) jeg accepterede svaret i aftes ved 22 tiden
men må have lavet en fejl, så nu prøver jeg igen

mvh.eln