/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Solfaktor i solarie ?
Fra : Helle13
Vist : 1092 gange
50 point
Dato : 05-04-04 15:55

Jeg har fået det råd at bruge en solfaktor i solarie.
Jeg har især brug for at beskytte min ansigtshud. Er der nogen der ved lidt om dette?

Hilsen sommerpigen

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 16:10

Hej Helle 13
Jeg har selv solarie, og jeg har lige rådført mig med brugsanvisningen, og den siger højt og tydeligt "brug hverken sololie eller solcreme, fjern creme, læbestift og andre kosmetiske midler før du skal i solarie".
Det må være bedre for dig at tage mindre tid i solariet, fremfor at bruge sololie, hvad der også frarådes. Jeg tror nok, at grunden til at det frarådes, er at det ligefrem kan give forbrændinger. Men kunne du måske dække dit ansigt med et håndklæde? Umiddelbart kan jeg ikke se, det skulle være farligt. Det skal bare være tørt. Hvis du har hjemmesolarie, kan du måske rykke lidt med det. Jeg håber, du kan bruge noget af det.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : asim1

Modtaget 60 point
Dato : 05-04-04 16:11

det afhænger af hvor lys din hud er af natur og om du er vant til at blive nemt solskoldet. Er du meget lys i huden vil jeg foreslå en faktor 15- til 18 ellers er faktor 8-10 gode nok. Du kan købe mange gode produkter i Matas og de er også gode til at vejlede dig. Husk og starte forsigtigt op i solariet.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 05-04-04 19:25

Det er jo det, at huden i ansigtet ældes hurtigere end resten af legemet.
mvh
binky

Godkendelse af svar
Fra : Helle13

Dato : 10-04-04 12:24

Tak for svaret asim1.