/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Gendanne slettede filer
Fra : The_Witch_King
Vist : 465 gange
220 point
Dato : 05-04-04 13:57

Er der nogen der kender en måde/program så man kan gendanne slettede filer? og jeg snakker ikke bare om JPG og GIF filer, men "rigtige" filer som savegames eller lignende....

Håber inderligt at nogen kan hjælpe....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:03

Hvis det er filer du har slettet for længe siden, kan du godt glemme det - de er overskrevet for længst.
Så generelt må svaret blive nej.
Dog kan filer af og til reddes hvis de er slettet for nylig.
Så der skal flere oplysninger til for at give et endeligt svar.
Jpg og gif er også rigtige filer.

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:08

Hvor langt tid siden er "længe siden".....? og ja jeg ved godt at gif og jpg filer er rigtige filer, men det er de store filer der er vigtige at få gendannet... og jeg mener at filen-formatet hedder dat i stedet for jpg eller lignende.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:13

Tiden er ikke så vigtig. Det der er vigtigst er hvor meget aktivitet der har været på din harddisk siden du slettede filen.
Er den først blevet overskrevet er der ikke noget at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:15

Hvilket styresystem kører du med, siden du har skrevet spørgsmålet i mac

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:15

ok, men hvordan kan man få den "tilbage" findes der en speciel kommando eller et godt program? smartrecovery programmet virker ikke....

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:17

sh** my mistake, har skrevet det forkerte sted, jeg kører med XP pro.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:20

Du kan da prøve - men som sagt er det blot en uges tid gammelt og du bruger din maskine hver dag er der ikke mange chancer.
Du kan evt. prøve at finde et tidligere gendannelsestidspunkt, men den tager næppe datafiler af den slags med .
http://www.fsguard.com/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:22

smartrecovery programmet virker ikke....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-04 14:22

Prøv med programmet Undelete http://www.executive.com/undelete/undelete.asp?ad=go15
som er enkelt og nemt at benytte.
Det koster penge - men du kan hente en gratis prøve-version.

NB! Jeg går ud fra, at det er en PC, vi taler om - for til MAC kan Undelete ikke bruges.

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:23

Jeg regnede heller ikke med at det ville lykkes, men thanks anyway....

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:24

Ja det er en PC, jeg skrev bare forkert.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 230 point
Dato : 05-04-04 14:26

Husk at tage backup af filer som du måske senere får brug for - så får du ikke problemet.

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:27

Ja, I know... men jeg troede jo ikke at den var vigtig på det tidspunkt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:28

Du må nok se i øjnene at det ikke er muligt i dette tilfælde.

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:29

ja....snøft....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-04 14:33

Du kan da ikke vide, om det er muligt, før du har prøvet.
For du kan umuligt have afprøvet de foreslåede programmer på så kort itd.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-04 14:34

itd = tid.

Godkendelse af svar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:34

Tak for svaret refi, der var ingen muligheder i dette tilfælde, andet end at tænke sig om næste gang.....

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:35

jo jeg har prøvet det først nævnte for mange min siden, og har prøvet det du anbefalede nu....men uden held....desværre, tak for hjælpen begge to.....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-04 14:38

Så længe du ikke har afprøvet de foreslåede muligheder,
så ér der da nogle muligheder.

Men okay, det må du selvfølgelig selv om.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 05-04-04 14:39

Fint nok, The_Witch_King, så var jeg lige et nummer for hurtig
med min kommentar foroven.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-04-04 14:39

selv tak.
Sikkerhed er en dyd.

Kommentar
Fra : The_Witch_King

Dato : 05-04-04 14:45

Men i skal da have tak alligevel....