/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
går kun på to cylindere
Fra : mr1985
Vist : 361 gange
200 point
Dato : 05-04-04 10:49

Hej alle. var på vej i skole i fredags, da min bil pludselig begyndte at tikke helt vildt og ville ikke trække. Troede først det var benzinpumpen, men fandt ud af, at den ikke gik på to af cylinderne ( de ligger op ad hinanden). har tjekket tændrør og ledninger, men der ligger fejlen ikke. hvis man giver motoren lidt omdrejninger begynder den at tikke, og det er en corolla ae92 4-af. kan det være toppakningen eller noget med ventilerne????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 10:57

Det kunne være en stempelring eller som du selv anfører måske ventiler, men når 2 sætter ud af kraft på een gang kan det også være noget helt tredje, men lad være med at køre med bilen før du har fået ordnet problemet, det skader betydeligt mere end det gavner.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 05-04-04 10:59

PS! Du vil ikke kunne mærke så meget til problemet hvis det var toppakningen, som du iøvrigt selv kan undersøge ved at se om der er vand i olien, det giver en hvidlig farve.

Kommentar
Fra : mr1985

Dato : 05-04-04 11:02

tak for svaret.... men hvad kan skyldes at den tikker, når den kommer over 2000 omdrejninger.

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 210 point
Dato : 05-04-04 11:05

Tikker eller klikke kunne udmærket være være en plejstang der er i stykker, du hører den blot ikke før svingningerne er oppe på en hvis hastighed (her omdrejninger).

Godkendelse af svar
Fra : mr1985

Dato : 05-04-04 11:17

Tak for svaret ellebye.