/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min computer vil ikke som jeg vil!
Fra : hatchi
Vist : 397 gange
20 point
Dato : 04-04-04 22:54

Jeg har lige fået formateret min computer (den er ca 3½ år gammel), fordi jeg regnede med at den ville blive hurtigere, lidt i hvert fald. Nu vil computeren så ikke gøre som jeg beder den om. Hvis jeg ændrer startsiden starter den alligevel på den gamle startside, og jeg kan ikke trykke på "egenskaber" for "Denne Computer" eller "internet explorer". Hvis jeg spiller et computer spil kan min computer finde på at lave en underlig lyd, og så vise en blå skærm med noget tekst man ikke når at læse før den slukker af sig selv. Programmerne svarer tit ikke, og nogle gange går computeren fuldkommen i stå, og hverken ctrl+alt+del eller alt+tab eller ctrl+esc eller alt+f4 kan få den til at reagere. Hvad skal jeg gøre?

(Min pc er ikke dårlig selvom den er gammel, den har 60gb plads og 256 rd ram, geforce 3 og 1400 mhertz)

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 04-04-04 22:58

Prøv med en scanning efter snavs www.spywarefri.dk deres pogrammer er opdaterede

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 04-04-04 23:05

Computeren er blevet formateret idag, der burde ikke være virus på nu, gør der?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-04-04 23:18

Hejsa

Jo en virus kan komme hurtig-hvis du ikke har installeret en virus scanner.

Prøv lige denne her først

http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

Dette er et program som finder og fjerner spyware, du skal ikke gemme programmet men blot åbne det. Så kører det en hurtig scanning af din computer.

Bagefter kan du lige køre en onlinescan med panda her

http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-04-04 23:25

Tillæg

Der er nok også klog at gå ind på windows update,og hente de forskellige sikkerhedsopdateringer der er kommet.

http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Hvilken styresystem har du installeret?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 04-04-04 23:28

Briani, det hjælp ikke med http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
Programmet fandt en masse ting, som jeg trykkede remove ved, men mine programmer vil stadig ikke åbne, og jeg kan ikke lukke min computer på anden måde end at trække stikket ud. Jeg har windows xp home

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 30 point
Dato : 04-04-04 23:41

Okay det lyder ikke godt alt det du siger.

Men prøv lige det her

Kom din XP Home cd i din cd rom drev

Gå i kør og skrive

SFC /Scannow

Husk der skal være mellemrum efter SFC

Så vil xp lige lave en tjek af dine systemfiler og rette op hvis der mangler/eller er nogle som er beskadiget

Brian

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 04-04-04 23:55

Ved ikk om det dur, men du får 20point for din hjælp. Mange tak :)

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 04-04-04 23:56

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-04-04 00:01

Hejsa igen

Du skal da ikke give point før dit proplem er løst

Men jeg håber da du giver en tilbagemelding hvis det har hjulpet.

Mvh og godnatter når den tid kommer

Brian