/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværksproblemer!!!
Fra : martinussen
Vist : 324 gange
95 point
Dato : 13-05-02 22:15

Hej, jeg kan ikke få min pc på nettet. Jeg fik for 1 måned siden ADSL, og havde den oppe at køre.
Men da jeg forleden ville installere et netværk, til min pc og en Amitech pc(ældre årgang), gik min af.
Jeg havde brugt en Longshine 8 ports switch, og en masse ledninger til netværket.
Så installerede jeg XP, og fik hentede en ny drive til netværkskortet. Men det fungere stadig ikke, og når jeg "pinger" min egen maskine, for at teste ledningen sige den (0% tab). Men hvis jeg "pinger" modemet, skriver den 25-50 % tab, og nogle gange forbinder den ikke.
Hvad kan jeg gøre, for at komme på nettet?

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 95 point
Dato : 14-05-02 00:55

Hej martinussen,

jeg er ked af at se du endnu ikke har fået løst problemet.
Håber et af følgende forslag kan løse det:

1. Mange switches har en uplink port som er "shared" med porten ved siden af - typisk med port 1. Det betyder at du ikke må bruge både uplink porten og porten lige ved siden af. Der er ofte en tynd streg mellem de to porte der markerer at de deler porten (det er reelt samme port, men uplink port krydser send og modtag signalerne ligesom et krydset kabel - derfor kan man enten bruge et krydset kabel i uplink porten eller et almindeligt straight kabel i porten ved siden af - det giver det samme).

2. Prøv at forbinde modemet og PCen direkte (med et krydset kabel, som du må have haft det før du satte netværket op) og ping igen.. hvis du stadig har problemer, så kunne der være noget galt med modemet. For at være helt sikker på det ikke er det krydsede kabel der er problemer med, så kunne du forbinde dine to PCer med det og prøve at pinge frem og tilbage for at se om der stadig er pakketab.

3. Kontrollér at IP-adresserne er sat rigtigt op.. hvis du kører dynamisk tildeling på lokalnettet med modemet som DHCP-server (hvis det har den funktionalitet), så prøv at give PCerne faste IP-adresser og pinge modemet igen.

Hvis intet af ovenstående virker eller ikke er forståeligt, så skriv igen og skriv lidt mere om din opsætning.. hvad er det fx for et ADSL modem du bruger og hvilket ADSL-produkt der er tale om (inkl. hvilken udbyder).

Held og lykke,
Lars

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 14-05-02 01:04

Hej igen,

så lige din kommentar i den anden tråd..

Hvis alle dine kabler er straight, så skal du sørge for IKKE at bruge uplink porten på switchen.
Du kan selvfølgelig også prøve at flyttet kablet fra modemet over i en anden port, men chancen for at der er noget galt med en enkelt port i switchen, mens de andre fungerer fint, er nu meget lille.

Har du nogen problemer med at overføre filer mellem de to PCer?

- Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-05-02 11:43

Prøv at sætte én computer til dit ADSL modem for at se om det ikke skulle
være din switch det er galt med.

Steffen

"martinussen" <martinussen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:15VD8.4759$HN.169239@news010.worldonline.dk...
> Hej, jeg kan ikke få min pc på nettet. Jeg fik for 1 måned siden ADSL,
> og havde den oppe at køre.
> Men da jeg forleden ville installere et netværk, til min pc og en
> Amitech pc(ældre årgang), gik min af.
> Jeg havde brugt en Longshine 8 ports switch, og en masse ledninger til
> netværket.
> Så installerede jeg XP, og fik hentede en ny drive til netværkskortet.
> Men det fungere stadig ikke, og når jeg "pinger" min egen maskine, for
> at teste ledningen sige den (0% tab). Men hvis jeg "pinger" modemet,
> skriver den 25-50 % tab, og nogle gange forbinder den ikke.
> Hvad kan jeg gøre, for at komme på nettet?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 14-05-02 21:45

ADSL er igennem teledanmark bredbånd. Der var 2 siemens XpressLink med. Den ene er skillefilteret og den anden er modemet. Men jeg har ingen router!
Kender du disse produkter?

Min computer fungere fint nede ved modemet.

Du skal lige have at vide at det hus, jeg bor i er stort. Vil jeg sige. Der er cirka 50 meter til switchen fra modemet. Ved switchen står "Amitech`en". Her fra der endnu 20 meter kabel ned til mit værelse.

Jeg har testet forbindelse imellem switchen og mit værelse. Den var 0% tab. Men hvis jeg pingede modemet, sagde den 25-50% tab.

Men amitechen fungere fint på nettet.

Hvad kan jeg have gjort galt?