/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Maxi optræk
Fra : Viktor_PM
Vist : 400 gange
15 point
Dato : 04-04-04 20:18

Hej alle sammen...

Ja nu er min Maxi blevet autolakeret, metallic blå med neongrønnefælge... Den er bare så dejlig. Og så har jeg taget min 45mm tun cylinder, og min 15mm kaburator af, så nu kører den lovligt, næsten. Men der er 5,5hk udstødning på, og der er stadig 36 bagtandhjul. Men nu har den bare det sløveste optræk, og køre 55km/t på toppen, det er lige før den ikke kan lave en fedter... Hmmm... Men hvis jeg tager 36 bagtandhjul af, hvor stærkt køre den så?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-04 21:02

Så kører den da slet ikke.
Vi skal da vide hvad du kommer på.
Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 21:38

Hvis du sætter det originale på med den udstødning så render den vel en 45 stykker så med medvind Det lyder som om den er blevet flot
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 05-04-04 09:19

problemet er at du stadig kører med 5,5 hk udstødning. der er ikke nok modtryk i den til at give ordentligt optræk. Enten skal du sætte original udstødning og original tandhjul på og leve med 30 km/t, eller også skal du, som jeg ville gøre, sætte lovlig udstødning på, beholde bagtanhjulet og sætte 45mm cylinderen på. Så har du et pænt godt optræk af en maxi, og samtidig vil du have en topfart på ca. 55 km/t...

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 05-04-04 20:24

det kommer helt an på hvad du vil have den til at køre...

hvis du vil bi beholde den nuværende hastighed så på monter din gamle udsødning og dit nye tun!!

og hvis du vil have noget der gård hurtigere så ville jeg montere denne udstødning
http://www.50cc.nl/zoek_res_e.asp?TA=PucMax&GR=uitlaat

og så tage leovincie hm med vare nummeret 1857

så vil din kanllart spinde som en kat

Accepteret svar
Fra : BOFFEL

Modtaget 15 point
Dato : 05-04-04 20:24

det kommer helt an på hvad du vil have den til at køre...

hvis du vil bi beholde den nuværende hastighed så på monter din gamle udsødning og dit nye tun!!

og hvis du vil have noget der gård hurtigere så ville jeg montere denne udstødning
http://www.50cc.nl/zoek_res_e.asp?TA=PucMax&GR=uitlaat

og så tage leovincie hm med vare nummeret 1857

så vil din kanllart spinde som en kat

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 23:59

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 28-04-04 01:51

der er en teori som siger 4 tænder bag på svare ca til 1 tand foran
og 1 tand højer svare ca til 4 km/t hvis den kan træk det
med de samme motor omdrejninger
vh cc

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 14-06-04 16:41

Tak for svaret BOFFEL.