/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
jagerpilot
Fra : Stinus104
Vist : 5761 gange
100 point
Dato : 04-04-04 17:28

Hvilke krav stilles der til jagerpilot uddannelsen?
Har altid haft en kæmpe drøm om at flyve. Gider ikke transport/ferie-flyvning så jeg tænker at den eneste anden mulighed er uddannelse inden for militæret som jagerpilot (er det rigtigt?)...
så.. hvilke krav stilles til denne, og hvad præcis får man tilgengæld?
håber i kan hjælpe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-04-04 17:30
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-04 17:35
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-04-04 17:52

Der stilles meget store krav - så har du blot det minsdte handicap - så glem det.
Du kan da sagtens blive pilot ved privatundervisning.
Det koster bare en lille million at tage licens ved privat undervisning at blive jagerpilot

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-04-04 18:39

Det der med hvad du får til gengæld, det har du jo selv svaret på, du får opfyldt en drøm

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-04 20:14

Da jeg har en fortid inden for militæret, kan jeg lige nævne een ganske umiddelbar ubetydelig ting, der fik en kandidat til at dumpe, hans øregang var blot 1 skriver een mm for lille så han blev kasseret, (i parantes skal det nævnes, at han i forvejen HAVDE et civilt flycertifikat, har selv talt med ham) det fortæller blot lidt om hvor strikse man er under udvælgelse.

Men hvis du måtte tage et civilt flycertifikat, kan du også glemme alt om at få arbejde eksempelvis indenfor mærsk eller sas, de tager stort set kun piloter med en militær baggrund.

Som refi ganske rigtig skriver kan det nemt koste 1 mio. blot for at få en "godtvejrscertifikat" og endnu mere hvis man skal have flere typer certifikater.

Herudover omskoling til flytyper.

Det er bestemt ikke for at tage drømmen fra dig, men mere for at give dig et realistisk billede af, hvad der kræves.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-04-04 20:18

Glemte lige at skrive, at selv om det skulle lykkes dig at få en pilotuddannelse indenfor militæret, er det absolut ingen garanti for, at du nogensinde kommer til at flyve kampfly. Kun i usa hvor den primære uddannelse som pilot foregår.

Accepteret svar
Fra : krakgt

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-04 10:08

Hej Stinus
Gode egenskaber i matematik - engelsk samt et perfekt syn
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-04-04 15:57

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for snart 14 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Stinus104

Dato : 20-04-04 18:34

Tak for svaret krakgt.