/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Anonym via proxy?
Fra : HHH
Vist : 506 gange
40 point
Dato : 13-05-02 15:57

Jeg har forstået, at man kan benytte internettet "anonymt" hvis man går gennem en proxy server. Findes der sådanne servere som man frit kan benytte? Og i så fald hvor?

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 13-05-02 16:13

Ja det gør der.. Nedenstående program kan hjælpe dig med at finde disse da
de hele tiden skifter, Anonymity 4 Proxy 2.52 :

http://tucows.inet.tele.dk/preview/194741.html

Det er det bedste af slagsen.

Og så er det en sandhed med modifikationer, for du er kun anonym fra proxyserveren
og ud.

Det der sker er at din ip-adresse er registreret i proxyserverens log-fil, men når du
igennem proxyserveren besøger andre sider vil der kun stå proxy-serverens ip-adresse.
Men man kan altid finde tilbage til dig, så det der med at være anonym, er vel en
smule overdrevet ??

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 13-05-02 16:53

Hvis du f.eks har abbonement hos CyberCity, kan du benytte proxy.cybercity.dk <- så kan de heller ikke se dig.
(Skal ændres i internetindstillinger)

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 13-05-02 21:56

Der er også webtjenester der henter siderne til dig når du taster en adresse, men dem jeg har prøvet er ret langsomme selv med en halvhurtig adsl forbindelse.

Check evt. dette site der er en del information om emnet...
http://tools.rosinstrument.com/proxy/howto.htm

Mvh
John

Kommentar
Fra : ingole

Dato : 14-05-02 02:40

det kan da være meget interesant at være anonym ik´men hvad med realiteterne????
*ingo le*