/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ekstra udstyr til Puch Maxi
Fra : Spartel
Vist : 1056 gange
6 point
Dato : 04-04-04 02:48

Jeg har en Puch Maxi og har da også fundet et billede over dens elnet...

MEN.... nu vil jeg gerne vide hvordan jeg sætter et horn til det net?

Mvh. Chris

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 04-04-04 07:39

2 ledninger

Accepteret svar
Fra : h_bmv

Modtaget 6 point
Dato : 04-04-04 10:52

ar Polle...

Måske skulle du studere hvordan det er lavet på større Puch modeller hvis det skal laves ordentligt. Og så kopiere dette, eller måske ligefrem skaffe et helt ledningsnet fra en sådan og flytte over, det kan være en af disse osse er forberedt til blinlys og stoplys, det er vel det næste alligevel, kan lissom fornemme det er den vej det går... , men hvis du ikke har mere forstand på det her end det lader til, vil jeg anbefale dig at lade være hvis du gerne vil have en knallert som bare fungerer. Jo mere simpelt noget er, jo mindre er der som kan gå i stykker og irritere

Kan ikke huske om maxi 2-gearen har horn, så må det vel passe lige over og fungere godt, så mener jeg at du også kan lave 2 lystyrker i den originale forlygte, hvis jeg husker rigtigt.
Det kan forresten osse være at du skal have en anden lysspole i, men jeg mener at alle disse dele i svinghjulet passer i fra andre Puch modeller.

Vh.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-04-04 11:04

alt det jeg har skrevet er udfra hvad jeg mener at kunne huske fra da jeg selv var i knallert alderen for omkring 10 år +/- siden. Så jeg står ikke 100% inde for det, men jeg mener at det er sådan det forholder sig. Check it out man!

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 04-04-04 11:56

Hvis du ska have horn på puch maxi skal du have batteri på først før hornet kommer til at sige ordenligt.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 04-04-04 12:01

Er helt enig med h_Bmv. FInd et ledningnet fra en Puch Maxi 2 gear.. den har nemlig horn.. og det virker ganske godt uden batt..

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-04-04 12:07

ja , for det originale vekselstrømshorn har ikke den seje høje lyd som drengene går efter, men hvor vil du gøre af et batteri? Det komer til at ligne L(biiiip)RT, og kortslutte hele tiden hvis det overhovedet kommer til at fungere, for slet ikke at tale om faren for at få batterisyre på sig, hvis batteriet ikke bliver monteret ordentligt at sikkerhedsmæssigt godt sted.

Spar sammen til en tohjuler der har det du gerne vil have, er nok det bedste råd at give dig.

Godkendelse af svar
Fra : Spartel

Dato : 04-04-04 15:36

Tak for svaret h_bmv. Jeg prøver hehe... kan også være man bare skulle sætte en ringeklokke af en slags på... er ikk så god til det tekniske :)

Chris

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-04-04 16:17

Ja, standard maxi'en er kun beregnet til ringeklokke, så det er en god idé.

Tak fordi du kunne bruge mit svar.

Vh.