/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fejl under udskrift
Fra : McGoat
Vist : 2920 gange
120 point
Dato : 13-05-02 13:52

Jeg har et dokument som når jeg prøver at udskrive det kommer den med følgende fejl:

Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at vise den ønskede skrifttype

Hvis jeg fjerner det billede som jeg har i dokumentet er der ingen problemer. så det kan jo ikke rigtig være noget med en skrifttype at gøre..

Jeg har en splinterny Compaq med 256 MB ram, så der skulle være rigeligt med RAM, og alle de andre på netværket kan godt udskrive dette dokument...

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 13-05-02 14:25

Hej

Prøv at slette det omtalte Dokument,--genstart din PC , indlæs Dokumentet igen ( fra netværket) så er fejlen muligvis rettet.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-02 15:01

Hej

Prøv også at lave en diskoprydning = slet din papirkurv og temp.-filer.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-05-02 15:02

Har du for mange programmer kørende i baggrunden ?
dydendak

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-02 15:02

Hej
Jeg var lidt hurtig:
jeg mente selvfølgelig: TØM papirkurv og TØM temp.-files.

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : McGoat

Dato : 13-05-02 16:09

Har ikke mange programmer kørende nej, den er lige blevet reinstalleret og der er massere af RAM og diskplads...

ellers nogen forslag?

Kommentar
Fra : McGoat

Dato : 13-05-02 19:30

Den havde XP med men vi ville køre 98. og alle maskiner bruger den samme driver da den er delt fra en NT server.
Har også prøvet og være inde og ændre alt på printeropsætningen, virker stadig ikke...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-05-02 18:45

Manglende printerRAM. Tjek egenskaberne og vælg f.eks Udskriv True Type som
grafik, eller juster spool-ordrerne, eller deaktiver Baggrundsprintning.
Det er ikke nemt at give det korrekte svar når der slet ingen oplysninger
er.

--
mvh
pre
© 2002

"McGoat" <McGoat.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:pJND8.2168$4f4.151628@news000.worldonline.dk...
> Jeg har et dokument som når jeg prøver at udskrive det kommer den med
> følgende fejl:
>
> Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at vise den ønskede skrifttype
>
> Hvis jeg fjerner det billede som jeg har i dokumentet er der ingen
> problemer. så det kan jo ikke rigtig være noget med en skrifttype at
> gøre..
>
> Jeg har en splinterny Compaq med 256 MB ram, så der skulle være rigeligt
> med RAM, og alle de andre på netværket kan godt udskrive dette
> dokument...
>
> Hvad kan der være galt?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 14-05-02 01:20

Det han mener er at NTen kan have drivere liggende til andre OSer fx 98, som de tilsyneladende bruger på klienterne.
Det gør det meget nemmere at installere printeren på klienterne, da de bare automatisk henter driveren på NTen når man første gang beder klienten tilslutte sig netværksprinteren.

- Lars

Kommentar
Fra : McGoat

Dato : 14-05-02 08:45

Det kan jo ikke have noget at gøre med PrinterRAM da alle andre brugere på netværket godt kan printe det dokument, og som Lars sagde, NT serveren har driverne liggende til win98 så de kører alle med samme driver....

andre forslag?

Kommentar
Fra : LLE

Dato : 14-05-02 11:05

Hmm, vi er vel efterhånden ved at have indsnævret det til et problem i Office eller en fejl ved selve maskinen.. det sidste havde I formodentlig opdaget, så hvad med Office.. hvilken version er det? Har du prøvet at afinstallere Office og installere igen?

- Lars

Kommentar
Fra : McGoat

Dato : 14-05-02 12:13

Det er office97, men det kører alle pc'erne jo med... og det er kun det ene dokument på den ene pc...

Accepteret svar
Fra : LLE

Modtaget 120 point
Dato : 14-05-02 12:40

Tja, det er sgu mystisk. Prøv et af følgende:

1. Overskriv filen normal.dot med en kopi fra en af de maskiner der ikke har problemet.

Hvis det alene ikke løser det, så prøv:

2. Åbn et tomt dokument + problem-dokumentet på Compaqen, markér og kopiér så indholdet inkl. billede og indsæt det i det nye dokument. Prøv så at udskrive igen.

Vi krydser fingre.
- Lars

Godkendelse af svar
Fra : McGoat

Dato : 14-05-02 12:51

Det vil jeg prøve, og hvis det ikke virker så... er der sq bare ikke noget at gøre ved det....

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-05-02 15:06

Hej McGoat

Hvilken af LLE's 2 mulige løsninger virkede?? Bare for at vi tage den korrekte løsning ind i vor "videnbank"

mvh
Catbody

Kommentar
Fra : McGoat

Dato : 15-05-02 09:02

Hej Catbody.
Jeg har ikke haft testet det endnu, det er nemmelig ikke I vores firma men hos en af vore kunder.

Men jag fandt faktisk langt om længe problembeskrivelsen hos Microsoft support:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q163255
og
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q255177