/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sædebetræk.
Fra : Keldd
Vist : 849 gange
84 point
Dato : 03-04-04 21:57

Jeg vil lave et sædebetræk af skind.Og det skal ikke være hverken mink eller sæl ,giraf eller hvad ved jeg.Alt det kan jeg finde på nettet.Hvad jeg ikke kan finde er en sort-hvid broget KO(min sco.er sort),ja, nok ikke en hel ko,men et stykke af den,kunne jeg godt tænke mig.De står da ude på markerne,og et eller andet sted må de da gøre af skindene.
Er der nogen der ved noget??? Helst ikke noget krybskytteri,men et garvet skind,der må da være nogen der gør i sådan noget,kom nu venner,jeg skal ud og føre mig frem på min nye scooter,og hvis jeg møder nogen af jer,skal i nok få lov at trykke på dytteren.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-04-04 22:13

Tag ned til nærmeste, tror det hedder profa farvehandel. Der har de også gulvtæpper og forskellige slags skind. Køb et stykke koskind, og skær det til.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 23:25

Det må du ku få her
http://www.laederiet.dk/
http://www.skindladen.dk/butik15.htm
Værsgo Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 03-04-04 23:28

Keldd, jeg tror at min ide er meget billigere. Jeg så engang et skind til ca. 800kr. Tjek det lige......

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-04 10:10

Tak for svarene Sune og Mordex.
Der er lige et par ting jeg skal undersøge.F.eks.om man kan få et mindre stk.En hel ko det er ligesom lidt for meget.
Jeg fandt selv denne her, www.skindhuset.dk - og det ser ud som om de sælger mindre stykker.
Det ligger i København,og jeg kommer forbi på lørdag,så vil jeg gå ind og rode rundt mellem alle skindene(spændende
ikke).Historien forsættes på næste søndag,eller hvis jeg kommer forbi før.
Foreløbig tak for assistancen i det her alvorlige problem.
Go` Søndag,husk at gå i kirke--hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-04-04 12:01

Hej Keld
Du ved nok at Clissic Trim i Munkebo renoverer sæder til motorcykler m.v. til en SÆRDELES konkurrencedygtig pris.
Prøv at henvende dig til Esben Eriksen fra ALBION MC for yderligere referance.

Mvh
Palle Jensen

Vær kritisk
kør britisk!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-04 13:09

Jo tak palle,men jeg vil selv lave det sammen med min søster.
Og så den der med at køre Britisk,jah,det har jeg gjort rigtig godt og grundigt,men jeg er nået til en
midtvejskrise,eller hvad det hedder,nu bliver det kinesisk(ret mig sune,du kører selvPGO,hvis jeg er gal på den)
Taiwan, er min fra,tilpasset det europæiske marked,stod der et eller andet sted.
Hvor de andre PGOer kommer fra ved jeg ikke,men jeg kunne morderligt godt tænke mig en rundvisning på en af de højteknologiske fabrikker der spytter dem ud.Så hvis der er nogen der skal afsted,stiller jeg mig også op i køen.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-04-04 19:05

God Påske Keldd og held og lykke med dit sæde!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-04 19:59

Tak Palle,i lige måde.
Har for første gang været ude at køre på den i dag.Jeg skal altså
lige sove oven på den oplevelse,inden jeg kan beskrive den.Og der er
fremskridt med sædet.
Hilsen Keld.

Accepteret svar
Fra : Hauerslev

Modtaget 84 point
Dato : 05-04-04 21:55

Hmm jeg vil lige anbefale en nærliggende sadelmager, tror da at han har noget koskind... :)
www.gtsadler.dk
Han leverer også skind der ikke er behandlet osv, så bare ring til ham...

Held og lykke med koen :D
/Hauerslev

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-04-04 22:31

Tak Hauerslev,ja de kan dem der ved hvad det drejer sig om.
Flot link.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-04-04 20:14

Jeg har talt med et par af saddelmagerne i linkene ovenover,de havde ikke det skind jeg var ude efter.
Så endte jeg inde i Skindforretningen i København,de havde hvad jeg var ude efter.
En hel kalv endte det med,og 5 synåle 833Kr.tak for kaffe,men det er rigtig flot.
Så ud til min søster,der fik jeg som sædvanlig at vide, at jeg var splintrende sindsyg,med mine totalt håbløse idèer,og
om jeg ikke snart skulle indlægges,hendes symaskine ku` ikke klare at sy skind,og hun viste ikke ret meget forståelse
for at købe en anden maskine,hun har nu også altid været lidt mærkelig.
Så nu tager jeg fat i sadelmagerne efter påske,så får vi se.
Stay tuned.
Go` Påske allesammen,og pas på spritbilisterne.
Hilsen Keldd.
PS. Min nye scooter kører godt,rigtig godt faktisk,elegant kan man vel kalde det.
Og nu er det begyndt at klø i fingrene for at skille variomatic systemet ad,som sagt er det første gang jeg har kørt med det,så sjælen har ikke ro før jeg har set hvad der foregår.
Har best. en rep.hb.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 17:53

Husk at lukke Og
God Påske
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-04-04 18:16

Jo ja,men jeg skal lige have det betræk færdigt,
så kommer slutningen på historien.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 19:44

Det bare ok ellers kan du jo komme med udførslen i et tip
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-04-04 20:08

Jeg bor selv et sted i Sydsjælland,og nu har jeg sendt sadlen og skindet
til Nordjylland,der bor sadelmageren.
Solen skinner,og jeg kan ikke komme ud at køre--
Det er virkeligt uhyggeligt allesammen.
Stay tuned Hilsen Keldd.
Nu går jeg ud og skiller variomatichen ad.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 14-04-04 22:39

Hvad så er vi to fra sydsj og sig mig lige engang sku du ikke betrække det sammen med din søster ??
Ja men jeg har da været ude og lufte min bic max det var skøøøøøønt
Hav en God Aften

Suno

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-04-04 09:41

Sune,jeg mente du var fra Fyn?
Min søsters maskine var lige lidt for lille,den ku`ikke gå igennem det når det blev lagt dobbelt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-04-04 15:24

Bare jeg snart kunne komme ud at køre,den dumme bundtmager har stadig
min saddel.Han havde lovet mig den i denne uge,nu er det lørdag eftermiddag,og jeg har ikke set nogen saddel.
Nu går jeg ind og gemmer mig under sengen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-04-04 21:07

Efter flere opringninger til en telefon der ikke blev taget,sendte jeg ham en trusselmail, med et billede af scooteren
uden saddel.SÅ blev han bange,nu har han lovet mig at jeg får den i morgen.
Historien fortsætter i morgen Stay Tuned.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 27-04-04 17:05

Så fik jeg endelig mit sæde,se her: http://groups.msn.com/HotCanary , men så blev jeg underlig,kan ikke komme
udenfor en dør.Har spist et eller andet,tror jeg,der var forkert.
I morgen håber jeg det går fint igen,så kommer der et billede,hvor sadlen er hvor den skal være.
Dette meget alvorlige og seriøse spørgsmål vil så blive lukket,på behørig vis.
Stay Tuned Historien ender i morgen.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 23:49

Så se nu at lukke det spørgsmål Vi gider ikke og vente på den døde ko mere Hi hi
mvh Sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-04 00:04

Jaja Sune,fortæl mig hvor du bor.Hvis det
ikke er for langt væk,kan det være du får lov at klappe den.
Jeg bor selv i nærheden af Alexandrinebroen,Mønsbroen,eller hvad den hedder,
har ikke boet her så længe.
Hilsen Keldd.---og godnat.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 00:30

Jeg bor ved Næstved
Mvh sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-04 15:13

Her kan i se hvad historien sluttede med- www.keldd.webbyen.dk -jeg er altså ikke ret glad for de billeder,men i må foreløbig leve med dem,jeg skal nok oppe mig.
Hauerslev får mine point,--det var linket fra haurslev jeg brugte.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-04 15:19

Tak for svaret Hauerslev.Han var lidt længe om det ,men det blev rigtigt pænt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 15:20

Nu sidder der så en rigtig tyr på koen, ikk? ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-04-04 16:43

Ja, den er go`med dig Mordex,gå ind på linket igen.Nr.3 billede kan næste bruges.
Hilsen Keldd.