/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Finde gemte beskeder på en t68i!!
Fra : balli23
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 03-04-04 20:29

Hejsa

Jeg skal lige høre hvor pokker en Sony Ericsson t68i gemmer gemte beskeder???
Er der nogen der kan forklarer mig det???

På forhånd Tak

/Balli23

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 20:36

De burde være at finde i "Kladde" - eller "Draft".

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 20:38

Og hvs der er tale om beskeder, du har modtaget - så i "Indbakke".

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 03-04-04 20:40

Der er ikke noget der hedder "Kladde" - eller "Draft".

Jeg kan vælge mellem disse inde i sms-menuen

1 Skriv ny
2 Indbakke
3 Ikke afsendt
4 Skabeloner
5 Sendte poster
6 Indstillinger
7 Hukom. status

Så er der ikke flere i sms-menuen

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 20:45

Og du har kikket under "Skabeloner"?
For det må være det, der svarer til "Kladde" på andre mobiler.

Ellers kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 03-04-04 20:48

Nej desværre, de ligger ikke under Skabeloner

Men takker da for dine råd aligevel

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 03-04-04 21:01

De gemte beskeder havne altså i bunden af din "inbox folder", bare scroll ned med joysticken under sms og inbox.
Så burde den gemte besked have en ikon der ligner et simkort. Hvis det er altså en sms besked du prøvede at gemme.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 21:05

Samsung > Det kan vel kun gælde de beskeder, man modtager.
Eller havner de beskeder, man selv skriver og vælger at gemme i stedet for at sende
også i indbakken?

I så fald må man nok sige, at t68 er NOGET anderledes end de fleste andre mobiler.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 03-04-04 21:16

Jep, de beskeder jeg jeg prøver at gemme har jeg lagt ind i "Ikke afsendt" så har jeg gået ind og gemt hver besked og , så det rigtig nok de får et icon der ligner et sim-kort, men de ligger stadig i "Ikke afsendte" men har bare skiftet icon. Så må de da fylde dobbelt, eller er det bare mig der er vissen??
Og de kommer ikke til at ligge inde i "Indbakke".

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 03-04-04 21:17

Eller skabeloner

Kommentar
Fra : Samsung

Dato : 03-04-04 21:21

Der var jeg vidst lidt for hurtigt i aftrækkeren. Det må I undskylde
Men jeg ville da gerne være med her for at blive klogere.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 21:41

Ja, Samsung, det bedste ville være, hvis der dukkede en bruger op,
som selv havde t68i - for ellers er der vist ikke mange muligheder
for at blive klogere.

Men balli23, eftersom dine gemte beskeder befinder sig under "Ikke afsendt"
har du jo fundet dem.
Simkort-ikonet betyder, at de gemmes på simkortet, så du behøver nok ikke
være bange for, at de optager dobbelt plads.

På min Siemens M55 er der en menu, der hedder SMS-arkiv, hvor jeg kan gemme
så mange beskeder som den dynamiske hukommelse på 1,87 mb tillader - hvilket
vil sige flere tusinde.

Men en sådan funktion er jeg helt sikker på, at der ikke er på t68i.
Ydermere har t68i ikke dynamisk, men fast hukommelse: Der er afsat en bestemt
del hukommelse til hver funktion, og dette kan man ikke selv gå ind og
ændre på.

Derfor gemmes dine gemte beskeder på simkortet, og derfor er det begrænset,
hvor mange beskeder du overhovedet kan gemme.

Så det må du bare affinde dig med. Til gengæld har t68i jo både infrarød
og bluetooth, hvilket M55 ikke har.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 03-04-04 21:53

Ok fair nok Rellom, men så nøtter det ikke noget på t68i at gemme dem, de ligger bare i den samme mappe jeg gemmer dem i, så kan man lige så godt lade være.

Men er også godt træt af denne telefon!!

Fordelen ville jo være at at den gemte dem og jeg kunne slette dem hvor de var.
Nu har jeg lige prøvet at gemme en sms jeg havde i "Indbakke" så ligger den bare der med simkort-iconet, det virker jo lidt underligt

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 22:01

Det er, fordi den bliver gemt på simkortet.
Fordelen er, at du så har plads til flere beskeder på telefonen,
end du ellers ville have haft.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 03-04-04 22:09

PS! Iøvrigt tænkte jeg mig ikke om, da jeg foreslog dig at søge under "Skabeloner".
For selvfølgelig svarer, hvad der på min mobil hedder "Kladde" ikke til "Skabeloner",
men til "Ikke afsendt".

Når jeg skriver en besked og gemmer den på M55, ryger den også bare ind
under "Kladde", indtil jeg selv går ind og gemmer den i SMS-arkivet.

Så om ikke andet må du glæde dig over, at alt er, som det skal være, på din telefon.