/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan kan det lade sig gøre
Fra : PARKENSS
Vist : 441 gange
150 point
Dato : 13-05-02 08:03

Denne Måned har Superbruger Zonker faktisk ikke været på banen her på KANDU,---alligevel fører han klart på Point--i øjeblikket 1007 Superpoint. Jeg misunder ikke Zonker disse point,--men hvordan kan han gøre det ---UDEN at være aktiv???????????????????????
Dette er dels et Spørgsmål til andre brugere,----samt et stort spørgsmål til jer bag KANDU,--når i kommer ind og læser i denne gruppe.

Forvirrede Hilsener
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-05-02 08:42

Hej Parkenss
Som du ved har Zonker været god til at sætte alt hvad han skriver som formodet svar
og som du ved har vedkommende der stiller et spørgsmål ikke afvist svaret inden for 14 dage,så får man automatisk disse point
så det må være svaret på det du spørger om Parkenss
tror du ikke?
MVH Brian

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 13-05-02 08:54

Hej briani

Det har jeg haft i tankerne,---men prøv at se på Zonker`s hirostorik,--hans besvarede Spørgsmål kan slet ikke løbe op i den pointstørrelse,--eller ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : briani

Dato : 13-05-02 09:17

Hej igen
Efter jeg har kikket lidt på historikken-og gået c 14 dage tilbage-syntes jeg heller ikke jeg kan få det til at passe
Men der skal jo også lægges point for tips oveni-om dem har der været mange af
men giver dig ret-det ser lidt mystisk ud
MVH Brian

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-05-02 09:26

Hej Brian og Parkenss m.fl.!

Ja, jeg har også set det, gu ved hvor han er blevt af eller hvad han kalder sig nu!

Jeg synes også det ser mærkeligt ud; men KANDU vender nok tilbage her under dette spørgsmål - håber jeg.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-05-02 14:52

Hej
her er følgende snip fra 2mmy som stammer fra "jeg er godt træt af"
-SNIP-
Nu har jeg gennemskuet hvor Zonker får sine point fra:
http://www.kandu.dk/dk/spg/2886

Hvis jeg havde haft adgang til databasen, havde jeg slettet ham for det fis der. Hvis der er andre, der har lignende eksempler fra Zonkers side, så list dem lige her, så sender jeg dem gladeligt til KanDu.
SNIP slut

Det kan jo være at zonker abonnerer på alle grupper/emner og scorer sine points der, som 2mmy skriver.

mvh
Catbody

Accepteret svar
Fra : 2mmy

Modtaget 150 point
Dato : 13-05-02 17:43

Udover Tips & Tricks er der selvfølgelig samtidig spørgsmål, der først er blevet lukket nu.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-05-02 23:55

LOL...

nogle mennesker ved mere end andre og det er jo et af de facts, som man desværre
må leve med om man vil eller ej.

Min statistik for MAJ måned er følgende :

10 tips i maj
og ca. 15 færdigbesvarede..... derudover i maj måned.... det giver point i en anden
måned end den man svarer i... såre simpelt.

Og ca. 250 point for spørgsmål som er besvaret

Læg dertil point for at besvare spørgsmålet indenfor en time, det er vistnok 10 eller 20
point ekstra. her henter jeg faktisk en del af mine point.

Så alt i alt er min point tildeling god nok, misundelse er en grim ting.

Konkurrence er når man fighter med åbent sind og tager det med god sportsånd.

Og jeg glæder mig over at i savner mig..... Jeg har en website, som også trænger til
en del programmering

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 14-05-02 13:23

Hej Zonker

Det var da dejligt du endelig kunne give lyd fra dig.

Din Pointudredning er hermed afklaret,--havde på fornemmelsen at et sådan indlæg nok skulle få dig ud af busken.

Du skriver >>Konkurrence er når man fighter med åbent sind og tager det med god sportsånd.<<<<
NETOP,--det skulle gerne være essencen her på "KANDU",---nu er denne kommentar "hørt" fra din egen mund,---så fremtidig vil andre brugere altså være fritaget for at få nedladende bemærkninger fra din side,-når /hvis de kommer med et svar eller en kommentar ?!!!

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 14-05-02 15:57

Jeg savner dig ikke, du smider svar alle steder uden at besvare spørgsmålet - smut du bare tilbage til din hjemmeside.

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 14-05-02 18:47

Det er ligegodt noget af en trist tone der bliver ført her. Jeg ved ikke hvem der bryder netiketten mest.
Meget kan reddes ved at smide en smiley efter ens kommentar.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 15-05-02 00:26

korrekt kajsvaj og en kommentarer uden omtanke er der nok af.
2mmy >> Det ville være på sin plads at du stoppede dine bemærkninger, jeg har kigget
flere steder og kan godt komme i tanke om en del ting, som du har lavet og
som hvis man var ondsindet kunne tåle offentlig beskuelse. Men jeg kan og vil
Ikke falde ned på dit niveau.
Parkenss>> Korrekt. Men det er absolut ikke det jeg får i indlægget fra 2mmy....

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 16-05-02 15:48

zonker >> Jeg kan ikke komme i tanke om én ting fra min side, der ikke kan tåle offentlig beskuelse (udover mit til tider hidsige sind). Det ville også være skidt, for alt jeg har skrevet her på KanDu står per automatik til offentlig beskuelse.

>> Men jeg kan og vil Ikke falde ned på dit niveau.
- Nej du er allerede langt under, meget langt.

Her er endnu et svar fra dig, som ikke har noget som helst med et svar, at gøre:
http://www.kandu.dk/dk/spg/3762

"lol", hvordan besvarer det hans spørgsmål?

>> Parkenss>> Korrekt. Men det er absolut ikke det jeg får i indlægget fra 2mmy....
- Visse, såsom min respekt, skal man gøre sig fortjent til. Hvis jeg opdager en person i færd med, at stjæle min pung, skal han heller ikke forvente at jeg overholder hverken den ene, eller den anden bog om god opførsel.

kajsvaj >> Jeg er sådan set ligeglad med dit sarte sind. Når en person som Zonker prøver, at nasse sig til en præmie som "dk", "Bjarne_H", "LLE", "PARKENSS", "Peterpo" med flere kæmper hårdt for, at få - så skal du ikke forvente rosenrød ord og skulderklap.
Sammenlig det med at deltagerne i en bodybulding-konkurrence opdagede, at en af de andre deltager var på steorider. Hvordan tror du så tonen ville være?
Du er i hvert fald meget sart, hvis du kan farer op over en tråd som denne.

PARKENSS >> Kom jeg ikke med den rigtige forklaring på, hvorfra Zonker havde fået sine point?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 16-05-02 16:15

2mmy >> Jo,--din besvarelse var fin nok. Men dette indlæg var/er mere ment som en "meningsudveksling" mellem dem der nu havde noget på hjertet omkring ovenstående.

Det var også ment som et ekstra slag i bordet til KANDU omkring de stridigheder der er her i dette Forum. Samt ----ikke mindst for endnu en gang, at påminde KANDU om, at visse stridigheder kunne undgås ved at fjerne den funktion der hedder "FORMODET SVAR". Det fører kun,--efter min (og andres) mening til utilfredshed og konflikter.
Personligt har jeg brugt "Formodet Svar" her de sidste par gange,- fordi der er kommet mange nye brugere ind, der ikke aner at de kan vælge en Kommentar som Accepteret Svar. Alle kan se,--samt bedømme hvem der "fiser" mest frem med denne funktion !!!!!!!!!!!!!! Det er meget irriterende når man virkelig har lagt en god brugbar kommentar ind,--at det ikke bliver belønnet --engang imellem.

Jeg vil lade dette spørgsmål stå åbent til imorgen. Hvem der får point er vel ikke det vigtigste her ,---eller ?????????

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 16-05-02 16:48

PARKENSS >> Okay. Jeg regnede bare med at du oprigtig ikke have fundet ud af det, og derfor gerne ville have det besvaret.

Jeg må give dig ret i det om "Formodet Svar". Jeg har set en del, der accepterede et ubrugelig svar, bare fordi de ikke havde gennemskuet systemet. Hvis man ændrer nedenstående 4 ting, tror jeg det ville blive mere retfærdig:

1) Fjern Formodet Svar, så alt er kommentarer.
2) Fjern auto-accept efter 14 dage (selvom det betyder mange ulukkede spørgsmål).
3) Lav en mulighed for, at lukke et spørgsmål uden, at tildele point. Hvis spørgsmålet ikke er blevet besvaret, er det svært at uddele point til én bestemt (lad så evt. pointene tilfalde en eller anden skygge-bruger så man ikke får lov til, at beholde dem).
4) Lav mulighed for at fordele point mellem flere svarer - det er i sær brugbart i debatspørgsmål hvor der kommer mange rigtige svar.

>> Hvem der får point er vel ikke det vigtigste her ,---eller ?????????
Pointene afgører hvem, der mest har fortjent, at få præmiene - så at de altid bliver fordelt retfærdigt er vigtigt (derfor også godt med punkt 3 & 4).

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 16-05-02 18:20

Sart er normalvis ikke det første, folk tænker om mig
Jeg har ikke brug for >>rosenrød(e) ord og skulderklap<<, fra folk på nettet, og håber ikke mit indlæg bliver opfattet som opfarende.

Jeg bliver selv irriteret over formodede svar som "her er et link til den blå avis" m. m., og bifalder på ingen måde nogen af de metoder der, bl.a. af zonker (han er langtfra den eneste), bliver benyttet her på Kan.du.
Men derfor mener jeg stadig godt man kan diskutere, uden at blive alt for grov. Ellers skulle vi måske have en ny gruppe der hedder mudderkastning ligesom på Usenet? Eller er det hvad vi har fået i gruppen "Kan.du" he he...

Tommy>>Hvis man ikke selv bifalder netiketten, hvorfor reagere så kraftigt imod en person der udnytter, at der ingen regler er?
Der er åbentbart stadig nogen uskrevne regler der skal overholdes? (Hvilket jeg selv i allerhøjeste grad erkender mig til )

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 16-05-02 18:31

Vi har hver vores smertetærskel. Denne tråd er meget høflig i forhold til hvordan det normalt ser ud - så det synes jeg ikke der burde være problemer i. Det er nok mig med ordet "nasser" der har brugt det mest provokerende ord i dette indlæg, hvilket egentlig ikke virker så voldsomt?

Btw: Tak for din korrektur, jeg har en afleveringsopgave du kan få lov til, at kigge igennem også
(Husk: Stavefejl er gratis)

Men min holdning til Zonker behøver jeg vist ikke kommentere igen. Jeg synes at det er skammeligt, at bruge sådanne tricks, og udnytte systemet - det er ikke så meget KanDu han snyder, mere alle de andre brugere her på KanDu som har ligeså meget (hvis ikke mere) ret til, deres lodder i denne måneds pulje.
Personlig regner jeg ikke med, at vinde - jeg har vundet en gang før og er sådan set godt tilfreds med det. Hvis jeg tænkte på materielle goder, ville jeg kunne tjene mere som avisbud, end ved, at besvarer spørgsmål herinde

Kommentar
Fra : kajsvaj

Dato : 16-05-02 21:49

Skammeligt, -helt enig!

>> Hvis jeg tænkte på materielle goder, ville jeg kunne tjene mere som avisbud, end ved, at besvarer spørgsmål herinde

Og det er derfor, at der helst skulle være en god stemning herinde. Alle de kloge folk som leverer en god indsats til glæde for mange. F.eks. 2mmy, selvom det ikke er det første navn der kommer til mig. Det ville nok blive opfattet som upassende fedten for point at nævne her hvem jeg har fået bedst hjælp af på Kan.du

Så'n en USB-key er fin og snild at have, men er da ikke en dårlig selvværdsfølelse værd.
Håber ikke I får jaget hinanden væk.
Selv holder jeg mig mest i baggrunden, med mindre jeg besvarer et spørgsmål som jeg rent faktisk ved noget om.
Måske derfor går den dårlige stemning mig knap så meget på.

>>Btw: Tak for din korrektur, jeg har en afleveringsopgave du kan få lov til, at kigge >>igennem også
>>(Husk: Stavefejl er gratis)

LOL

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-05-02 16:11

Kajsvaj

Tak for en sober kommentar.

Og andre stop dog jeres mudderkastning og kom videre i livet. Idag har det f.eks. været
alle tiders vejr til at komme i Nyhavn, mebn hvis i hellere vil sidde inde og murre, så for
min skyld ingen alarm.

SKÅL

Godkendelse af svar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-05-02 18:22

Hej

Tak for alle kommentarene,--som jo viste sig at brede sig lidt mere --udover mit oprindelige oplæg.
Men for at tingene skal gå retfærdigt til,--så er det jo 2mmy som kommer med det svar jeg egentlig bad om.

Alt i alt nogle nye tankevækkende kommentarer til KANDU.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-05-02 23:32

Arghhhhh

Jeg har maksimumpoint igen... hvad gør jeg mon forkert ???

Besvarer en masse spørgsmål ??

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 09:25

Besvarer og besvarer..... at man smider et "Formodet Svar" med en eller anden tilfældig sætning, er ikke at besvare.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-05-02 11:57

2mmy hvad du gør kan jeg ALDRIG blive ansvarlig for, men hvis du vil lette din
samvittighed så for mig ingen alarm, jeg vil gerne trøste dig, så vi kan komme videre
i livet.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 13:04

zonker >> Hvis du selv vil definere disse 2 som brugbare svar... ja, så har du misforstået systemet:
http://www.kandu.dk/dk/spg/3762
http://www.kandu.dk/dk/spg/2886

Og nu har du spyttet 5 "Tips" ud med under 10 minutters mellemrum, alle 5 bestående at et par dårlig udvalgte links der relaterer en smule til et bestemt emne - vil du selv kalde dem for brugbare?
De fleste handler om webdesign, der også interessere mig en del, og jeg har ikke giddet downloade et eneste af de programmer du henviser til.

Det virker direkte latterligt, at sådan en opførsel får lov til at fortsætte.

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 13:06

Du drukner faktisk de brugbare tips, med den gang links.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 19-05-02 13:32

Jeg skrev dette fordi hans spørgsmål jo direkte er latterligt.....og det bliver det ikke
mindre af ved at kommentere eller irettesætte folk, som du forsøger i spørgsmålet :

http://www.kandu.dk/dk/spg/3762

Tværtimod sætter du dig til konge og vil bedømme andre, hvme giver dig denne ret. Det
er jo efter havd du selv siger det du vil stoppe, men hvorfor i alverden gør du det så ?

Mht. til :

http://www.kandu.dk/dk/spg/2886

Vil du se hvis du gider bruge tid på at læse spørgsmålet, at jeg faktisk har kommet
med et svar, som desværre blev afvist. Jeg skriver at vedkommende kan forsøge at
kontakte lægen, da denne jo bør vide noget om sikkerhedsbriller og evt. kan henvise
ham til en fagmand.

Og bagefter spørgwer jeg faktisk om spørgsmålet er åben, da jeg ville hjælpe til at
finde en løsning. Hvis du anser det for latterligt, ja så er det dig som er helt forkert
på den.

Lad folk selvom hvilke tip de vil vurdere i stedte for at nedgøre det andre.... det
ville klæde dig

Kommentar
Fra : 2mmy

Dato : 19-05-02 14:06

Jeg har læst spørgsmålet, og man henvender sig altså ikek til sin læge, for at høre hvor man køber sikkerhedsbriller - det har de intet med, at gøre. Desuden er "er spørgsmålet åbent", et spørgsmål, og ikke et formodet svar. Jeg har aldrig sagt, at man ikke må vurdere andres svar, nu liger du mig ord i munden.

Glæder mig til I får godt vejr over på øen.

Men jeg vil følge din opfordring om at lade folk vurdere tippene, og begyder derfor med at spamme med dårlige tips fra på mandag.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-05-02 10:18

LOL

det kan vel heller ikke blive til andet..

ROTFLMOA