/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Koblingsvæskebeholder,men ikke på alle b~
Fra : Bragesvej
Vist : 820 gange
20 point
Dato : 03-04-04 13:11

Min ven har en Hyundai, med beholder for koblingsvæske,men på min Opel astra er der ikke sådan en beholder, er der forskel på koblingen?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-04 13:13

Noen biler har koplings wire isteden for hydralisk kopling. derfor har du ikke nogen beholder.
Hilsen alimak

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:16

Hvad har min bil så (Den uden beholder) ?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-04-04 13:19

Den har sefølig wire.
Hilsen alimak

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:23

Hvad er forskellen på koplings wire og hydralisk kobling? (hvad er bedst) ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 13:29

De har hver deres fordele.
Den hydrauliske kobling er blødere at træde på, og dyrere reparation.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 30 point
Dato : 03-04-04 13:31

Hydraulisk kobling er selvjusterende.
Wire og stang - koblinger skal justeres mekanisk.
Der er ingen særlig forskel på brugen af disse typer.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 13:31

Hydraulisk kobling har en hovedcylinder, den pedalen påvirker og en slavecylinder, den som udløser koblingsarmen.
På en mekanisk kobling går der en stålwire fra pedalen og ned til koblingsarmen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:38

OK - hydraulisk kobling er "lidt" blødere måske.
Emesen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:45

Hvad er det mest udbredte på nye biler?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:47

Wire

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:48

Det vil sige wire er bedst, siden det er på nye biler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:50

Nej nej - det er bare billigst at producere.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 13:55

Det vil sige de er lige gode?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-04-04 14:00

På sin vis, JA

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 14:05

Der er jo lige stangtrækket til min forhændværende Volvo.....den skulle justeres og smøres hele tiden.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 14:08

Tak for svaret emesen. også til dig BjarneD

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 03-04-04 14:18

Det er vel ikke lige det punkt man vælger bil ud fra. Man må tage det system som bilen er født med.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 03-04-04 14:21

Citat
Min ven har en Hyundai, med beholder for koblingsvæske,men på min Opel astra er der ikke sådan en beholder, er der forskel på koblingen?

Jeg kom til at nærlæse spørgsmålet igen. Nej der er ikke forskel på selve koblingen. Det er kun udløsningsmekanismerne der er forskellige.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 14:23

"Det er vel ikke lige det punkt man vælger bil ud fra. Man må tage det system som bilen er født med"

Det har du ret i, men jeg var nysgerig, sådan set er jeg ligeglad med hvad den har bare det virker og så lære man lidt

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-04-04 14:53

Til BjarneD læs lige dette, hvad er dit svar på det?
http://www.kandu.dk/dk/spg/37178