/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolering af skorsten
Fra : quinde37
Vist : 1153 gange
200 point
Dato : 12-05-02 22:47

Vi skal lave vores garage om til to værelser og heri er der en skorsten.
Skorstenen vil vi gerne have isoleret for at gøre den mere støjsvag, da den
larmer når oliefyret går i gang. I følge brandmyndighederne så må man gerne
isolere skorstenen, men den skal være let at tage af i tilfælde af
skorstensbrand. Vi har tænkt os at bruge brandbats og sidde i et skelet og
hængslet på væggen. Men hvad så med fodpaneler/loftslister i tilfælde af når
man skal kunne åbne for inspektion. Er der andre gode ideer ?

Mvh. Søren og Karen

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 12-05-02 23:22

Da vi skulle flytte rundt på vores brændeovn, brugte vi vores skorstensfejermester som "konsulent". Prøv at kontakte jeres egen lokale skorstensfejer og spørg ham. Jeg kan ikke forestille mig andet end, at han vil kunne give jer god rådgvning og en forsvarlig/lovlig løsning.

mvh kjeldgaard

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 12-05-02 23:51

Ved ike om det her http://www.skorstensfejermester.dk/ kan bruges til noget......

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 13-05-02 02:54

jeg hørt om en der brugte en blanding af legasten og cement.. Men aner ellers intet. :)

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 200 point
Dato : 14-05-02 10:36

Få indlagt isokern... så sparer i også lidt på olieforbruget.... Det dæmper jo også lyden.

Hilsen

Den lykkelige ejer af en ny isokern indsats....

Kommentar
Fra : Lightyear

Dato : 22-05-02 00:00

øhhhh, hvordan skulle man spare olie med en isokern ?????