/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
hjælpe til at åbne porte..
Fra : Harbo21
Vist : 332 gange
30 point
Dato : 02-04-04 19:27

jeg har struer net og min ven har tdc bredbånd.. hvad hedder de porte som skal være åben for vi kan spille mulitiplayer sammen.. har kun åben port 21, hvorfor nogle skal jeg ellers ha åben...????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-04 00:51

Det afhænger af spillet, og kan som regel findes på spillets hjemmeside.
http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm
Men hvis i ikke sidder bag en router, skulle det ikke være noget i vejen for at i kan koble jer op på den server der hører til spillet, og have aftalt hvilket "rum" i går ind i.
Men at koble jer direkte sammen kan i normalt ikke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 06-04-04 16:12

Hej!

Hvis du har en server er det kun dig som skal have en port åben eller 2...

Han behøver ikke....

Kommentar
Fra : Daniel_fra_fyn

Dato : 19-05-04 16:04

jamen, hvordan åbner man porte..???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-05-04 18:19

Da du jo ikke kører som en server, der tilllader at andre kan spille "indover" din komputer, skal du normalt ikke gøre noget, men bare koble dig op på den spilserver der styrer spillerne.
Og det gøres normalt ved at starte spillet, og i en menu får du muligheden for at spille online. Så kobler du dig på internettet og trykker online, og vil så komme til en server du kan vælge (Smartes at vælge en i nærheden af Danmark)
Inde på den server, kan der stå nogen og vente på at der feks. er 3 der er gået til det board, og når betingelserne er opfyldt (Altså 3 eller 4), så begynder "kampen".
Nu kan du jo have aftalt at du og din kammerat, går til den samme server, og du kan så vælge at være master (altså den første der går til et tomt bord), og kun tillader at 77xxc må komme ind til bordet (din kammerats kaldenavn) eller evnt. lige så snart han er med ved bordet, starter du spillet (Hvis det kan startes med 2 brugere)
Men prøv først at spille lidt derinde, for at lære regler mm.
Altså normalt skal ingen porte ved dig åbnes, undtagen hvis du sidder bag en router, og så skal du på spillets hjemmeside se hvilken porte routeren skal have åben, og skal så i kontakt med din router, for at fortælle den at din computer som har IP adresse nr xxxxxxxxx skal have adgang gennem port nr. 3200 eller hvad ved jeg.
Se også:
http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/ports.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 19-05-04 18:37

Du finder din router og åbner fx. port 411-415 og inde i spillet siger du at den skal køre over de porte...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-06-04 07:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:14

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen