/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ASX???
Fra : gatethereal
Vist : 534 gange
62 point
Dato : 02-04-04 18:22

Hey
jeg har nogle sange/film som er i ASX format.. og det synes jeg er ret irreterende, for så kan jeg ikke ligge dem ind på min mp3 afspiller og ud på cder. og det konvaterings program jeg bruger kender ikke det format, så vil høre om der er nogen af jer ved om man kan lave ASX format om til et andet format.. og hvordan jeg gør det?

Håber i kan hjælpe mig :)

mvh Kristian

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-04 19:51
Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 02-04-04 20:40

hmm.. kan ikk lige helt få det til at virke..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-04-04 00:32

Det ser ud til at det er en avanceret fil der kan afspilles med Windows Media Player. Og du har formodentlig den nyeste, kan du højreklikke og sige afspil med Windows Media Player, eller bliver den automatisk afspillet med Windows Media Player, når du dobbeltklikker.?
Hvad sker der hvis du bare omdøber den til feks. wav
Bemærk, at fejlmeddelelsen også kan blive vist, hvis du afspiller en .asx-fil, og denne .asx-fil henviser til en sti, der ikke findes (evt. fordi indholdet på værtssiden er blevet omorganiseret). Stien til .asx-filen er korrekt, men problemet skyldes, at en sti, der er integreret i .asx-filen, ikke længere er korrekt. Problemet løses ikke ved at skrive stien til .asx-filen igen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;316992
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;316992#9

Advanced Stream Redirector (*.asx)
Windows Media Player-versioner, der understøtter denne filtype:
Windows Media Player 7
Windows Media Player til Windows XP
Windows Media Player 9 Series
Advanced Stream Redirector-filer (*.asx) kaldes også Windows Media-metafiler og er tekstfiler, der indeholder oplysninger om en fil-stream og præsentationen af den. ASX-filer opfylder flere funktioner end blot at definere afspilningslister, der skal levere oplysninger til Windows Media Player om, hvordan bestemte medieemner fra afspilningslisten skal præsenteres.

Windows Media-metafiler er baseret på XML-syntaks og kan kodes i enten ANSI- eller UNICODE-format (UTF-8). De er opbygget af forskellige elementer med tilknyttede koder og attributter. Hvert element i en Windows Media-metafil definerer en bestemt indstilling eller handling i Windows Media Player.

ASX-filer kan pege på alle de mediefiltyper, som genkendes og understøttes af Windows Media Player.

Yderligere oplysninger om Windows Media-metafiler finder du på følgende Microsoft-websted:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmplay/mmp_sdk/asx_elementsintro.asp

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 03-04-04 11:44

Ja den bliver åbnet i MP. Det er heller ikke noget problem og afspille den på computeren. Men kan ikke ligge den på cd eller på min mp3 player, det er der problemet er. Derfor vil gerne konvertere det til et andet format hvis det kan lade sig gøre. Eller noget andet så den kan komme i mp3/WMA format.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:50

Jamen er det ikke en stream file som bliver hentet på nettet hver gang du klikker på filen,kan du afspille den når du ikke har forbindelse til nettet?
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 11:55

For er det det kan du jo ikke lægge den på en mp3 afspiller fordi den henter/streamer filen fra en net adresse,altså henter filen hver gang du åbner den,fra nettet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:01

en genvejs fil/meta/stream,meta fil med en url adresse,hvor store er disse filer?enkeltvis

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 03-04-04 12:07

jo det tror jeg det er. For den fylder os kun 1 kb :S
men kan jeg ikke lave den om på nogen måde til et andet format?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:12

Ja det er en fil der bliver hentet fra nettet,de bliver ikke engang lagt på din pc.det er det samme som hvis du høre på en eller anden netradio,stream,
hvorfor jeg var i tvivl var fordi det kan være en play list,du kan bare afbryde for bindelsen til nettet,og så klikke på den så vil MP komme frem og fortælle dig at den ikke kan få adgang til filen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:16

men kan jeg ikke lave den om på nogen måde til et andet format,det kan du ikke fordi den musik fil du høre ikke er på din pc,men på en server ude på nettet,den fil du har er kun en genvej til samme,altså ligesom de url's du har i dine foretrukne til sider og filer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:19

det gør de fordi at man ikke skal kopiere musiken og videre give den,musikken er under licens,MP har sikker spurgt dig på et eller andet
tidspunkt om du vil hente en licen,og så kan man afspille filen over nettet
i en vis periode

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:20

licens

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:22

vent lidt jeg har lige fået en ide

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 62 point
Dato : 03-04-04 12:26

Det samme kan du gøre mens du afspiller filen i WMP
men sig ikke til nogen at du har det fra mig>
http://www.kandu.dk/dk/tip/5791

du skal bare slukke for alt andet der giver lyd fra sig
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-04-04 12:31

programmet kan også lave den fil du får ud af det,til WMA gå ind på codec sentralen og hent de codec du mener at have brug for,de indstallere sig auto
til samme folder som programmet,vis du indstallere programmet til den default mappe som den selv foreslår

Kommentar
Fra : gatethereal

Dato : 03-04-04 12:43

ok mange tak for de gode grundige svar :)

Godkendelse af svar
Fra : gatethereal