/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ny handelsportal
Fra : emesen
Vist : 815 gange
70 point
Dato : 02-04-04 16:41

Der er en ny handelsportal på vej.
http://www.kandu.dk/dk/tip/7377
Er der nogen som har prøvet at kontakte Allan Haastrup, og kan fortælle hvad det er.
Emesen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 16:46

Citat
En ny banebrydende handelsportal er på vej til at åbne på Internettet. Den vil vende op og ned på alle de kendte handelsportaler som er på Internettet nu.

Det lyder som om den dybe tallerken lige er opfunden.
Et skridt den anden vej siger, - intet nyt under solen.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 80 point
Dato : 02-04-04 16:48

Det er set for mig noget man skal holde sig langt fra jeg var med et stykke tid i et lignende network marketing firma som hedder Acn og handler om at få folk til at vælge en anden tlf udbyder end den de har men det var kun noget man ku tjene på ved at skaffe en masse representanter der også skulle skaffe en masse representanter Selve det at skaffe abbonenter var ikke noget man kunne blive holden af med mindre man sådan ca havde det meste af Danmarks befolkning som kunder såe at det der marketing hopper jeg aldrig på igen Det er jo ligesom kædebreve man skal være med i starten og snyde alle de andre
Mvh Sune

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-04-04 17:03

Tjaa, hvis nogen skulle være i tvivl, så er den slags faktisk forbudt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 17:24

ACN er sku da ikke forbudt og heller ikke Tupperware og det er begge Network Marketing begge dele og Alowera og mmm
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 17:34

Nå jeg stammer sku lidt

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 20:47

Enig med Sunowich, i sådan et "spil" findes der ganske få vindere, men enorm mange tabere. Intet nyt under solen.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 03-04-04 13:19

Tak for svaret Sunowich. Så må jeg nok holde mig fra det................det lød da ellers "indbydende".
Emesen.

Kommentar
Fra : haastrup

Dato : 16-08-06 15:52

En kommentar skal da knyttes til dette spørgsmål.

Når det nu er mit gode navn og rygte der er på spil

Til at starte med så vil jeg bare sige at MLM, Network Marketing eller referral marketing er noget vi alle går og laver i hverdagen, men det er bare ikke alle der får penge for det. Lad mig give et eksempel:

Har i nogensinde gået i biografen og set en god film, og derefter anbefalet den til venner og bekendte, måske endda et par familiemedlemmer? Tror i nogensinde det er sket at nogle af disse anbefalinger er blevet til noget, at jeres venner eller familie er gået hen i biografen og har set filemn? Jo, det er nok sket et par gange ikke? Ja der kan jo sågar også være tale om en restaurant, et tøjbutik, et rejseselskab, en mobiltelefon, en computerkæde, en sodavand, en is, et supermarked osv. osv.

Er der nogensinde nogen af jer der har fået besked om at "Fordi du har anbefalet din ven Jens HAnsen at handle her hos os du hermed en andel i vores fortjeneste"

Nej veL? Jamen hvorfor dog ikke? I har jo gjort firmaet en tjeneste ved at lave GRATIS reklame for dem og deres produkter? ER det så ikke fair nok at belønne jer?

Well, det er sådan MLM/Network Marketing fungerer.

Faktisk er der en del firmaer der har forstået konceptet og bruger det i deres reklamekampagne, f.eks. ProfilOptik som giver dig 300 kroner hvis du finder (skaffer dem) en ny kunde. Eller hvad med CBB som giver dig 99 kr. i taletid for at finde (skaffe dem) en ny kunde? Der er bladet "Penge og Privatøkonomi" som giver dig et ur for at finde (skaffe dem) en ny kunde, og der er mange flere.

Når der nu bliver reklameret over alt både på nettet, i fjernsynet og overalt hvor vi går og står for disse ting, tror i så det er ulovligt?

Nå, tilbage til spørgsmålet.

Det jeg henviser til er en handelsportal, som der jo er masser af på Internettet. Uden at nævne navne er jeg sikker på at i hver især kender mindst et par stykker, både danske og udenlandske.

Disse portaler omsætter jo for milliarder af dollars om året (faktisk står den største i 2005 for en omsætning på 44 mia. US$).

Da der kommer flere og flere brugere på Internettet er der flere og flere der vil bruge disse portaler til at få afsat deres varer. Dvs. at kan man forbedre noget af det eksisterende er der mulighed for at tage en hel del markedsandele, dette forgår i den virkelæige verden derude hele tiden, det regner jeg ikke med at i er i tvivl om.

Den portal jeg har henvist til benytter sig - udover en software som er lysår foran de nuværende portaler - af MLM konceptet som de fleste af jeg sikkert har hørt om. Det i har hørt er nok en smule langt fra det der egentlig er tilfældet for i modsætning til hvad mange mennesker går og tror er MLM hverken farligt, umoralsk eller ulovligt, men medierne er gode til at hive alt det dårlige frem når en vis dansk komiker står og blamerer sig med at man kan tjene ufattelige summer i ACN. Tværtimod har MLM fået stor ros af flere politikere i mange forskellige lande, bl.a. Henriette Kjær for at blive i vores egen lille andedam.

Dertil vil jeg sige at mange mennesker der involverer sig i MLM har svært ved at følge reglerne, og det er ofte derfor det går galt med MLM.

Der er mange MLM firmaer i verden idag dr forhandler deres produkter via uafhængige repræsentnter, heraf kan nævnes:
Tupperware (plastbøtter i alle afskygninger)
Forever Living Products (Aloe vera baserede produkter)
Herbalife (slankedrikke m.m.)
ACN (telefon og Internetprodukter)

For bare at tage nogle af de helt store.

Ud over det er der ingen tvang til at finde nye ambassadører (repræsentanter) til handelsportalen jeg taler om. Der hvor pengene bliver tjent er jo når der sker en handel på portalen. Fordelen ved at bygge sig en organisation af repræsentanter, et netværk, er at man bliver belønnet af firmaet, i form af en større bonus af deres indtjening. Så kan man så sætte sig ned og regne, men lad os lade være med det, papir er jo taknemmeligt.

Lad mig istedet som afslutning sige at ja, der kan laves dejligt store penge på MLM, ligesom der kan i alm. forretning, men det kræver da naturligvis en arbejdsindsats. Det svarer jo til at starte sin egen virksomhed, blot med den meget store fordel at du, selvom du arbejder for dig selv, ikke er alene fordi den person som fortalte dig om konceptet før jo bonus af firmaet hver gang du tjener penge så jo større success du har, jo større success får han/hun. Dertil skal så siges at der er mange mennesker der via deres engagement i et MLM firma sælger produkter/ydelser til deres kunder og laver 500 eller 1000 eller måske et par tusinde kroner ekstra om måneden ved at bruge et par timer eller fem om ugen i deres fritid. Hver her kan ikke bruge et par tusinde kroner ekstra om måneden? Jeg siger ikke at man kommer legende let til tingene, men har man opbygget sig en lille hygelig kundekreds som man passer og plejer (hvor mange her savner service når man køber ting i dagligdagen) så har man jo en hyggelig indtægt, hvor ens kunder måske anbefaler ens service/produkter til venner og bekendte, og sådan kan det vokse.

Håber dette kaster lidt lys over en meget misforstået forretningsmetode som er elsket af flere hundrede millioner mennesker verden over.

Et link i da skal have med på vejen er linket til den Danske Direkte Salgsforening, så kan i læse lidt mere om Network Marketing som er skrevet af professionelle.

www.disafo.dk

Mange Hilsener
Allan Haastrup