|
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 02-04-04 15:39 |
|
Hejsa
Kig lidt på andres erfaringer via http://www.mandagsbil.dk
Ellers må det være din pengepund som bestemmer. Toyota holder godt, VW holder prisen osv. osv. Der er nok et hav af meninger omkring, hvilken bil der er bedst.
Hygge...
| |
| Kommentar Fra : smut |
Dato : 02-04-04 15:40 |
|
jeg vil foreslå en nyere nissan almera den kører rimeligt langt pr ltr og så er den forholds billig i reservedele
peugeot og citroen???? ja ikke min kop te en plastic æske der altid går i stykker og er møg dyr i reservedele efter min mening
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 02-04-04 15:50 |
|
Det er en dårlig ide at købe brugt med 30-40.000 km om året.
En Passat Diesel ville være et godt valg.
| |
| Kommentar Fra : Kuno666 |
Dato : 02-04-04 15:50 |
|
det vil jeg også mene eller en lupo...
hvis jeg skulle køre så langt ville jeg nok fortrække en toyota sportvan rigtig lækker bil at køre i og så er der meget plads og den fåes til rimelig billige penge...
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 16:04 |
| | |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 02-04-04 16:09 |
|
Nu melder historien jo ikke noget om hvad den gamle var for en.
Det kunne måske være rart at vide.
Samt hvilken SLAGS bil vi taler om (hvad skal den bruges til)
| |
| Kommentar Fra : Bolino |
Dato : 02-04-04 16:11 |
|
Hejsa... tak for alle du hurtige svar.
Vi tænker på kr. 200.000,- og vi vil gerne være nogenlunde kørende mht. plads, komfort osv. Havde faktisk tænkt på Passat stationcar TDI, eller 406 stationcar HDI. Men der er jo mange muligheder.
| |
| Kommentar Fra : Kuno666 |
Dato : 02-04-04 16:16 |
|
det er rigtigt teil...
en passat holder også prisen rimelig godt frem for så meget andet..
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 16:19 |
|
En stationcar af europæisk fabrikat (tysk)
De er billigere i drift end japanske.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 02-04-04 16:29 |
|
Eneste problem jeg ser der er at en Passat Diesel ikke fås for 200.000 (selvom jeg foreslog den)
Men jeg vil stadig betragte det som et godt valg - den skal vel alligevel ikke holde 10 år men skiftes inden.
Efter 5 år vil den stadig give en rigtig god byttepris.
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 16:34 |
|
Det må blive en brugt Passat D, men der findes ikke mange på markedet
i den prisklasse.
| |
|
Halløjsasa..
Nu arbejder jeg selv hos en mazda forhandler, godt nok kun som lagerchef. Men jeg kan da varmt anbefale mazda bilerne.
Hvis du skal have en rummelig bil så vil jeg foreslå en mazda Premacy, som er en dejlig stor familie bil til gode penge. Vores kunder (nu bor jeg Færøerne) er meget tilfredse med bilen, og det er en meget driftsikker bil (hvilket gælder alle mazda biler).
Jeg har selv en mazda 6, det er en MEGET lækker bil. Den er bare over den prisklasse du sigter efter (ihvertfald i Danmark). Heroppe koster mazda 6 fra 50.000 til 100.000 kr. mindre alt efter hvad model du vil have.
Mazda dk´s hjemmeside finder du her www.mazda.dk
og for sjovs skyld kan du jo tjekke vores hjemmeside www.bergmotors.fo og se prisforskellene.
Men der er selvfølgelig mange muligheder når man skal have bil. Jeg vil foreslå en rundtur til de forskellige bilforhandlere og prøvekøre de forskellige mærker. Lyt aldrig til andres udsagn 100%, tag hellere selv at prøve bilen, fordi en bil er jo ikke noget impulskøb, der er mange overvejelser bag et sådant køb.
Mikael
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 17:24 |
|
Ja hvorfor ikke.
Skoda er jo lig med et kendt tysk mærke.
| |
|
helt klart en passat tdi, eller en mercer c klasse
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 20:57 |
| | |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 02-04-04 20:59 |
| | |
|
ville da klart vælge en passat tdi, de er driftsikre, køre uden problemer 20-30.000 mellem service, og er nok den bil på m arkedet der holder prisen bedst p.t.
og den kan sagtens fåes for 200.000 for en 2001/2002 med næsten alt i udstyr.
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 04-04-04 11:04 |
|
Husk bare på med VW's TDI'ere, at det koster en mindre månedsløn, hvis pumpedyse systemet brækker ned!
Det er imponerende, så mange hk.og især moment, man kan hive ud af en 1,9 l. motor, men jeg er bange for,
at motorene lever et hårdt liv!!!
Gert
| |
| Kommentar Fra : g_h |
Dato : 04-04-04 11:17 |
|
Citat fra : http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242471
Bilbladet AutoBild har netop offentliggjort sin egen undersøgelse af bilers kvalitet og pålidelighed. Her kom Toyota, Mazda, Mitsubishi og Nissan på pladserne 1 til 4. Volkswagen var næstsidst - lige foran Fiat.
Jeg kan lige se Fiat's næste reklame fremstød:
" Vi er næsten lige så gode som VW "
Toyota-mand
Gert
| |
| Kommentar Fra : pallenoc |
Dato : 04-04-04 12:11 |
|
Med alle de ovenstående eksempler og forslag på sinde kan det være svært at gennemskue hvilket mærke og model det skal være??!! MEN Lige meget hvilken bilmærke/model du beslutter dig for bør du VÆLGE EN VARIANT MED DIESELMOTOR!!! Især set ud fra dit fremtidige kørselsmønster. Når man som dig (og mange af os andre) tilbringer så mange timer/kilometer bag rattet bør man skele lidt til kørslesøkonomien i almindelighed men også komforten i særdelseshed!!! Jeg mener helt klart at du skal vælge ny (en brugt har du jo i forvejen...fnis) . Nej med de km om året vil du hurtigt "miste for meget" hvis du køber en brugt med måske >100.000 km på uret.
Der får mange nye mellemklasse biler i 200-300.000 i dieselvarianter. Hvis du vil have disse biler i "discount"klassen så vælg en model fra det forholdsvis nye bilmærke HYINDAI eller KIA. Det er udmærkede biler med masser af komfort og som en af de få bilmærker på det danske marked som yder 3 års garanti på HELE bilen (motor, lak og andet mekanik) Det gør så store mærker som Peugeot og Mercedes (mærkeligt !!!) nok IKKE?????
Dit bilkøb skal jo til syvende og sidst passe til dit temperament, familiemæssige hensyn, din pengepung mv. så det er jo dig og KUN dig som kender løsningen i sidste ende, men mit råd er og bliver EN MODEL MED DIESELMOTOR (commonrail)!!!
God fornøjelse og held og lykke med dit næste bilkøb!!!
Mvh
Palle Jensen
| |
| Kommentar Fra : scobbi |
Dato : 10-04-04 20:53 |
|
næ hvorfor nøjes med en bil når du kan få 2 for de samme penge køb en lupo til 150,000 den koster 160 i vægt afgift om året og ca 4000 i forsikring kasko hvis du kører ca 45000 km om året vil det ca koste dig 11000 kr i diesel hvorved en benzin ca vil koste 24000 i benzin der har du en besparelse på det halve som du kan have en nissan premiera stacioncar en meget god og rummelig bil den kan du så købe for de sidste 50000 kr den vil koste ca 7000 i kasko om året og 4000 i vægtafgift 11000 kr som du jo har sparet på at købe en lupo den kan også fåes i diesel og er billig i reservedele og så har lillemor jo også en bil at køre i og i har en stor bil med det hele til når i alle skal af sted mvh morten
| |
| Kommentar Fra : Steenk1 |
Dato : 25-07-04 00:50 |
|
Har selv kørt lidt af hvert. de mest solide er uden tvivl toyota. Min camry rundede 600.000 inden den gav op. Bare der at der findes en hjemmeside som henvender sig udelukkende til toyotaejere som har en toyota som har gået mere ½ million kilometer er en god anbefaling.
Jeg har gode erfaringer med toyota, nissan og mazda. Knap så gode erfaringer med fiat. Citroen vil jeg aldrig eje igen om så jeg fik en million med som trøstepræmie.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|