/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil skal jeg købe?
Fra : Bolino
Vist : 1761 gange
250 point
Dato : 02-04-04 15:35

Vores "firmabil" skal udskiftes til en privatbil, da jeg skal have nyt arbejde.
Jeg kommer til at køre ca. 10-15.000 privat og 20-30000 på arbejdet.

Hvad skal jeg vælge? Ny bil imod brugt bil? Hvilket mærke - tænker her på gensalgsværdi mv. Hvilke biler skal jeg gå udenom? Har haft kedelige erfaringer med Citroen, og hørt om flere med Peogeut.

Er der nogle gode råd?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-04 15:39

Hejsa
Kig lidt på andres erfaringer via http://www.mandagsbil.dk
Ellers må det være din pengepund som bestemmer. Toyota holder godt, VW holder prisen osv. osv. Der er nok et hav af meninger omkring, hvilken bil der er bedst.
Hygge...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 02-04-04 15:40

jeg vil foreslå en nyere nissan almera den kører rimeligt langt pr ltr og så er den forholds billig i reservedele
peugeot og citroen???? ja ikke min kop te en plastic æske der altid går i stykker og er møg dyr i reservedele efter min mening

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 02-04-04 15:42

det kommer jo meget and på hvilke kvaliteter du ser i en bil, skal din bil være meget rummelig, fed, hurtig osv...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-04 15:45

NB: Med ditantal Km. 10-15.000 privat og 20-30000 på arbejdet (i alt 30-45.000) så overvej en diesel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 15:50

Det er en dårlig ide at købe brugt med 30-40.000 km om året.
En Passat Diesel ville være et godt valg.

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 02-04-04 15:50

det vil jeg også mene eller en lupo...
hvis jeg skulle køre så langt ville jeg nok fortrække en toyota sportvan rigtig lækker bil at køre i og så er der meget plads og den fåes til rimelig billige penge...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 15:57

En Alfa romeo eller Mercedes

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 02-04-04 15:59

ja hvis du har en mill på kontoen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 16:04

Så dyre er de ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 16:09

Nu melder historien jo ikke noget om hvad den gamle var for en.

Det kunne måske være rart at vide.
Samt hvilken SLAGS bil vi taler om (hvad skal den bruges til)

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 02-04-04 16:11

Hejsa... tak for alle du hurtige svar.

Vi tænker på kr. 200.000,- og vi vil gerne være nogenlunde kørende mht. plads, komfort osv. Havde faktisk tænkt på Passat stationcar TDI, eller 406 stationcar HDI. Men der er jo mange muligheder.

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 02-04-04 16:12

.... ja, så er der det med børn og barnevogn/klapvogn det skal der også være plads til!

Kommentar
Fra : Kuno666

Dato : 02-04-04 16:16

det er rigtigt teil...
en passat holder også prisen rimelig godt frem for så meget andet..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 16:19

En stationcar af europæisk fabrikat (tysk)
De er billigere i drift end japanske.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 16:29

Eneste problem jeg ser der er at en Passat Diesel ikke fås for 200.000 (selvom jeg foreslog den)
Men jeg vil stadig betragte det som et godt valg - den skal vel alligevel ikke holde 10 år men skiftes inden.
Efter 5 år vil den stadig give en rigtig god byttepris.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 16:34

Det må blive en brugt Passat D, men der findes ikke mange på markedet
i den prisklasse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 16:40

Der er meget lidt forskel på at financiere en brugt til 200.000 og en ny til 350.000

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 02-04-04 16:41

Halløjsasa..

Nu arbejder jeg selv hos en mazda forhandler, godt nok kun som lagerchef. Men jeg kan da varmt anbefale mazda bilerne.
Hvis du skal have en rummelig bil så vil jeg foreslå en mazda Premacy, som er en dejlig stor familie bil til gode penge. Vores kunder (nu bor jeg Færøerne) er meget tilfredse med bilen, og det er en meget driftsikker bil (hvilket gælder alle mazda biler).
Jeg har selv en mazda 6, det er en MEGET lækker bil. Den er bare over den prisklasse du sigter efter (ihvertfald i Danmark). Heroppe koster mazda 6 fra 50.000 til 100.000 kr. mindre alt efter hvad model du vil have.

Mazda dk´s hjemmeside finder du her www.mazda.dk
og for sjovs skyld kan du jo tjekke vores hjemmeside www.bergmotors.fo og se prisforskellene.

Men der er selvfølgelig mange muligheder når man skal have bil. Jeg vil foreslå en rundtur til de forskellige bilforhandlere og prøvekøre de forskellige mærker. Lyt aldrig til andres udsagn 100%, tag hellere selv at prøve bilen, fordi en bil er jo ikke noget impulskøb, der er mange overvejelser bag et sådant køb.

Mikael

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-04-04 17:17

Kig på en Skoda Oktavia diesel, ny de holder længe og de holder prisen godt, som sagt kig på dem!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 17:24

Ja hvorfor ikke.
Skoda er jo lig med et kendt tysk mærke.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 02-04-04 19:00

Vælg en Toyota hvis du vil have en bil der holder.

Kommentar
Fra : hypertrazer

Dato : 02-04-04 19:09

helt klart en passat tdi, eller en mercer c klasse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 20:57

Vi må ikke glemme en russisk bil.
Moskvitch.
http://www.home.no/migreg/norsk/Moskvitch.html

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-04-04 20:59
Kommentar
Fra : hypertrazer

Dato : 03-04-04 12:10

ville da klart vælge en passat tdi, de er driftsikre, køre uden problemer 20-30.000 mellem service, og er nok den bil på m arkedet der holder prisen bedst p.t.

og den kan sagtens fåes for 200.000 for en 2001/2002 med næsten alt i udstyr.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-04-04 11:04

Husk bare på med VW's TDI'ere, at det koster en mindre månedsløn, hvis pumpedyse systemet brækker ned!
Det er imponerende, så mange hk.og især moment, man kan hive ud af en 1,9 l. motor, men jeg er bange for,
at motorene lever et hårdt liv!!!

Gert

Kommentar
Fra : smut

Dato : 04-04-04 11:05

hvis du mener en passat er en god bil ville jeg da købe en skoda octavia det er stort set den samme bil der er wv mærker på de fleste dele den er bare noget billigere i indkøb der er vist kun det famøse skoda mærke til forskel

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 04-04-04 11:17

Citat fra : http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=242471

Bilbladet AutoBild har netop offentliggjort sin egen undersøgelse af bilers kvalitet og pålidelighed. Her kom Toyota, Mazda, Mitsubishi og Nissan på pladserne 1 til 4. Volkswagen var næstsidst - lige foran Fiat.

Jeg kan lige se Fiat's næste reklame fremstød:
" Vi er næsten lige så gode som VW "

Toyota-mand
Gert

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-04-04 12:11

Med alle de ovenstående eksempler og forslag på sinde kan det være svært at gennemskue hvilket mærke og model det skal være??!! MEN Lige meget hvilken bilmærke/model du beslutter dig for bør du VÆLGE EN VARIANT MED DIESELMOTOR!!! Især set ud fra dit fremtidige kørselsmønster. Når man som dig (og mange af os andre) tilbringer så mange timer/kilometer bag rattet bør man skele lidt til kørslesøkonomien i almindelighed men også komforten i særdelseshed!!! Jeg mener helt klart at du skal vælge ny (en brugt har du jo i forvejen...fnis) . Nej med de km om året vil du hurtigt "miste for meget" hvis du køber en brugt med måske >100.000 km på uret.
Der får mange nye mellemklasse biler i 200-300.000 i dieselvarianter. Hvis du vil have disse biler i "discount"klassen så vælg en model fra det forholdsvis nye bilmærke HYINDAI eller KIA. Det er udmærkede biler med masser af komfort og som en af de få bilmærker på det danske marked som yder 3 års garanti på HELE bilen (motor, lak og andet mekanik) Det gør så store mærker som Peugeot og Mercedes (mærkeligt !!!) nok IKKE?????

Dit bilkøb skal jo til syvende og sidst passe til dit temperament, familiemæssige hensyn, din pengepung mv. så det er jo dig og KUN dig som kender løsningen i sidste ende, men mit råd er og bliver EN MODEL MED DIESELMOTOR (commonrail)!!!

God fornøjelse og held og lykke med dit næste bilkøb!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : scobbi

Dato : 10-04-04 20:53

næ hvorfor nøjes med en bil når du kan få 2 for de samme penge køb en lupo til 150,000 den koster 160 i vægt afgift om året og ca 4000 i forsikring kasko hvis du kører ca 45000 km om året vil det ca koste dig 11000 kr i diesel hvorved en benzin ca vil koste 24000 i benzin der har du en besparelse på det halve som du kan have en nissan premiera stacioncar en meget god og rummelig bil den kan du så købe for de sidste 50000 kr den vil koste ca 7000 i kasko om året og 4000 i vægtafgift 11000 kr som du jo har sparet på at købe en lupo den kan også fåes i diesel og er billig i reservedele og så har lillemor jo også en bil at køre i og i har en stor bil med det hele til når i alle skal af sted mvh morten

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 25-07-04 00:50

Har selv kørt lidt af hvert. de mest solide er uden tvivl toyota. Min camry rundede 600.000 inden den gav op. Bare der at der findes en hjemmeside som henvender sig udelukkende til toyotaejere som har en toyota som har gået mere ½ million kilometer er en god anbefaling.
Jeg har gode erfaringer med toyota, nissan og mazda. Knap så gode erfaringer med fiat. Citroen vil jeg aldrig eje igen om så jeg fik en million med som trøstepræmie.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-01-05 23:00

Fik du nogle dårlige råd?? Du skal vel have besluttet hvem der skal have point