/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroën Saxo 1.4 VTS '99 Problemer
Fra : rjpa
Vist : 2956 gange
50 point
Dato : 12-05-02 19:07

Hej,

Jeg er den (u)lykkelige ejer af en Gul Citroën Saxo 1.4 VTS (8V/75HK) Marts '99. Nu har jeg efterhånden haft en del problemer med den.

1. Problem, ja der lød som om der var et akvarie i en af dørrene, hvilket citroen forhandleren ikke kunne finde ud af, nogen der har haft samme/lign problemer?

2. Der er problemer med at air-bag advarsels lampen til tider lyser. Nu er den begyndt at blinke i 5 min. for at der efter lyse konstant, nogen der har haft samme/lign problemer?

3. Der er nogen ledninger under passagerer sædet som ikke er tilsluttet, nogen der ved hvad de bruges til?

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-02 19:32

1.har i set efter i dørene at der ikke ligger hvad i bunden? Det kunne jo være at dørlisterne er blevet utætte. 2. Det kunne lyde som en dårlig forbindelse. se hellere at få det ordnet på værkstedet med det samme.det ville være kedeligt at få dine airbags i ansigtet lige pludslig. 3. Nu ved jeg ikke om din bil har varme i sæderne, ellers kunne jeg forestille mig at det var det ledningerne skulle bruges til. Og hvis du så ikke har fået det som ekstraudstyr, ja så er ledningerne bare blevet hængende.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-05-02 19:07

> 2. Der er problemer med at air-bag advarsels lampen til tider lyser. Nu
> er den begyndt at blinke i 5 min. for at der efter lyse konstant, nogen
> der har haft samme/lign problemer?
>

Kendt Citroen problem - findes også hyppigt i Berlingoer - det drejer sig om
ledningen til selestrammeren (en krudtladning som strammer selen ved
sammenstød - er koblet sammen med airbag'en) som er samlet med et stik under
forsæderne, dette stik får ofte kontaktproblemer. Skal problemet løses
effektivt, fjerner man stikket og lodder ledningerne sammen og efterisolerer
med krympeflex. Denne metode bruges også af Citroen selv på Berlingoerne -
mon ikke det er samme problem på en Saxo.

Også en Berlingo har en ledning hængende og dingle under forsæderne - det er
ledningen til varmelegemet i den sædevarme som bilen ikke er udstyret
med - dvs. sædevarmen er monteret i alle Berlingoer - også dem som ikke
har sædevarme - mon ikke også dette er tilfædet for en Saxo ??

mvh

Andreas M. Hansen

Kommentar
Fra : rjpa

Dato : 12-05-02 21:53

Andreas->

Ejer du selv en Citroen? Problemet, er at der er en ledning med en brun kontakt som ikke
er forbundet, kan dette være den til sele strammerne? Der er også to, der sidder
samlet i en "sukker knald", kan det være disse to der er problem med?

Mvh
Rasmus