/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 lydkort?
Fra : Briz
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 02-04-04 14:19

Er det muligt at køre med to lydkort på en gang.
Vil gerne så f.eks. kan bruge mit onboard lydkort til headset(Skype), og mit andet PCI-lydkort til musik.
Er ikke ude på at fordele lyde mellem de to kort, vil bare gerne hvis de kunne arbejde synkront, så jeg slap for at skifte stik rundt hvergang jeg skal have mit headset på.
Ved godt at man kan få diverse omformerstik stik, der løser problemet ved at splitte ingangen i flere, men enten forringer de lyden, eller også koster de en formue for en mand på SU.

Kører Win XP.

Håber at der er en som ved hvordan man kan greje dette problem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 14:33

Ja,jeg bruger mit onboard lydkort til>optage lyd med microfon og til at tale over nettet+hovedtelefon og afspillning af mit stereo anlæg på min PC,
så har jeg et PCI lydkort som jeg bruger til de normale lyde og musik+ udgang til mit stereo anlæg på pc'en begge lyd kort er 5.1 kanals,du skal bare ind i kontrol panel ov vælge hvilket lydkort du vil benytte til hvad>lyd enheder og i stemme,under
lydenheder sæt et flueben i brug kun standart enheder når du har valgt hvilket lyd kort du vil bruge til hvad,de to lyd kort skal bare ikke være samme model.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 14:37

kontrolpanel>lyde og lydenheder>lydenheder>højre klik på linien>brug kun standart enheder>hvad er det,der kan du også få lidt info

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 14:44

man kan også have to højtaler sæt(høre telefoner) et til hvert lydkort,eller som jeg har gjort tilsluttet begge lydkort til de samme højtalere,hvor det jeg bruger over nettet køre som almindelig to stereo højtalere,og PCI kortet køre 5,1 sorund,det har jeg gjort hved hjælp af dobbelt stik i de forskællige lydkort og i forstærkeren til højtalerne.
Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-04 14:46

lidt finurligt og man skal rode lidt med det,men det køre perfekt på min XP PC

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 02-04-04 15:29

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-04-04 15:38

Selv tak
Det er ski sjovt,at lege