/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Syn og prøveplader på over 10årig MC??
Fra : a_h_nielsen
Vist : 1547 gange
50 point
Dato : 02-04-04 13:05

Jeg vil blot høre om der er nogen der ved, om det kan lade sig gøre at få prøveplader på sin MC uden syn - selvom den er over 10 år gammel, og, efter loven, skal synes når den skal indregistreres på ny...? Altså om det er nødvendigt at syne på ny, når det er bare er for et par dages kørsel?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 13:15

Jeg ville da lige ringe til motorkontoret og bare spørge det koster da ikke andet end tlf takst
Mvh sune

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-04 13:23

Du må ikke køre privat kørsel med prøvenummerplader. Du kan leje prøveplader hvis din mc skal køres til syn. Hvis du agter at sælge den, eller hvis den skal køres på værksted.

Hvis du kører privat kørsel på prøvelader får du en bøde. Du må heller ikke have passager med.

http://www.copenhagenwings.dk/lovgivning/lplader.html

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-04-04 13:25
Kommentar
Fra : a_h_nielsen

Dato : 02-04-04 18:04

Men hvordan vil de kunne vurdere, om jeg er ude på en testkørsel efter en nyligt overstået reperation eller om jeg kører "privat kørsel"? Det vil politiet vel aldrig kunne bevise!?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-04 18:39

Kan du bevise det? De vil evt. forlange dokumentation på reparation. Se kvitteringer på køb af reservedele.
En god forklaring er nok den bedste baggage du kan have med.
"Din ven som du er på vej til, vil hjælpe med reparation"

Hvis du har en pasager bag på får du en bøde.

God tur!

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : a_h_nielsen