/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvilken scooter??
Fra : h_bmv
Vist : 1565 gange
50 point
Dato : 02-04-04 12:07

Hej

Jeg overvejer at udskifte min bil ud med en scooter 45...

Hvilken scooter 45 er den mest holdbare? Driftsikre? Kan holde mest til at blive skruet i/repareret? hvilken kan nå den højeste km. stand uden de store problemer? Uden tun? Hvilken kommer til at køre bedst og længst med mindre ændringer? Jeg er nok nødt til at få den "ordnet" sådan at den nogenlunde kan følge trafikken på ringvejen uden at jeg bliver et større irritationsmoment for bilerne.
Udover kørsel i byen kan den osse blive udsat for lange ture.

Vh.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 60 point
Dato : 02-04-04 12:39

Alle scootere 45 som generelt bliver passet og plejet efter foreskrifterne og overholder periodiske eftersyn (især ved helårskørsel) har STORE chancer for at "leve" i mange år uden nævneværdige problemer. Man kan altid være uheldig og få en "mandagsmodel" men følges ovenstående har du mange gode og problemfri kilometer i vente lige meget hvilken model du vælger. Personligt forefrækker jeg en Peugeot men det er HELT individuelt hvad man kan bedst lide. Nogen vil have datteren og andre moderen ...og sådan vil du opleve folks favoritter og anbefalinger.

HOVEDSAGEN og NØGLEORDET er : omhyggelig vedligeholdese og "behersket" brug og IKKE misbrug af den model du vælger.

God fornøjelse og held og lykke!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Thomas26

Dato : 02-04-04 12:53

Jeg ville vælge Peugeot speedfight! En utrolig god og stabil maskine. Billig i drift og så skal der ikke meget til før at en speedfight kan følge trafiken.Har selv haft en Peugeot. og jeg var meget glad for den. Den startede altid. Priserne for en ny ligger fra 14.999. Se mere på http://www.peugeotscooter.dk
Med venlig hilsen

Thomas

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 13:12

Jeg har en pgo Dr Bic De har lavet scootere i en menneskealder såe det ved man da hvad er Hvorimod jeg har oplevet en del cpi'er med mange problemer
Mvh sune

Kommentar
Fra : jimbo3

Dato : 02-04-04 13:45

Lad vær med at købe en 45, køb en 30. det er samme motor. og bliver du stoppet på en 45 hvor du køre ulovligt så ryger bilkortet, på en 30 for du kun en bøde. Vh jimbo3

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-04-04 14:08

Kære ven jimbo3. Det kan være en "beskeden" straf at miste kørekortet på en 45'er, fremfor at miste ALT hvis du på en ulovlig 30'er laver en skade som kan løbe op i flere hundrede tusinde måske milioner fordi forsikringen ikke dækker skader forårsaget af en ulovlig knallert.
Så hellere tage skridtet fuldt ud og købe en mc.

Mvh
Palle jensen

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 02-04-04 15:11

til Sunowich

hvad mener du med "cpi'er"? Inden for scootere kan jeg umidelbart opremse navnene: PGO, Aprilia, Piaggio, Yamaha, Peugeot men ikke cpi...?

Og tak til Pallenoc og jer andre men:

Hvis det nu er en brugt jeg køber, er der så ikke et mærke som er nemmere og mere taknemmeligt at "magge" med end et andet? Som foreksempel tilbage i de gode gamle dage, da var Yamaha 4gearen altså den den mest taknemmelige og nemme maskine at rode med. Til gengæld brugte den en del lejer i motoren, men den var osse ret nem at renovere. Når man skulle samle den igen, kunne man næsten bare kyle indmaden i. Det gik ikke så godt med den Puch 3-gear, som jeg åbnede, den blev lissom ikke samlet igen... Puch var sq heller ikke så taknemmelig som yamaha over for lidt "trimning". Det var nok Yamaha'ens membranstyrede insugning som gjorde udslaget?

Jeg har fået et godt øje til suzuki kantana , er der nogen som har erfaringer med denne??
Har jeg ret, er suzuki ikke specielt kendt for at lave utroligt velafbalancerede motorer, som aldrig skal have nye lejer selvom de har været tunet? eller var det kun den der lille suzuki knallert?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-04 16:55

Jeg mener ikke man kan miste kørekortet for at køre på en EU 45knallert, undtagen vi snakker beruselse.
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-54.html
http://www.familieadvokaten.dk/breve-900/b900-178.html
Med hensyn til valg af ny scooter, er der ikke umiddelbar nogen jeg ville undgå, da de er luget ud i Danmark.
Men jeg kan anbefale PGO der laver Big Max/Comet/DR.Big/Hot 50 mm og Suzuki: FZ50/K50/DM50/RMX mm
Og Aprilia Sonic mm.
Men jeg ville slet ikke ligge mig fast på nogle, men spørge knallertforhandleren, om hvad han syntes der er ok og på tilbud lige nu.
Med hensyn til brugt, skal du sikre dig den ikke har haft tun på, at alt virker der ikke er mislyde, og slør i kronrør og tusind andre ting.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-04-04 18:58

PGO-T-Rex 110 er mit bud på hvad du skal ha`.11Hk.14.995Kr.og kort til mc.
Har lige købt een idag,og får den som den første i landet på mandag(hvis forhandleren ikke er fyldt med løgn)
Den burde kunne klare hovedvejene og den slags,uden at være i vejen.
Så nu skal jeg bare sove 3 gange inden jeg skal hente den.
Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-04-04 19:16

Ja ja Keldd, men det er ikke alle der har MC-kørekort, og h_bmv, spørger jo efter en 45.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-04-04 19:40

Ja Ja,men alligevel.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 02-04-04 20:28

hvis du vil have en fed 45 vil jeg foreslå enten en
aprilla RS 50 altså 02-03 modellen du kan se den her
http://www.aprilia-scooters.dk/group.asp?group=948

eller yamaha's TZR som du kan se her
http://www.yamaha-motor.dk/products/scooters/45km/tzr.jsp

det er mine bud på nogle fede 45...

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 06:04

Forløbig t-tzak. jeg lægger den lige ind igen så folk kan se hvad det er jeg spørger om:

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 06:05

til Sunowich

hvad mener du med "cpi'er"? Inden for scootere kan jeg umidelbart opremse navnene: PGO, Aprilia, Piaggio, Yamaha, Peugeot men ikke cpi...?

Og tak til Pallenoc og jer andre men:

Hvis det nu er en brugt jeg køber, er der så ikke et mærke som er nemmere og mere taknemmeligt at "magge" med end et andet? Som foreksempel tilbage i de gode gamle dage, da var Yamaha 4gearen altså den den mest taknemmelige og nemme maskine at rode med. Til gengæld brugte den en del lejer i motoren, men den var osse ret nem at renovere. Når man skulle samle den igen, kunne man næsten bare kyle indmaden i. Det gik ikke så godt med den Puch 3-gear, som jeg åbnede, den blev lissom ikke samlet igen... Puch var sq heller ikke så taknemmelig som yamaha over for lidt "trimning". Det var nok Yamaha'ens membranstyrede insugning som gjorde udslaget?

Jeg har fået et godt øje til suzuki kantana , er der nogen som har erfaringer med denne??
Har jeg ret, er suzuki ikke specielt kendt for at lave utroligt velafbalancerede motorer, som aldrig skal have nye lejer selvom de har været tunet? eller var det kun den der lille suzuki knallert?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 06:07

Og så vil jeg lægge mig til at og vente på mine tømmermænd

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 06:12

og teløk t ham mæ dæn ny motorcykel-scooter.

Jæ hår it kørekort t så'ned livsfarli' monstrom som n' motorcykel er.

'nat.

Kommentar
Fra : Anders_HP

Dato : 03-04-04 10:30

Jeg har en Honda sfx som bare kører perfekt. Honda er jo også kendt for at lave kvalitet. Sfx'en er også den scooter der har flest heste krafter...Mener at den har 5,3!!! Det er ret meget at en scooter, og næsten dobbelt så meget som mange af konkurrenterne...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-04-04 11:32

Cpi laver bla modellen Popcorn
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6661
Mvh Sune

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 14:11

tak sune,

tak Anders_HP, ja , japansk tohjuler , det er hvist lig med kvalitet.

Alligevel lader det til at de fleste Scooternavne har det samme gode ry? Hm??

Og ikke nogen som syntes at den ene er nemmere at skrue/reparere/justere/trimme/tune end den anden, udover thomas26 som siger peugeoten er let at få til at kunne følge trafikken??

Nå?

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 03-04-04 14:17

Og er der virkelig ikke en af dem hvor man lissom kan sige : Denne her er lissom Mercedes'en inden for Scootere hvad angår slidstyrke og den øvrige kvalitet??

Kommentar
Fra : RMX112

Dato : 03-04-04 15:02

Tag og køb en 30er og pil begrænsningerne.
Jeg vil nok anbefale Suzuki RMX eller SMX hvis du vil køre stærkt.
Ellers PGO HONDA APRILLA PEOGEOUT

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 04-04-04 16:25

Læg nu PLEASE mærke til de konkrete spørgsmål som jeg stiller, også i de tidligere kommentarer!! Overskriften er en overskrift, ikke et spørgsmål.

Alligevel lader det til at de fleste Scooternavne har det samme gode ry? Hm??

Og ikke nogen som syntes at den ene er nemmere at skrue/reparere/justere/trimme/tune end den anden, udover thomas26 som siger peugeoten er let at få til at kunne følge trafikken??

Nå?

Og er der virkelig ikke en af dem hvor man lissom kan sige : Denne her er lissom Mercedes'en inden for Scootere hvad angår slidstyrke og den øvrige kvalitet??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-04-04 16:42

Ikke når du ser bort fra cpi modeller som også er de billigste fra nye af .Det er min mening altså
Mvh sune

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-04 17:12

Hvilkensomhelst scooter matcher sikkert dine kriterier idag,køb den du synes ser pænest ud.og den der med Mercedes`en,den holder ikke mere,bare spørg taxachauførerene i København.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 05-04-04 09:48

Tak for svaret pallenoc.

?? nå?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-04-04 18:15

Det glæder mig du kunne bruge min kommentar...håber du får dig en god og solid scooter!!!

God Påske!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 05-04-04 20:48

Tak & lige måde.