/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Blokere meddelelser i Outlook Express
Fra : syrena
Vist : 563 gange
70 point
Dato : 02-04-04 11:53

Jeg har et stort arbejde med at blokere for utallige uønskede mails hver morgen. EEN for EEN, det tager tid. Kan man ikke markere en stor gruppe og blokere for dem allesammen på een gang? Jeg har prøvet, men endnu er det ikke lykkedes mig.

Syrena

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-04-04 11:56

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 11:57

Hvis de kommer fra samme domæne kan du nøjes med at blokere domænet.
Men det går jo også ud over dem du gerne vil have.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 80 point
Dato : 02-04-04 11:59

Du kunne jo prøve dette danskproducerede program, der for nylig er blevet opdateret så de værste fejl er fjernet. Programmet kan anvendes gratis af private.
http://www.spamfighter.com/Lang_da/Default.asp?

vh
Bjarne

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-04-04 12:28

Hejsa

Jeg har den sidste stykke tid også været plaget af en helt masse spam mail
Men nu er det over

Jeg løste det på følgende måde.
Hvergang der kom en reklame email rullede jeg ned i bunden ad mailen
Der er et links som du kan klikke på for at blive afmeldt og slettet fra diverse lister
For det meste hedder denne noget med
unscribe
Klik på den så bliver du automatisk fjernet fra deres database
OBS
Hvis der er en vedhæftet fil med
Må du ABSOLUT ikke bruge overstående metode
Her skal du bare slette den

Brug overstående metode og du vil med garanti efter to til tre dage ikke modtage flere mails.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-04-04 12:36

Briani>> Hvis du læser diverse gode råd om hvirdan man undgår spam så er et af rådene, at man skal lade være med at forsøge, at afmelde dem fordi det er et signal om, at adressen er aktiv og derfor vil der så bare komme endnu mere.
Hvis det er legitime nyhedsbreve er der jo ikke tale om spam og de kan derfor afmeldes uden problemer, men man kan ikke afmelde rigtig spam uden risiko for at gøre problemet større.

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=48446

vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 12:56

"briani" "Bjarne"

Ideen er god nok hvis det er danske sider.
Så bare afmeld dem.
De sender så ikke flere - så risikerer de nemlig lukning. Dansk lov er anderledes.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-04-04 13:05

Hvornår har du sidst modtaget spam fra DK Refi?????????????
Det er typisk alle dem der med eng./amr. navne som afsender der er problemet, og alene den måde de laver afsender på afslører jo deres hensigter til at omgå spærring for spam. (Take it easy)

Jeg bruger ikke selv Spamfighter, men har testet den og den er ret effektiv.
Jeg har et spamfilter jeg selv sætter op via min domænehost (Wannafind), og det har løst mit problem så godt atjeg har afinstalleret Spamfighter fordi jeg vil ikke have unødvendige programmer, men jeg brugte de frasorterede mails fra spamfighter til at finde ud af hvad der skulle blokeres (indhold).

vh.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 13:15

Vi er helt enige "bjarne"
Det var blot en konstatering af at DANSKE sider kan du roligt afmelde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-04 13:16

Der står forøvrigt ikke noget i spørgsmålet om SPAM.
Der står uønsket mail.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-04-04 13:41

Hejsa med jer.

Jeg kan kun sige

At bare for et par uger siden fik jeg mellem 100-200 mail om dagen
Så begyndte jeg at afmelde dem
OG NU FÅR JEG INGEN
Så alså det hjælper
Alt hvad jeg ikke har bedt om at motage er i mine øjne spam
Vi kunne jo også bare kalde dem reklamemail.
Men en ting er 100 %
overstående kommentar hjælper.

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-04 15:59

Jaja, Brian, men det hjælper jo kun i PRAKSIS.

Ikke i TEORIEN.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-04-04 16:21

Hejsa Rellom

Hvad mener du?

Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-04 16:32

Jeg laver bare gas med troen på teorien, Brian.

For selvfølgelig er det afgørende, hvordan tingene
fungerer i praksis.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-04-04 16:36

Okay min ven

Velkommen tilbage.

Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-04 17:00

Tak, Brian.

Men de næste mange måneder vil jeg nok kun kikke ind på en kort visit engang imellem.
Jeg er optaget af så mange andre ting, at der ikke rigtig er plads til Kandu.

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 20-04-04 09:55

Tak for alle svarene og undskyld mit fravær. Jeg har faktisk prøvet flere af de foreslåede emner, men har intet opnået. Nu blokerer jeg troligt 50-60 generende mails hver morgen, og nu er listen over alle de registrerede uønskede afsendere efterhånden blevet alenlang. Kan jer slette dem en gang imellem, eller ødelægger jeg så alle mine blokeringer, så de samme påtrængende afsendere igen kan få frit spil til min "postkasse"? Hvordan får man dog stoppet for denne utålelige infiltrering i ens privatliv?

MVH

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 20-04-04 10:58

Lidt kan du afhjælpe. Gå Funktioner\Meddelelsesregler\Liste over blokerede afsendere.
Her kan du også lave tilføjelser.
Jeg har gjort det, at jeg har set på de landekoder, hvor de uønskede spam-mails kom fra, - altså det der står til allersidst i linien f.eks. for danmark skriver vi .dk og findland .fi, - og alle de endelser jeg ikke i det daglige har brug for at modtage, - har jeg tilføjet, - med 'punktum + landekoden'. D.v.s. jeg må altså acceptere, at hvis jeg vil modtage tyske e-mails må jeg ikke blokere for .de
Jeg er altså nødt til stadig at acceptere noget "skidt" - men det har tyndet pænt ud i det.
Efter en weekend havde jeg gerne mellem 7-800 og kun de ca. 10 var ægte henvendelser, jeg skulle bruge.
Nu kan jeg nøjes med ca. 50-100.
Så hvis du kun vil modtage e-mails fra danske afsendere, - kan du i princippet tilføje alle andre, og derved kun modtage .dk mails.

Held og lykke med denne metode

Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-04 11:20

Ja - der er kun den hårde vej - lægge til eller fjerne igen.
Som sagt Danske mails kan du bare afmelde -de følger dansk lovgivning.
Udenlandske må du enten blokere enkeltvis eller domænevis eller igen landevis.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 20-04-04 14:12

I yderste konsekvens kan du jo skifte email adresse

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 20-04-04 14:22

Ja, Better-Performance, det er jo lige det, der skal til, men jeg er ked af at miste nogle af mine kontakter, når jeg skal sende meddelelse om email adresseændring ud til dem. Jeg bruger også MSN videosamtaler med mine "udenlandske" børn! Dem vil jeg gerne fortsætte med uden alt for stort besvær.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 21-04-04 15:04

Ellers så må du se have du kan spærre de enkelte mails ved således at du sætter dine regler op for, at når der er visse ord i teksten - skal de sendes til papirkurven: det kan være viagra eller vi@gra eller mortgage og lignende så kan det være du kan få renset ud i dem

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 10:38

Skulle vi få lukket spørgsmålet?

Kommentar
Fra : syrena

Dato : 19-07-04 10:45

Jeg har for længst fundet frem til SpamFighter, der fungerer overmåde effektivt. Tak for alle de gode råd!

Godkendelse af svar
Fra : syrena

Dato : 19-07-04 10:49

Tak for svaret BjarneD.