/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Den perfekte gaveide`
Fra : hellobal1
Vist : 957 gange
40 point
Dato : 02-04-04 10:13

Hjælp...... Jeg skal finde den perfekte gave til en dreng der fylder 9 år. Han har jo som de fleste børn idag, alt hvad et børneværelse kan rumme, men man vil alligevel gerne finde på noget lidt særligt, som han kan ha go glæde af.
MEN HVAD SKAL MAN DOG FINDE PÅ.............?
Er der nogle der har nogle rigtig gode ideèr ? Så ville jeg blive meget glad.
God påske til alle.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-04-04 10:22

Hejsa

Hvad med noget fed disco lys,som blinker i takt med musikken

Her er lidt du kan kikke på

http://www.arngren.net/discolys.html

Kan købes i legetøjsforretninger-Bilka ja og mange andre steder

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-04-04 10:35

Ja jeg kender udmærket problemet, da mine børn er i samme aldersklasse og har ALT hvad der måtte være in i kammaratsskabskredsen.
Det som jeg foreslår er MEGET utraditionelt og skal selvfølgelig tilpasses til den enkeltes drengs interesseområde men min søn blev HIMMELLYKKELIG og leger/bruger det stadig...næsten hver dag.
Jeg købte forrige år da min søn fyldte 10 et sæt komplet værktøj med topnøgler, skruetrækkere, stjerne/gaffelnøgler osv. i Harald Nyborg...og det er der selvfølgelig ikke det helt vilde overraskende i. Men ved siden af dette fik jeg fat i en gammel knallert som han så kunne "øve sig"/bruge sit værkstedssæt på. ...OG DET VAR EN SUCCES UDEN LIGE!!! Han rodede simpelthen med denne knallert (og gør det stadig) i mange måneder med at skille den ad, især motoren er hen helt vild med, samle den og pudse og regere med den som en dreng nu gør i nysgerrighedens interesse. Og ikke nok med dette, vi fik faktisk mange fornøjelige timer sammen "i familiens skød/ eller far og søn" snak (da jeg selv elsker at rode med mekanik), og ikke som det plejer at være med en kasse tradiotionelt LEGO som ikke er interessant 4 timer efter den er pakket ud og samlet.
Det er som jeg nævner selvfølgelig noget som skal tilpasses den enkeltes drengs interesseområde. Hvis din dreng f.eks nu er vild med PCere kunne det jo være en mulighed at give ham et sæt elektronikværktøj og gammel PC han kan skille ad/samle eller noghet helt femte????

Det giver VIRKELIG noget der giver "point" i barnets øjne!!!

God fornøjelse!
Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-04-04 10:39

er han interesseret i fodbold og har han en yndlings-klub, kan du købe et fodboldsæt (t-shirt og shorts, evt. strømper) med klubben på.
eller du kunne give ham et gavekort til en fodboldkamp, håndbold, ishockey, en tur i bio, en tur i legoland.
måske et sæt sengetøj med motiv
mvh ahtn

Accepteret svar
Fra : Tulletine

Modtaget 40 point
Dato : 02-04-04 13:05

Hej,
Hvis han har alt det legetøj hans væresle kan rumme var det måske en ide med et klippekort til fællesoplevelser.
1.tur i mosen, stranden, cirkus, truckshow, traktortræk, fodboldkamp, ishockey, kælketur osv osv
Du laver selv et busblippekort i stor foramt og skriver forlystelserne på ud for hvert tal og så får han et hak i klippekortet hver gang i har været afsted til et arrangement.
Fedt når nogen gider at gøre noget ekstra ud af børn - rigtig god fornøjelse.
Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : gummerlab

Dato : 03-04-04 12:22

Noget brugeligt hver dag og billigt kan også bruges.
Lav en ramme (billigt), og mal med sort tavlefarve, så har han mulighed for at skrive hvad han skal huske/lave eller bare tegne.
Koster ca. 50 kr.
Gummerlab

Kommentar
Fra : gummerlab

Dato : 03-04-04 12:25

Eller hvis man har have, så lav et mini drivhus, En ramme ca. 1 meter høj, med stærk plastik omkring, og giv forskellige frø til ham, som han kan følge og passe. Radisser er hurtige, og ærter endnu bedre, kan han li tomater, går det hurtigt fremad

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-04-04 18:47

Du skriver ikke, hvor meget gaven skal koste.
'mvh
binky

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 04-05-04 20:14

hvis du synes du HAR fået et brugbart svar, så husk at lukke spørgsmålet
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-07-04 18:33

mon ikke knægten HAR haft fødselsdag...? - så husk at lukke
mvh ahtn.

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 03-07-04 19:05

Tak for svaret Tulletine.