/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hjemmenetværk
Fra : Mani
Vist : 373 gange
20 point
Dato : 12-05-02 11:25

Imellem min stationære og min bærbare pc, kan jeg ikke oprette netværk..
De har begge netværkskort installeret, de kører begge på Win ME, jeg har fulgt guiden på begge pc'er.
Jeg har prøvet at forbinde både med et almindeligt kabel, og et krydset kabel.
De kan hver især se sig selv, men ikke hinanden..
Hvad skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 20 point
Dato : 12-05-02 19:02

giv dem begge en fast ip,fx. 192.168.1.1og den anden 192.168.1.6 med en sudnet maske på 255.255.255.0 . Derudover skal du sørge for at de begge er i samme arb.gruppe og at begge computere ikke heder det samme. Dernæst skal du også have fil og netværks-protokolen instaleret på begge maskiner. når du har gjort det skal du så bare dele de mapper/drev som du ønsker at de to computere skal dele. og når du kun køre fra computer til computer, skal du have det krydsede kabel i. heldog lykke. :)

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 13-05-02 08:24

Nu har du vel husket at forbinde dem gennem en switch eller hub ?
For man kan ikke bare forbinde computerene direkte.
Det kan lade sig gøre at lave direkte kabeltilslutning ved hjælp af et null-modem kabel over serielporten (husk at aktivere direkte kabeltilslutning i windows).
Hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 13-05-02 14:49

Kære Dybendak

Det er ikke korrekt når du skriver at man ikke kan forbinde en bærbar PC'er og så en
stationær PC'er direkte igennem de indbyggede netkort.

Det eneste en hub gør er at forbinde 2 eller flere kabler med hinanden og længere er
den ikke.
Switchen deler den samlede båndbredde op i mindre bidder, så compouteren tror der er
fler fysiske forbindelser selvom du kun har en.
Og hvad i alverden skal hun bruge en hub til når løsningen er et krydset kabel når 2
maskiner skal forbindes med hinanden ???

Kommentar
Fra : Mani

Dato : 14-05-02 00:17

Alt hvad der ovennævnt er blevet kommenteret til mit spørgsmål, havde jeg sørget for..
Men lige fedt..
Jeg ser ikke anden fejl end et af de 2 netkort er itu?