/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra Audio-cd til Mp3
Fra : Breunski
Vist : 775 gange
50 point
Dato : 01-04-04 22:36

Jeg tror, at dette spørgsmål allerede har været oppe mange gange, men nu spørger jeg alligevel.

Jeg har en Audio-cd, hvor jeg skal bruge en sang eller to. Dem vil jeg gerne have lavet om til mp3-filer og lagt ind på Pc'en. Hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : Thomas26

Dato : 01-04-04 22:39

Du bruger et lille prog. der hedder cdex som du kan hente her : http://www.cdex.n3.net/

Håber at det er svar nok.

Med venlig hilsen Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 22:42

Her er også et godt program - det konverterer alt.
http://www.dbpoweramp.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 22:44

Hvis du helt vil slippe for noget program kan du bare lave hele CDen om til mp3 og slette dem du ikke vil gemme.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 01-04-04 22:46

Hey
Hvis du har Nero burning rom, kan den klare ærterne for dig. om det er en hel cd eller enkelte numre.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 01-04-04 22:51

Jeg har godt nok Nero, men jeg skal bruge nogle få sange fra forskellige CD'er jeg har, og så skal jeg samle dem sammen på én CD.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 22:54

Det kan du også sagtens med nero - ellers prøv da bare de andre forslag - de er gratis.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 01-04-04 23:00

Hvis du skal lave en normal audio cd bagefter. så er der ingen grund til at lave dine numre om til mp3 først.
Nero kan brænde en "greatest hist of Breunski" cd fra forskællige cd'er
Som tidligere sagt kan Nero oxo lave enkelte numre om til Mp3... det behøver ikke være hele cd'en.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 01-04-04 23:01

refi - er Nero ikke gratis, hvis han har programmet?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-04-04 23:07

Hejsa

Fra den sidste nye mediaplayer kan man både kopierer og brænde fra.

Kom den cd i hvor der er de nummer du vil brænde
Åbn mediaplyeren-vælg fanen over til venstre-kopierer fra cd
Her markerer du de nummer som skal kopieres så bliver de lagt ned i din mediabibliotek
Når du så har kopieret alle de nummer som skal brændes
Ja så vælger du fanen-kopier til cd

Den sidste nye mediaplayer kan hentes her

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/intl/download/default.asp?DispLang=da

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 23:08

Jo da - det var da kun for at have noget at vælge imellem hvis spørgeren ikke var fortrolig med nero.
Det var sandelig ikke noget nedsættende om nero - det er et supergodt program.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 01-04-04 23:10

Refi - oki :)
Jeg forstod bare ikke lige kommentaren.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 01-04-04 23:18

Det ville være lettest at gøre det i nero, da jeg også synes det er godt program, men jeg har lige hentet det nyeste og det er jeg ikke lige helt fortroligt med endnu. Er kvaliteten god, når de er lavet om?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 01-04-04 23:43

Endnu et program: MusicMatch Jukebox
Der kan du rippe cd'er, brænde cd'er og høre din musik.
Det er desuden enestående til håndtering af dine mp3-filer.

http://www.musicmatch.com/

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 01-04-04 23:45

Se også dette indlæg: http://www.kandu.dk/dk/spg/33162/

Simon

Kommentar
Fra : sion

Dato : 01-04-04 23:46
Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-04-04 00:48

Her er også et program der er brugervenligt, kan det du mangler og er en rigtig god player.
http://www.musicex.com/mediajukebox/download.html

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 02-04-04 05:11

Lige for en sikkerhedskyld.
Du talte om at mp3'en skulle på en cd bagefter.
Med mindre du bagefter stadig vil gemme mp3'en på puteren, og/eller den cd mp3.erne skal på bagefter er en mp3 cd (altså mange numre på cd'en som kun kan afspilles af cdafspillere der kan læse mp3)
Så er det ikke at foretrække at lave dem om til mp3 først.

Med andre ord. er den cd de skal på en "audio" cd, ligesom den cd du tager numrene fra, så er det bedre at lave en Audio cd i Nero.
Kan gøres således:
Åbn Nero og en "new compilation" vil være åben.
I venstre spalte vælger du "audio cd"
tryk "new" i øverst højre hjørne
I højre side finde du nu den cd hvor du skal have kopieret et nummer.
find nummeret , træk og slip det over i venstre side (den nye cd)
du vil nu få mulighede for at finde info om nummret via nettet ( det er op til dig)
dette er den første sang fra den cd du vil kopier, derfor kommer der en popup hvor du angiver hvilken cd det er feks "sinatra" (dette er godt at gøre hvis du skal have fra mange cder - så når den brænder den ny cd kan du nemt finde ud af hvad for en cd der skal i ((de skal nemlig skiftes undervejs i brændningen)))
tryk ok - og nummeret vil komme på playlisten på den ny cd.
når cd har de numre du vil have så tryk på tændstikken i toolbare. og brændningen kan begynde.

Mvh KoL

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 50 point
Dato : 02-04-04 05:13

hov.. mit andet inlæg forsvant???

nå men dette inlæg skulle have været før:

Oki..kvaliteten er op til dig.

Sådan kan du gøre i Nero:

Hvis du åbner i Nero express 6, så tryk på "Nero" i bunden
Nero åbner med en "new compilation" - luk den (cancel)
Øverst i menuen "Extras" trykker du "save traks"
vælge det drev du har cd'en i.
nu kan du vælge at hente oplysninger fra nettet om albummet - det er op til dig
øverst er der så en liste med numre på cd'en
Marker det nummer du vil convetere. (hvis du makere 3 på en gang bliver de til en lang mp3)
Nederst vælg "output file format" via dropdown pilen - her vælger du f.eks mp3PRO.
ved siden af dropdown menuen er kanppen "settings" tryk der.
et sted står der f.eks "mp3: 128 kbit, 44100 Hz, Stereo" i en drop down menu <- det er her du vælger kvaliteten af mp3e'en, Som ABSOLUT MINIMUM vil jeg personligt vælge "128 kbit, 44100 Hz, Stereo". des sørre des bedre - men filen fylder oxo mere så.
Som du kan se, er der oxo andre valgmuligher i settings du kan lege med.
tryk OK.
Path: dette er stedet Mp3'en gemmes vælg feks skrivebordet via "Browse" så er den til at finde igen.
Tryk "Go" og din Mp3 laves.

Håber det gav dig mod på at bruge Nero

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 02-04-04 14:34

Tak for svaret KooL. Det var sgu dejligt med detaljerne. Så kunne jeg ikke gøre det forkert. Så har jeg lært det også.