/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvilket kreditkort skal jeg vælge?
Fra : Herbman
Vist : 1051 gange
100 point
Dato : 01-04-04 22:34

Jeg vil gerne have et eller andet krditkort som kan bruges til at købe varer på internettet.
Men dankort er udelukket.
jeg er ikke i RKI, og har en nogenlunde økonomi.

Er der en der kan lave et link til et firma der giver mulighed for at man kan ansøge om et kort online?

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-04 22:41

Du kan bruge et e-kort.
Tal med din bank for nærmere forklaring.
Helt kort er det en virtuel konto til e-handel.

Kommentar
Fra : hesp

Dato : 01-04-04 22:43

det noget her
http://www.edankort.dk/
prøv det hilsen Jesper

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-04-04 22:55

Jeg kan anbefale MasterCard, her vil man altid få en meddelelse fra sin bank før beløbet trækkes, så hvis der bliver svindlet med kortet kan man slette betalingen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-04-04 22:57

Hej Herbman

Gå i din bank, og få et Dankort/visa. Det kan du bruge overalt.

Mvh
Franksp (bankrådgiver)

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-04-04 22:59

Du kan bare bruge din egen bank. Hvilken bank bruger du?

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 23:04

Visa er klart at foretrække.
Mastercard er for dyrt i længden.

Kommentar
Fra : Herbman

Dato : 01-04-04 23:09

Problemet er at jeg er blevet uvenner med min uduelige sagsbehandler i banken.
Og jeg har et lån i banken, så det er ikke så let at skifte desværre.
Det er også derfor jeg skrev at dankort var udelukket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 23:22

Dankort har da ikke ikke noget at gøre med at du er uvenner med din bank.
Har du en rimelig indtægt og ikke står i RKI kan du få dankort mange steder.
S.E.B. f.eks.
http://www.seb.dk/seb/data.nsf

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 01-04-04 23:45

Skulle jeg vælge i dag ville jeg helt klart vælge GE capital
klip fra deres side:
Et GE MasterCard betyder, at du altid har penge på hånden, når du har brug for dem. GE MasterCard er gratis at oprette og der er intet årsgebyr.

Med et GE MasterCard på op til 30.000 kr. kan du slå til, når du støder på de gode tilbud – i Danmark og i udlandet.

GE MasterCard er tilknyttet en løbende kredit, hvilket betyder at du har fleksibel tilbagebetaling. Vi forventer at du betaler 2% af saldoen hver måned, dog minimum 150 kr.

http://www.gecapitalbank.dk/content/ProductsCredit.asp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 01-04-04 23:54

Som refi anfører, skal man betale et årligt gebyr for en marstecard, men i forhold til visa/dankort trækkes beløbet uden videre fra ens konto, det gør man ikke med marstercard, man får en udskrift først så man kan annulere betalingen.
Yderlig er der omkring 1 måneds kredit før beløbet trækkes, så hvad angår uønsket brug af kreditkortet med mulighed for at trække betalingen tilbage, er hvad dette angår marstercard at foretrække, kald gebyret en form for forsikring.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-04-04 00:38

Det smarte ved et GE masterkort er alle mastercard fordelene og intet årsgebyr og gratis oprettelse.
Det eneste de tjener på er renterne, og hbis man bruger det til netbetaling og lader dem trække beløbet når handelen er gået igennem er det så tæt på gratis kredit du kan komme.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 00:45

Jo men det knap så smart er, at de kræver man optager et lån, og det er måske ikke altid det man ønsker, men det er jo selvfølgelig deres form for "årsgebyr", så gratis er en sandhed med modifikationer.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 02-04-04 01:19

Du har sikkert ret, jeg kunne bare ikke lige finde der hvor det står at de forlanger du også har et lån, du skal selvfølgelig have en kredit hos dem så du kan hæve på kortet uden at sætte penge ind først, men det skal du jo altid på et kredit kort.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 01:39

Men måske kunne det være en mulighed at flytte lånet til GE, men det må spørgeren afgører med sig selv.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 01:51

Skal lige tilføje, at jeg ikke betaler mere end 50 kr. årligt for mit marstercard.

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 02-04-04 09:07

Kan et E dankort også bruges i uden for danmark?
hilsen Ruth 1940

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 09:14

ruth1940
Ved køb over indernettet ja.

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 02-04-04 09:31

Tak til elleby et spørgsmål mere, var det gratis at have dette kort?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 10:11

ruth1940.
Du kan læse mere her. Hvis ikke hele linket er understreget så tag en kopi og sæt ind foroven:

http://www.hvidbjergbank.dk/hvidbjergbank/data.nsf/webDocsForMenuIDs/34A0F1D041CA7485C1256DCC0044A1C1

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-04-04 10:12

Det virker.

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 02-04-04 10:33

Tak ellebye alle mine spørgsmål er besvaret.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-04-04 23:03

Hej Herbman

Jeg spurgte dig om, hvilken bank har du i dag?

mvh
Franksp (bankrådgiver)

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 03-04-04 09:38

undskyld Franksp. Det spørgsmål kan jeg ikke se noget sted, men jeg har spar nord.

Ruth

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 09:48

>ruth1940 er du begyndt at svare på >Herbman's vegne.

Frank spurgte Dato : 01-04-04 22:59 her om hvilken bank Herbman havde.

ellebye

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 03-04-04 09:54

sorry har fattet det

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-04-04 10:31

>ruth1940

Fransp spurgte:

Citat
Du kan bare bruge din egen bank. Hvilken bank bruger du?
mvh
Franksp
[/citet]

ruth1940 spørger:

[citat]
undskyld Franksp. Det spørgsmål kan jeg ikke se noget sted, men jeg har spar nord.
Ruth

Tråden her "tilhører" jo Herbman så for ikke at undgå forvirringer, burde du nok oprette et eget spørgsmål, ellers ved vi jo ikke om vi svarer ruth1940 eller Herbman.

ellebye

Kommentar
Fra : ruth1940

Dato : 03-04-04 10:48

ja ellebye jeg har forstået, jeg har ikke brug for mere debat i den her sag, dit svar var fyldestgørende, hvis jeg kunne give dig stjerne fik du dem gerne, mener jeg har takket dig .Hav en god dag.

MVH Ruth1940

Godkendelse af svar
Fra : Herbman

Dato : 03-04-04 19:24

Tak for svaret Teil.