/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Indekat der skal ud
Fra : flihan
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 01-04-04 21:38

Vi har en kat ca. 2 år, hentet på et intenat.
Hun må gerne være en ude/inde kat.
Vi har haft hende ca. en måned, og forventer at lukke hende ud i påsken, hvis vejret gør at havedøren kan stå åben,
så hun selv kan løbe ind og ud.
Hvad er det mest sikre man kan kan gøre, så hun føler sig "hjemme", og ikke blot forsvinder ??
Vi har en formodning om at "sulte" hende ca. 1 døgn, så hun kommer tilbage til madskålen.
Nogle gode råd ???

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 01-04-04 21:42

Har været sammen med en kattefar i lang tid,hvis katten har været spærret inde en uges tid ,skulle der ikke være nogen problemer,men hvornår den kommer hjem er så bare spgm.Men held og lykke

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-04 21:48

Du skal netop nok ikke udsulte katten - så finder den bare et andet sted at spise....næ, når den er godt vant hjemmefra, så skal den nok komme tilbage. Samme erfaring som olehermann - 1 uge i "hjemmekarantæne" så ved den godt hvor den bor

mvh Berpox

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 01-04-04 21:51

Hejsa!

Et godt råd.... Gå en tur omkring huset med hende og ophold Jer i haven den første times tid, så hun kan høre Jer. Hun må IKKE føle sig alene og forvirret.... Så bliver hun nemmere skræmt.

Jeg går ud fra at hun før har været udekat. Hvis ikke hun har det, vil jeg gå frem med MEGET små skridt, da hun så ikke er vant til de forskellige lyde, så som biler, hunde m.m.

Hvis der er mange andre katte i Jeres område skal I holde godt øje med dem og hende, så ikke de skræmmer hende væk. Nu da hun kommer fra et internat er hun sikkert neutraliseret. Men hvis ikke SÅ HUSK p-pillerne. Parringstiden er lige nu så hun er sikkert MEGET spændende for andre katte.

Håber at du kan bruge lidt af ovenstående.

Knus fra Linda

Kommentar
Fra : 25

Dato : 01-04-04 21:52

Jeg tror ikke i skal udsulte jeres kat, så finder den et andet madsted. Jeg har hørt om flere katte som bare er kommet tilløbende, og det er jo ikke meningen når man får sig en kat.

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-04 22:28

Det er slet ikke sikkert at din kat vil ud lige med det samme, den får muligheden for det. Jeg har selv to katte. Det har været det samme hver gang. Jeg åbnede døren, så den kunne komme ud, katten vendte om og gemte sig under en seng. Jeg lod døren stå åben, så den kunne vende sig til det "nye", der var udenfor. Jeg gentog dette et par dage før den turde gå ud. I starten ville den kun være ude et øjeblik. Nu kan den være ude det meste af dagen, men kommer altid "hjem" for at spise. Den går ikke længere væk, end at den kan holde øje med det, der sker indenfor. Rasler jeg lidt med madskålen er den der med det samme. Sæt aldrig mad til den udenfor, det tiltrækker kun andre katte. Lad ikke din kat sulte før du lukker den ud, den kan jo ikke forstå, hvorfor den ikke må få mad.
Held og lykke med dit forehavende.

mvh ans

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 01-04-04 23:34

I kunne også starte med at binde den i en kattesele med f.eks. 5 meter snor (under opsyn - så den ikke bliver viklet ind i noget og bliver helt panisk)
det kan I gøre 3 x ½ time, så vænner den sig stille og roligt til havens lugt og udseende, og ved hvor den hører hjemme. når i så slipper den løs i det fri, er det, som nogle andre også foreslår, en ide at "lyde som en dåse kattemad", når I gerne vil have den ind igen. disse ting virkede hos os, den havde været indekat i 8 år, inden vi flyttede.
ps: en voksen kat, der ikke er vant til sele, vil sikkert stritte meget imod den første gang, men når den finder ud af, at det betyder lidt frihed udendørs, går det bedre.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-04-04 08:55

I skal da bare selv være med ude i haven der er ikke noget som når ens mennesker er med ude tror jeg katte tænker det er ihvertilfælde det jeg oplever med mine katte Og når i har haft den indenfor i en måned ska den nok komme tilbage uden at i behøver at sulte den
Hav en god solbeskinnet dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sazzy

Dato : 07-04-04 14:12

køb en kattelem

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 07-04-04 15:41

Er katten rendt helt væk???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-04 17:39

Husk at lukke Og
God Påske
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 23:45

Husk at lukke
Mvh sune

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 03-07-04 18:31

hej
nu er det jo ved at være et par mdr. siden - så mon ikke din kat ER kommet ud - vil du ikke lukke spørgsmålet eller hva'?
mvh ahtn.