/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Salat
Fra : Mallie
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 01-04-04 16:42

Nu lørdag skal vi have en bøf og en bagekartoffel m.v. hos nogle venner og jeg skal have salaten med.

Jeg kunne godt tænke mig nogle alternativer til den sædvanlige iceberg med agurk, tomat. ( jeg putter selvfølgelig også andet i, men I ved hvad jeg mener)

Gode forslag... ?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 16:44

Som "erstatning" for den klassiske Iceberg kan det være en ide at bruge en blanding af julesalat og FINTSNITTET hvidkål

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-04-04 16:48

Salat Lolobionda Verde / eller Rossa med hvid balsamico + olivenolie og revet Parmasanost eller Grana Padana.

Hurtigt - enkelt - velsmagende

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-04-04 16:49

Ps

En lille finesse - Giv den 5-6 dråber trøffelolie også ... Det er luxus

Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-04-04 16:57

Kommer i tanke om, at jeg fornylig fik samme salat, men med Rucola salat i stedet for Lolobionda - Smagte fantastisk, men har jo en lidt speciel smag.

Ram

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 01-04-04 17:43

Feta, ristede pinjekerner, små broccoli hoveder, mango, soltørrede tomater. Det er alt sammen lækkert

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 01-04-04 18:28

Røde kidney bønner fre dåse, halve cherrytomater, groft hakkede sukkerærter, fint hakkede rødløg og massere af friske blade basilikum!

Den styre! prøv den.

Mvh JBG

Accepteret svar
Fra : SEPPE

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-04 18:34

Her har du et link til fantastisk mange salat sammensætninger..

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/retter-3.php?id2=212

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 01-04-04 19:17

prøv meget tyndsskåret/fintskåret strimler hvidkål,en dåse ananas(som blendes),blandes med hvidkålen,rosiner tilsættes efter behag+ evt.lidt ristede hasselnødder el pinjekerner.
Salaten bliver også god med lidt af saften fra ananassen,kan evt servere lidt cremefraice til.
velbekomme
eskild

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 01-04-04 22:39

En af de bedste salater jeg har smagt, bestod af: Rå broccoli i meget små tern, fint hakket rødløg, pinjekerner.

Ganske enkelt.

Ingen olie. Det behøves ikke.

Prøv det.
The1best

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 05-04-04 18:11

Du kunne også prøve at blande finsnittede forårsløg, banan i små tern og så grøn salat af en art. Det lyder måske spøjst, men det smager virkelig godt.

Mvh stormb

Godkendelse af svar
Fra : Mallie

Dato : 06-04-04 08:38

Tak for svaret SEPPE.