/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs antenneforbindelse
Fra : nenita
Vist : 2088 gange
200 point
Dato : 01-04-04 10:17

Hej.
Jeg bor i en to etages lejlighed og der er kun TV antennestik i stuen. Nu vil jeg gerne have at børnene kan se TV på deres værelser, kan man få et eller andet trådløst så de kan se hvert sit program på deres værelse på samme tid?

Nenita

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 10:30

Ja - men jeg ville nu foretrække - i særdelieshed prismæssigt - at trække et antennekabel til hvert værelse.
Det vil helt sikkert blive den billigste og bedste løsning.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 10:33

Hvad er den fysiske afstand??

Et almindeligt koaxial kabel mister noget kvalitet over længere afstande

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 10:33
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-04-04 10:34

Her er noget du kan bruge:
http://cph.ing.dk/konf/root/tekmil/html/0822.all.html

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-04-04 10:51

Afstanden i stue etagen er ca. 10 meter, det er straks større når det skal op på første etage til de to værelser der.
Der er vel ca. 30 meter (langs med væg og loft).

Jeg ville meget nødig skulle trække ledning, men det bliver jo nok enden af det.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 01-04-04 10:57

Alt andet vil ikke blive optimalt - slet ikke hvis det er beton.
Selv 40 meter kabel og evt en signalforstærker er væsentlig billigere - og så giver det ingen problemer.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 01-04-04 10:57

Et antennekabel på den længde vil i væsentlig grad forringe kvaliteten af signalet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 10:58

Har I egen antenne eller fælles?

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 01-04-04 11:02

Det er fælles antenne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 11:10

Grunden til spørgsmålet var bare at hvis antennen sad på taget var der ingen grund til at trække kabel fra stuen.

Godkendelse af svar
Fra : nenita

Dato : 01-04-04 11:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-04 11:30

selv tak