/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vandpiber
Fra : HeavyC
Vist : 902 gange
100 point
Dato : 31-03-04 23:21

Hvad gør størrelsen på vandpiber ?
Og hvordan renser man ens slange ordenlig, så den ikke smager af gammel tobak ?

På forhånd tak !

Accepteret svar
Fra : thomasfrank

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-04 23:38

Med et rensesæt, vand og parfumefrit opvaskemiddel som f.eks. Neutral eller Minirisk. Flasken skylles med en mild sæbeopløsning og lunkent vand. Skyl efter med rent vand. Metaltoppen renses med rensepinden. Hæld vand gennem toppens rør, gør rensepinden våd og put en passende mængde opvaskemiddel på den. Kør rensepinden gentagne gange frem og tilbage i metaltoppens rør og drej eventuelt samtidigt rensepinden rundt. Hvis rensepinden ikke er lang nok til at nå hele vejen gennem røret gentages proceduren fra dem anden ende af røret. Skylles efter med vand. Slangen gennemskylles med vand, pustes kraftigt igennem og hænges til tørre.
For alle dele af vandpiben der kommer i kontakt med vand gælder samme regel: tør pibens dele så meget som muligt med et viskestykke el.lign. og læg dem derefter til tørre. Hver enkelt del skal være helt tør før den pakkes væk eller vandpiben samles og stilles til side.
Det bedste er at rense piben umiddelbart efter brug. Jo længere piben står urenset jo større er risikoen for at den ikke bliver ordentlig rent.

Mere info på engelsk www.techism.com/narghile

Størrelse 22 og størrelse 26. Disse størrelser har ikke noget at gøre med den samlede størrelse af vandpiben, men med størrelsen af flasken og specielt størrelsen på flaskens åbning, samt størrelsen på den del af metaltoppe der sættes ned i flaske åbningen. En top i størrelse 26 kan ikke bruges til en falske i størrelse 22 og så fremdeles. Alle andre produkter – slanger, tobakshovedet, vindstoppere o.s.v. – passer til begge størrelser vandpiber.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 01-04-04 01:37

sæt en prop i den ene ende af røret og brug husholdnings-sprit

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-04-04 08:11

Nu større pibe nu sværer at suge i og Og mht til rensning lyt til Natmanden den "gamle spritter"
Hav en rigtig god 1.April
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 01-04-04 09:12

Her er dit svar:

http://www.narghile.dk/faq.php

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-04-04 17:14

Så lang tid skal den nu heller ikke stå i blød.
www.yahooka.com

Godkendelse af svar
Fra : HeavyC

Dato : 05-04-04 19:13

Tak for svaret thomasfrank.