/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Afleveret nøgler før frafltningsdato...
Fra : Hausbaer
Vist : 488 gange
200 point
Dato : 31-03-04 20:35

Hej

Jeg har opsagt mit lejemål den 31. marts i år. Min udlejer ville gerne havde nøglen udleveret allerede den 4. marts, hvilket ikke var et problem da jeg allerede var flyttet. Jeg havde så noget stående i kælderen indtil i går.

Mit spørgsmål lyder så på. Kan min udlejer forlænge en fuld md. husleje for det?? Jeg har det på skrift at han har fået alle nøglerne den 4 marts. Kan jeg forlange en hel md. husleje eller hvor meget skal jeg trække fra??

Hilsen
Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 20:38

Hvad er problemet - der er jo betalt til 31-3

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-03-04 20:39

Det er rigtigt. Men jeg har jo ikke haft rådighed over den siden den 4. marts. Spørgsmålet er om jeg kan få penge tilbage for det formeget betalte hulsleje.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 20:41

Det kan du ikke.
Du kunne jo bare vente med at aflevere nøgler.
Desuden har udlejer ret til at istandgøre det lejede i de sidste 14 dage af lejeperioden.
Jeg går ud fra vi taler lejlighed og ikke værelse.

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-03-04 20:44

Ja vi taler lejlighed. 14 dage er rigtig nok..14 + 4 er 18 og ikke 31.. men der åbenbart ikke noget man kan gøre ved det.

en anden tinger at den nye lejer allerede er flyttet ind den 27 altså før men de betaler ikke husleje før den 1.

Accepteret svar
Fra : webgun

Modtaget 210 point
Dato : 31-03-04 20:45

du kan ikke få en krone retur....desværre!!!

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-03-04 20:46

Hulk snøft... Nå men tak for svaret alligevel.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 20:46

Det hjælper nok ikke så meget da vedkommende sikkert har fået de dage på din regning.
Hvis han har betalt for de 4 dage er sagen naturligvis anderledes - men det tror jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 31-03-04 20:46

Tak for svaret webgun.