/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Asus P4PE Harddisk
Fra : Bronson
Vist : 287 gange
40 point
Dato : 31-03-04 17:49

Hej

Jeg har et spørgsmål angående et bundkort af type Asus P4PE og det kommer her! Kan jeg montere et 200 GB harddisk på bundkortet og vil bios vise den?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-03-04 18:12

Ja det skulle der ikke være noget i vejen for og bios vil osse vise det! Noget andet er om dit operativsystem kan klare det!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 18:21

Her kan du hente al den info du mangler om dit bundkort,under dawnloade i venstre side kan du hente bios update/manual,/drivere o.s.v>
http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4PE&langs=01
jeg har selv et andet ASUS bundkort.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 18:26

Det er ikke altid muligt at komme ind på dawnloade pÅ ovenstående link,uden man skal en omvej,på grund af travlhed og andet så her,jeg gik lige en omvej>
http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4PE&Type=Latest

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 18:29

gå in under Latest (sidste nye)drivere og under manual+bios

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 18:44

Dit bund kort kan godt håndtere 200 GB HDD,men som tedd siger så handler det
også om dit styresystem,så du må lige oplyse om hvad for et system du køre for at kunne få et entydigt svar.
Mans9933

Kommentar
Fra : Bronson

Dato : 31-03-04 19:51

Hej igen

tak for for svarene, jeg kører med Windows XP Pro.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 20:25

Du kan godt køre en 200GB HDD,at tjekke din strømforsyning(psu)er en god ide 300wat og op er fint.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 31-03-04 20:38

jeg har selv et Asus P4PE bundkort og har samlet flere computere med det bundkort. og det kan SAGTENS bruges sammen med den 200Gb harddisk.. :D

som de andre siger så tjek lige om din strømforsyning(PSU) er stor nok.. 300W burde ku gøre det

mvh Brommi

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 20:39

Du har vel så også det program der hedder ASUS update,det kan du dawnloade den sidste nye Bios update,følg instrukserne,update bios bios from internet>
next>vælg en side>next>please choose(vælg bios)>next>og den henter den bios update,du har valgt og fortæller dig om det er den rigtige revision>flash
nu sletter den din EPROM og indstallere din nye bios version>nu skal du bare genstarte,når den så booter op så går den automatisk ind i bios hvor
du så kan lave dine indstillinger,vis du mener at du har behov for det,indstaller så din nye HDD;vælg den sidste nye bios til at starte med ikke beta versionen,det kan du altid gøre vis du får behov for det,

Manse9933

Kommentar
Fra : Bronson

Dato : 31-03-04 20:42

Hej

Tusind tak for hjælpen med jeres kommentarer.

Mvh. Bronson

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 40 point
Dato : 31-03-04 20:44

det kan være du har den sidste nye bios,men så kan du se det før du flasher
vis de to bios navne som kommer frem, når du kommer til fasen hvor du kan flashe er ens så behøver du ikke at flashe

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 20:47

Det er bare i orden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 20:55

Jeg har ikke tal på alle de pc'er jeg har bygget,efter jeg byggede min første pc,så ville hele familien have at jeg byggede en til dem også, og nu står mine venner i kø,det er meget sjovt men det er hved at blive for meget

Godkendelse af svar
Fra : Bronson

Dato : 31-03-04 21:47

Tak for svaret Manse9933.

Svaret kunne bruges, da det er en meget god beskrivelse, da jeg allerede har bestilt en 200 GB HDD på grund af svarerne, så tusind tak igen.