/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVI til MPG?
Fra : bo9
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 11-05-02 17:32

Hvordan får jeg ændret en AVI-fil til en MPG-fil, jeg har prøvet at omdøbe, men uden held.
Mit brænderprogram vil ikke godkende filerne, hvis jeg bare omdøber dem.

Accepteret svar
Fra : brianstrate

Modtaget 60 point
Dato : 11-05-02 17:55

Avi og mpg er 2 forskellige format så du skal bruge et et program til at konvertere dem
bare søg på www.download.com der er mange forskellige feks. Widget.

Mvh brian

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 11-05-02 17:56

En avi fil er en komprimeret fil-type, som ikke bare kan omdøbes......
Oftest er de meget komprimeret.....og 98% er iøvrigt af typen Divx

læs her http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg1.html#tmpgenc hvordan du gør

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 16:48

Hej!

bo9 wrote:
>
> Hvordan får jeg ændret en AVI-fil til en MPG-fil, jeg har prøvet at
> omdøbe, men uden held.

Diesel bliver jo heller ikke til bensin fordi du hælder det i en bensintank vel?

> Mit brænderprogram vil ikke godkende filerne, hvis jeg bare omdøber dem.

Forståeligt. Du skal først bruge en AVI til MPEG encoder, Google kan lede dig
til nogle stykker:

<
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&q=avi+to+mpeg+converter
>

--
Mvh, Kim Voss Schrader - http://www.kampsax.dtu.dk/~schrader/

OBS: Jeg flytter d. 15 Juni og skifter da e-mail adresse til
mailto:teknik_kim@hotmail.com

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 17:40

"bo9" <bo9.news@kandu.dk> wrote in message
news:RLaD8.630$4f4.66265@news000.worldonline.dk...
> Hvordan får jeg ændret en AVI-fil til en MPG-fil, jeg har prøvet at
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

her kan du læse hvordan man converterer alle typer klip:
http://www.vcdhelp.com/convert.htm

/peter

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 12-05-02 02:13

Du kan ikke bare ændre fil navnet, da det to formater som er komprimeret forskelligt.
dvs. at du bliver nød til at finde en "avi2mpg converter"
Brug www.google.com til at søge efter programmet med.
Men dit brænderprogram burde ikke brokke sig over filformatet.
MEN avi2mpg bliver ikke et særlig godt resultat da avi-filer fylder mindre end mpg-filer så kvaliteten bliver forringet.
SÅ find de film et andet sted eller bed personen som du fået dem af
gemme dem som mpg (hvis det er optagelser fra fx ferie) det kan gøres uden problemer med Adobe Premiere 6.0
som kan downloades på "kazaa Lite"