/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Børneporno....
Fra : Mille35
Vist : 618 gange
50 point
Dato : 31-03-04 15:52

Hvor går grænsen og hvad er børneporno ???
Har siddet det meste af dagen og hørt det i Radio/tv,hvor går jeres grænse ? er det ok at se unge fra 15 dyrke sex via nettet ?
Kæden hopper af for mig når man som i tv i går så små tynde børn bagbundet og misbrugt,der efter filmet og senere lagt på nettet, Føj og atter føj.
En en ung pige/dreng fra 15-16 år der dyrker sex og udstiller sig på nettet er det ok

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 15:53

Børneporno defineres vel som sexuel stimulans via børn under den sexuelle lavalder altså 15 år.

Om denne stimulans finder sted via fysisk omgang, eller rent visuel "nydelse" i kraft af billed/film materiale er vel for såvidt underordnet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 15:59

Uha-dada
18år venner
Den sexuelle lavalder har intet med det at gøre.
Det er myndighedsalderen.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 31-03-04 16:05

Ja hvornår er børn børn.... Det er nok meget individuelt - den sexuelle lavalder er jo den "officielle" ledtråd. Men problemet er bare, at nogle 15 årige netop er som små børn og andre er enormt modne.
Men, hvis "børn/unge på en 15-16 år udstiller sig selv på nettet eller for den sags skyld dyrker sex - kan dette ikke forbydes iflg. loven. MEN - hvis der står voksne bag udstilling f.eks på nettet og det sker mod den unges vilje - så er der jo tale om udnyttelse og overgreb. Omvendt kan man så spørge om det er iorden voksne gør det - og om de "varianter" af sex der fremstilles er ok.... MANGE børn og unge sidder jo foran skærmen og surfer på disse sidder - SÅ alm. ikke pædofile voksne har vel generelt set også et ansvar!
Hilsen Deleur

Kommentar
Fra : BadBoyBobby

Dato : 31-03-04 16:05

En dreng eller pige på 15 der står og vrider sig på nettet er efter min mening ikke gammel nok til at "vide" hvad det præcist er han/hun er gået med til.
Det gælder også piger op til 22-23 år ca. hvis du spørger mig.

Men om det tænder at se på det, ja det er en anden snak.

Hvis der står en fed gris og stikker alt muligt op i en pige på 15- 18 år, så er det fandme gor klamt.

Hvis det er en der er 19 år og billederne er softcore, så er det igen en anden snak.

Men alt i alt så syntes jeg at pigerne kunne tjene pengene på andre måder end at ustille sig for os mænd.

Selvom det jo ikke er vores skyld at vi tænder på det. sådan er vi jo skabt.
Dog hvis vi tænder på ekstremt unge piger (under 15-16 år) så burde vi nok arbejde lidt mentalt med os selv og spørge os selv hvorfor vi hellere vil have en underudviklet (fysisk set) pige, end en veludviklet voksen og erfaren kvinde.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:07

refi.... Det er jo altså ikke børneporno at dyrke sex med en 17-årig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:11

Det siger jeg heller ikke.
Men det er børneporno hvis du står ved siden af med et videokamera.

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 31-03-04 16:16

Mener i at det er børneporno at have sex med en 17 årig??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:19

Nej - nej

Kun hvis der står en og filmer det til andet brug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:20

Du skal være 18 for at måtte deltage i den slags på billeder eller film.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:21

Så hvis en 17-årig videofilmer sin ligeledes 17-årige kæreste, så er det børneporno???

Den holder vist ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:21

Problemet er så hven der kan se forskel på en 17 årig eller en 19 årig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:23

Det kan jeg garantere dig for det gør "Better_Performance"

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:23

Den nuværende danske lovgivning mod udbredelse og besiddelse af børnepornografisk materiale findes i den danske straffelovs paragraf 235, som er gengivet nederst på denne side. Overordnet ulovliggør forbudet billed- , film-, og videomateriale, der afbilleder børn under 18 år i en situation, hvor der foregår konkrete seksuelle handlinger. Poseringsbilleder, også kaldet børne-erotika er til gengæld ikke omfattet af loven.

§ 235 i den danske straffelov

Den, som udbreder utugtige fotografier eller film, andre utugtige visuelle gengivelser eller lignende af personer under 18 år, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år. Som skærpende omstændigheder anses navnlig tilfælde, hvor barnets liv udsættes for fare, hvor der anvendes grov vold, hvor der forvoldes barnet alvorlig skade, eller hvor der er tale om udbredelse af mere systematisk eller organiseret karakter.

Stk. 2. Den, som besidder eller mod vederlag gør sig bekendt med utugtige fotografier eller film, andre utugtige visuelle gengivelser eller lignende af personer under 18 år, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 2 omfatter ikke besiddelse af utugtige billeder af en person, der er fyldt 15 år, hvis den pågældende har givet sit samtykke til besiddelsen.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 31-03-04 16:24

Refi har ret i, at grænsen går ved 18 år.

Der er dog en undtagelse, hvis personen er over 15 år, og har givet sit samtykke til besiddelsen - det må stadig ikke udbredes offentligt.

Her er den relevante bestemmelse i Straffeloven:
§ 235. Den, som udbreder utugtige fotografier eller film, andre utugtige visuelle gengivelser eller lignende af personer under 18 år, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år eller under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 6 år. Som skærpende omstændigheder anses navnlig tilfælde, hvor barnets liv udsættes for fare, hvor der anvendes grov vold, hvor der forvoldes barnet alvorlig skade, eller hvor der er tale om udbredelse af mere systematisk eller organiseret karakter.
Stk. 2. Den, som besidder eller mod vederlag gør sig bekendt med utugtige fotografier eller film, andre utugtige visuelle gengivelser eller lignende af personer under 18 år, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.
Stk. 3. Bestemmelsen i stk. 2 omfatter ikke besiddelse af utugtige billeder af en person, der er fyldt 15 år, hvis den pågældende har givet sit samtykke til besiddelsen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:25

SOm jeg ser det så er de operative ord i ovenstående lov UDBREDELSE, VEDERLAG

Og som du kan se i stykke 3 må to personer under 18 år (der dog er fyldt 15) filme hinanden alt det de vil, sålænge de er enige om det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:34

Ja - vi er da enige om at den sexuelle lavalder er 15.
Der er nok heller inger der fængsler en 17 årig for at have filmet sin kæreste medmindre de pludselig bliver uvenner og han smider hele skidtet ud på nettet.

Men stadigvæk

Du skal være 18 for at måtte deltage i den slags på billeder eller film, hvis de er til andet end de involveredes eget brug.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 16:41

refi jeg er ked af det, men du har ikke ubetinget ret.

Det er rigtigt at det ikke må udbredes, men så skal vi jo ahve defineret hvad eget brug dækker, der er også den detalje at, som det er nævnt, poseringsbilleder uden konkrete seksuelle handlinger ikke er omfattet af loven, så hende den 17-årige kan altså vride sig alt det hun vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 16:46

Vi er ude i overdrevet med bevisførelse.
Det var ikke det jeg startede med at kommentere.
Loven om børneporno dækker til det fyldte 18 år det var pointen.
Det er jo heller ikke børneporno at din 5 årige søn render rundt ude i haven uden tøj på mens naboerne er på besøg.
Så lad os ikke hænge os i bagateller.
Det var starten af indlægene der satte en alder på 15 - og det er forkert.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 17:01

I relation til børneporno er det forkert, korrekt, der tog jeg fejl i mit første indlæg.

Men du er i din gode ret til at finde dine sexuelle stimuli igennem billeder af en eksemplevis 17-årig, sålænge hun/han er indforstået med det

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 31-03-04 17:03

- En side er det rent lovmæssige, noget andet er det enkelte individs moral og etik begreber.
Mille starter med at spørge om det er iorden, at 15 - 16 årige dyrker sex og udstiller sig på nettet.
Spørgsmålet kan tolkes på flere måder.. men som jeg forstår spørgsmålet, må mit svar må blive:
Lovmæssigt må de gerne dyrke sex som 15-16 årige...
Men de unger mennesker har vel nogle forældre, og da de ikke er personlige myndige, tror jeg nok lige, at de fleste forældre vil sætte sig imod at de udstiller sig på nettet.... og jeg har meget svært ved at forestille mig, at et "normalt fungerende" ungt menneske- fra en helt alm. og velfungerende familie vil udstille sig...frivilligt på nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 17:08

Hørt hørt
Men vi er inde i et gråzoneområde med de der 15-16-17 årige.
Dem der er det største problem er nok de 10-13 årige - det er der sagerne som regel kører.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 31-03-04 18:26

uha uha, bare ikke strisserne hører det her for så er jeg sikker på at vi skal have udviddet fangehullet - der bliver sku`travlt i byretten for jeg er sikker på at de fleste piger og drenge fik lært om blomsten og.... i god tid inden de blev både 17-18-og 19 år!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-03-04 18:32

???????? ikke forstået ??????

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 31-03-04 18:37

Jeg forstod heller ikke din bem "slemmert" - Hvad mener du?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 31-03-04 18:39

Slemmert, der er sgu ret stor forskel på at dyrke sex imellem 15 og 18 år, og så begynde at producere og sælge billedemateriale af det

Kommentar
Fra : deleur

Dato : 31-03-04 18:42

ENIG med dig "better"

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-03-04 22:41

At udstille børn på nettet er kriminelt og at sende billeder ud af unge, der ikke selv har indvilliget i det er også kriminelt hvis de er under 18 - og burde i øvrigt være det generelt, det må vel være op til den enkelte om man vil figurere på diverse hjemmesider!

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 31-03-04 23:08

jeg var nok for hurtig på aftrækkeren. iøvrigt er der gennem de sidste 20-30 år sket er opbrud fra traditionelle kernefamilie til det mønster vi ser i dag hvor folk jo i stor stil i en samlet familie derfor er der måske mange der lider omsorgssvigt med det til følge som vi ser ude i samfundet af alle mulige skævheder!!!!

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-04-04 19:25

Min mening er, at især de unge piger får en forkert indfaldsvinkel til sex. Den påklædning, man ser små piger på 10-12 år i, signalerer jo noget, de ikke selv er klar over. Jeg kan da forestille mig, at de bliver smigrede over den opmærksomhed, de får fra ældre fyre. Men hvor er forældrene henne? Pigerne bliver tidligt udviklede fysisk men ikke psykisk. Ja, det var et sidespring. Jeg fatter bare ikke, at forældre lader deres døtre iføre sig tøj, som det man ser i dag. Jeg tror ikke, en mand behøver at være pædofil for at tænde på sådan en pige, for de elsker jo opmærksomhed i den alder, og de ved da alt om, hvordan man gør sig lækker.
mvh
binky

Kommentar
Fra : tajfilm

Dato : 06-04-04 09:43

Nu skal vi jo heller ikke blive hysteriske,
enhver som har lidt omløb i hoved, kan se om der er tale om børneporno.......hvis du overhoved er i tvivl.......er det børneporno.
Amerikanerne er efterhånden blevet så hysteriske, at de anholder en 10årig dreng for at have trukket bukserne af sin lillesøster, for derefter at udblæse den frygtelige ting, de syntes han har gjort, i medierne....det er i sandhed sygt.
Men tilbage til: hvis du kan mærke at adrenalinet stiger og du får det dårligt af at se på det, så er det børneporno.

Min mening: steriliser alle pædofile, det er bedre for dem selv og for samfundet.

Accepteret svar
Fra : smukke18

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-04 10:20

jeg vil sige at alt børneporno skulle skaffes af vejen for det er sku synd for de børn det går ud over for de voksende tænker ikke med hovedet men med røven. Jeg kender en der kom ind og sidder for at have billede/vidioer med små helt ned i aldren 12 år jeg er glad for at han er kommet ind og sidder..

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 21-04-04 16:12

Tak for svaret smukke18.