/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Homepage problem!!!--En regedit jammer
Fra : Caine
Vist : 423 gange
318 point
Dato : 11-05-02 04:12

Denne side http://weesnich.de.vu/ bliver ved med være min homepage (umulig at lave om) + internet explorer hedder "Microsuxx"
nu...jeg kigget inde i min regedit og fandt at der var en masse som hed disse 2 ting. men efter endt forsøg,
på at slette dem kommer de igen! som om det er hele explorer der er lavet om...noget tyder på virus eller trojan. men norton av
2002 med up to date kan ikke finde noget.

Er der nogen kender svaret?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-05-02 04:29

for at gøre det endnu nemmere er linket: http://housecall.antivirus.com/

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-05-02 05:00

Ja det er min start side som er problemet.. og jeg er også klar hvordan man normalt ville lave den, men den
bliver bare resetet og tilbage til http://weesnich.de.vu ... det er noget der er downloadet eller modtaget gennem post.
Iværtfald er det min regedit der er crashed... man kan altså ikke lave om, så det bliver gemt.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-05-02 05:08

jo en pop3
Jeg tror det er noget nyt... jeg har iværtfald ikke set noget ligende før!..
man kan ikke lave om på noget af det som er DL eller modtaget...
hvis du går ind på siden http://weesnich.de.vu må du egenligt ikke acceptere noget!!!!
men det er bare en dum warez/"best downloads" etc. med en masse "dejlige" pop-ups

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-05-02 05:10

arg..: HADER sådanne sider, hvor der konstant er popups fuldstændigt ukontrolleret. Men jo, det lyder underligt! har du icq?

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-05-02 05:15

Nej...msn

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 11-05-02 05:17

den er gået ned for mig..Nå, men tag og få lavet den scanning. virker det ikke så må du formatere..desværre..Held og lykke. :)

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 11-05-02 05:21

takker.
men jeg gider ikke virkelig ikke til formatere igen (kun 4 dage siden, go stil)
Så jeg stræber efter en "kur"

Accepteret svar
Fra : Misteryman

Modtaget 328 point
Dato : 11-05-02 05:23

hvis du ikke kan komme i regedit og ikke kan lokalisere nogen filer der bare minder om adr, er der jo ikke så meget at gøre :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 10:17

"Caine" <Caine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:n1%C8.769$HN.26672@news010.worldonline.dk...
> Denne side http://weesnich.de.vu/ bliver ved med være min homepage
> (umulig at lave om) + internet explorer hedder "Microsuxx"
> nu...jeg kigget inde i min regedit og fandt at der var en masse som hed
> disse 2 ting. men efter endt forsøg,
> på at slette dem kommer de igen! som om det er hele explorer der er
> lavet om...noget tyder på virus eller trojan. men norton av
> 2002 med up to date kan ikke finde noget.

Prøv med et Windows tweak.......
--
Mvh
Søren Lundfald

At a bus station the bus stops
At the train station the train stops
At my work I have a workstation

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-05-02 11:44

On Sat, 11 May 2002 02:11:50 GMT, "Caine" <Caine.news@kandu.dk> wrote:

>Er der nogen kender svaret?

Adaware
http://www.lavasoftusa.com/downloads.html
--
Per K. Nielsen

Kommentar
Fra : als

Dato : 11-05-02 17:05

Den side du har fået som startside er meget kendt især i Tyskland men også herhjemme efterhånden. Lad mig straks sige: Den er meget svær at få aflivet. Jeg har kommenteret den flere gange på Eksperten. Det er virkelig malware. Du kan prøve det link som Per K. Nielsen har give dig, men jeg tør intet love. Her kan du se hvordan du får den:
http://www.pchell.com/support/spyware.shtml
og jeg vil straks opfordre alle til ikke at gå ind på den side som du nævner for så har de også straks siden som startside. Og så læs lige mit tip om at undgå spyware:
http://www.kandu.dk/dk/tip/1384
Brug aldrig fildelingsprogrammet kazaa. Det er fyldt med den slags. Jeg har hidtil ikke set bedre løsninger af dit problem en formatering - desværre. Adware som Per k. Nielsen linker til kan du prøve, men hidtil har dette program ikke kunnet klare tyskeren. Den kommer igen.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 12-05-02 02:28

Tak for jeres indlæg!
Men formatering er ikke lige hvad jeg har brug for lige nu, det er kun 5 dage siden.
Der må være et eller andet der kan dræbe denne latterlige spøg!
Ellers NUKER jeg den F******* side. men lad vær´ med at gå ind på den side!!!!
SÅ pas på de links der er kommet herinde!!!

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 23-05-02 10:30

Tak DK
For dit indlæg... skal igang med at undersøge dette... det lyder som om det er det som er problemet, jeg har kazza og har små brødre der downloader alt muligt "crap"
så tak endnu engang for alle indlæg.. noget tyder på at det er besvarelsen fra DK...

ZeZ

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 23-05-02 18:48

Til dk
Jeg kan ikke finde denne orm
det må være en anden...

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 06-06-02 00:24

Tak for jeres indlæg!!
Jeg har omsider løst problemet... da jeg har win xp, oprettede jeg en ny admin. og slettede den gamle account
derefter oprettede jeg en ny acount og "Microsuxx" er historie...

Kommentar
Fra : kajh

Dato : 29-06-02 16:35

I Windows 98 kan problemet kan løses ved at fjerne programmet service.exe, (LÆSE service.exe - Ikke services.exe) som er plantet under windows. Når service.exe er fjernet har man igen magt over internet Explorer.

vh
haupt

Kommentar
Fra : yoogi

Dato : 05-07-02 18:15

Godt du fik løst problemet, når du næste gang skal reinstallere vil jeg anbefale at du lowlevel formattere din harddisk for at fjerne evt. "rester" af uvedkommende program stumper, da en alm. formattering kun overskriver harddisken.

Yoogi

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-07-02 02:28

Hej...

Da jeg løste på egen hånd og der har været stor aktivitet omkring dette spørgsmål synes jeg det er fair at give de point til den mest aktive... nemlig Misteryman ... Tak for din indsats!!!!!!

Ps undskyld forsinkelsen...

Godkendelse af svar
Fra : Caine

Dato : 13-07-02 02:29

Tak for svaret Misteryman.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 13-07-02 02:50

Det var dog utroligt så mange som anbefaler at en harddisk skal low-level formateres DET ER DET RENE MORD!!! MAN MÅ ALDRIG NOGEN SINDE LOW-LEVEL FORMATERE EN HARDDISK SOM ER MINDRE END 10 ÅR GAMMEL!!! Derimod vil jeg anbefale dig at du til den tid henter et program som heller ZAP fra http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm og sletter de første 128 sektore på disken med den. (HUSK! du skal lave en garanteret virusfri bootdiskette når du gør dette!) Når du har gjort dette vil harddisken fremstå som en helt ny disk som aldrig har været brugt før, og det er en stor fordel. Har der været en boot-sektor virus el.l. vil den blive slettet fuldstændigt. Jeg har ikke selv brugt den, men det er der andre brugere af kandu.dk er har med et godt resultat. Og ifølge dokumentationen gør den det samme som jeg jævnligt selv gør manuelt med Norton DiskEdit fra Norton Utilities.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen