/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
SØGES: et program til at fragmentere dis~
Fra : bigdane_dk
Vist : 610 gange
50 point
Dato : 31-03-04 09:20

Hejsa herinde..

Jeg har et lille problem jeg mener stammer fra en fragmenteret disk. For at verificere at det virkelig er DET der er galt, søger jeg et program der kan fragmentere disken. Er der nogen der skulle ligge inde med sådan eet?

pft.
Bent

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-03-04 09:31
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 09:37

Kan du ikke bruge dit indbyggede diskfragmenterings program?

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 31-03-04 09:42

Til Manse9933:
Mener du virkelig, at der er et indbygget fragmenteringsprogram?
Mig bekendt er der kun et indbygget defragmenteringsprogram.

vh nyfigen

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-03-04 09:42

Hejsa Sune og Manse,

I var vist lige en tand for hurtige... for det jeg søger er IKKE et program til at DEfragmentere (sådan et ligger der jo indbygget i Win)... Det er sørme den anden vej... jeg ønsker at fragmentere min disk.

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 09:48

Det vil sige at du ønsker at sprede dine filer over så mange sectorer som muligt evt. ved en radomiserings process der vil få din hardisk til at ligne et skakbrædt med alenlange FAT tabeller og nedsat performance som resultat ???

Et sådant program håber jeg ikke du vil distribuere, da det er at sidestille med sabotage, hvilket bestemt ikke er lovligt og som du næppe vil få hjælp til i dette forum.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 09:53

nyfigen>skrive fejl

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-03-04 09:57

Molokyle>>

Nej jeg har ingen interesse i at distribuere sådan et program, men jeg skal bruge det i en fejlfindings-stituation, så i stedet for at lave det selv, så ville jeg lige høre om der skulle være nogen herinde der havde det liggende i skuffen.

Jeg er HELT klar over at det KUNNE sidestilles med sabotage, hvis jeg distribuerede det. Videredistribution er da også det der ligger FJERNEST i mine tanker. Så ro på ... ikk'??

Men ellers har du ret.. det er lige netop beskrivelsen af det program jeg leder efter

mvh
bent

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 09:58

bigdane_dk>det var da en mærkelig ide,har du noget at skjule

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-03-04 10:02

Manse,
Bestemt ikke!

I grove træk så får jeg en "NTVDM genererede en ulovlig instruktion og vil blive afsluttet" Den er "kun" set når PC'en får taget strømmen, dvs. når den ikke bliver lukket korrekt... den kommer af gode grunde "kun" på 2k og XP. der har jeg så en ide om at det KUNNE være fordi PC'en ikke HELT er blevet færdig med den skjulte scandisk der kører i baggrunden i sådan en situation. Ved så at fragmentere disken, så tvinger jeg scandisk til at tage længere tid, og kan forhåbentlig komme lidt videre i min fejlfinding...

Mere info findes hvis det ønskes.

Mvh
bent

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 10:03

Jeg har tøffet lidt rundt på nettet og ikke fundet et sådant dedikeret program, men du skriver mellem linierne du selv er i stand til at skrive et sådant. Her er så et fif : Generér i programmet en mængde datafiler med en filstørrelse der der er netop 1 bit større end dit systems største enhed : 8/16/32/64 bit. Dette tvinger filsystemet til at fragmentere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 10:07

Ps. Du kan også lave filerne 1 bit mindre end halvdelen af største enhed.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 31-03-04 10:08

UPS... 1 bit større end halvdelen af største enhed.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-03-04 10:14

bigdane_dk>aha,derfor,kunne ikke rigtigt fatte hvor du vile hend.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : bigdane_dk

Dato : 31-03-04 10:23

Tak for svaret molokyle.

Jeg må jo selv til tasterne..

tak for indsatsen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-04 10:40

Klap hesten... måske du kan bruge dette værktøj 'omvendt' :

http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=udvikling&prog=14645

Jeg har ikke selv prøvet, but give it a try

Takker for point, men kigger lige videre derud

</MOLOKYLE>