/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Win.98 til XP home
Fra : bauchmann
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 30-03-04 18:51

Da jeg har købt ny computer, er jeg i den situation at jeg skal have kopieret fra den gamle (98) til XP.Det drejer sig om adresseliste, dokumenter og bankkoder og nøgler. Håber på hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 18:58

Banknøgler kan du som regel gemme på en diskette! adresselister i hvilket program? Dokumenter kan du overføre ved at brænde en cd med dem på! Du har osse mulighed for at sætte din gamle harddisk over i den nye computer og overføre ad den vej. Alt i alt er der mange muligheder.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 30-03-04 19:04

Adresseliste er i Outlook. Jeg spørger,fordi jeg ikke rigtig har forstand på pc. Jeg kan ikke brænde cd.
Torben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 19:26

Det meste er sikkert så småt at det kan være på disketter.

Ellers samler du det bare f. eks. i et seperat bibliotek og pakker det med zip.
Dokumenter o.lign. fylder næsten intet når de er pakket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-03-04 19:29

Adressekartotek overfører du bare til en diskette.
Banknøgler er det nok sikrest at eksportere til hver sin diskette.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 30-03-04 19:36

Installer XP på den nye ,derefter hænger du den gl hd på som slave ,den viser sig så i "DENNE COMPUTER" som et ekstra drev,så overfører du bare hvad du vil fra den gl til placeringen på den nye

Kommentar
Fra : krab

Dato : 30-03-04 20:18

adresse kartoteket skal du klikke på filer derefter exporter (som pst.) til 3,5" A diskette når du så har instaleret det nye XP går du i outlook & importerer ved samme manøvre. Banknøgler kan være mere drilske, du skal finde ud af hvilken mappe den ligger i & dens navn f.eks Nordea hedder unisecur & ligger på C-drevet sammen med windows, programmer olign. det lykkedes for mig under lignende manøvre med nordea, men ikke danske bank der måtte jeg ha en ny Pinkode! Krab

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 20:23

Den danske bank får du mulighed for at gemme din nøgle ved at gå ind under indstillinger og sikkerhed når du har logget på!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 20:27

Hvid der er andet du gerne vil overføre (ikke programmer) kan du for små penge købe en USB harddisks holder som du propper din gamle HD ned i og sætter til USB stikket på den nye comp. Nu kan du overføre store mængder data til den nye uden at lave indgreb. Dine bankkoder/brugeradgang bør du lægge på diskette, og du har sikkert en anvisning fra din bank.
Hvis du fremover vil sikre din bankforbindelse kan du lade dine koder blive på disketten.
Dine mail-adresser bør du også lige exportere til diskette.
Emesen.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 30-03-04 21:52

Det med USB harddiskholder lyder nemt. Skal jeg have harddisken ud af den gamle computer. Jeg er ked af hvis jeg spørger dumt. Det fra banken har jeg fået på diskette. Så foreløbig tak.
Torben

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-04 22:08

Ja, du tager HD ud af den gamle comp.
Der findes mange steder du kan købe den, men her er en der kører på USB 2.0
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=134695
Du kan også bruge en til USB 1.0 men den er ikke så hurtig.
Og bagefter kan du du bruge din gamle HD til backup af vigtige ting.
Jeg bruger selv sådan en.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 30-03-04 22:19

Tak for svaret emesen.Jeg har valgt dit svar, da det umiddelbart ser ud til, at selv jeg kan finde ud af det. Ellers vender jeg tilbage med nyt spørgsmål.
Torben

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-03-04 22:22

Ok - du er velkommen.
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-04 22:41

400 kr!! Når man bare kan overflytte sin gamle harddisk til den nye??