/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pind i redekasser
Fra : zylles
Vist : 1619 gange
50 point
Dato : 30-03-04 18:48

Hej... Børnene og jeg har lavet en masse redekasser... i forskellige størrelser... MEN skal der være en pind de kan sidde på... Jeg tænkte mere om katten kan bruge den til at sidde på og fange fugleunger...

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-04 20:02

Hej zylles, nej der skal ikke være pinde i redekasser, i hvertfald ikke til mejser og musvitter. Stærekasser må der godt være en pind i. De skal iøvrigt placeres ret højt, hvorimod mejse- og musvitkasserne skal sidde lav. ca. 1,5 m over jorden

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : ivan153

Dato : 30-03-04 22:14

Katten sider ikke på pinden,den sidder på taget og tar dem når de flyver ud.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 30-03-04 23:10

Hej Zylles
Du kan undgå katte både i fuglehuse og ved redekasser, hvis du bruger kyllingetråd, (det med de små huller). Klip en bredde på 25-30 cm. og slå kanten fast med stifter nedenfor redekassen eller evt fuglehus. Lad hegnet stritte lidt ud, for så kan kattene heller ikke komme op. Men det er rigtigt at mejser ikke behøver pind.
mvh
binky
Den med trådhegn er rigtig god om vinteren.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-03-04 00:49

Hej zylles

Se lige her:

http://home10.inet.tele.dk/golles/fugle/fuglekasser/

http://www.sitecenter.dk/fugle-faaborg/redekasser1/

http://www.dof.dk/06_fakta_om_fugle/fuglekasser.html

Her får du mange tips til dine/jeres redekasser.

Jeg har selv fulgt mange af rådene. Jeg har mange store træer og buske i haven, og har derfor mange fugle. Jeg har i mange år, registreret fuglene i min have, i en database i Microsoft Acces. Den sender jeg hvert år til Ornotologisk Forening i Århus. Hvis du er interesseret i at få/se min database over fuglene i min have, så skriv din mailadresse, og du har acces, så skriv din mailadresse, så vil jeg sende dig den.

Med venlig hilsen

Franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 31-03-04 22:35

Hej zylles.
Her er et godt link til dem der interesserer sig for redekasser.

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?p=bohp&d=124&a=1099

mvh
Franksp

Godkendelse af svar
Fra : zylles

Dato : 09-01-05 17:06

Tak for svaret Franksp.