/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
X-Xom Apocalypse i xp?
Fra : BurningThunder
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 30-03-04 18:13

Jeg er nok ikke den eneste der kan huske det gamle spil X-com apocalypse, som jeg lige har funder frem fra gemmeren, og så skulle det prøves i xp, men jeg har et problem. Når den vil "Detect cd-rom speed" under instalationen fryser den og jeg kan ik komme videre. Så ville jeg prøve Virtual PC, og ligge DOS inde på den og se om det virkede, Det virker fint med lyd, mus og intro. Men problemet kommer efter introen. Så komme der bare sort skærm og jeg kan ik komme videre. Nogle der kan komme med et hint til at få det til at virker under Xp eller i DOS på en Virtual pc. TAK

Ps. jeg ved god jeg har lavet en post med problemet, men det gik hurtigt dødt, jeg vil prøve at ryde op i det.

Håber i kan hjælpe mig og andre der vil spille spillet.

Kommentar
Fra : mogens6

Dato : 31-03-04 02:05

Ja ved godt at dette svar ikke er særligt godt men der er nogen spil som ikke er bygget til at kunne køre i win xp. Så en god måde til at omgå dette problem er at hvis du ellers har nok mb på din hd så indlæg et ekstra styresystem, f.eks win 98 på din harddisk.

Du skal installerer win98 som ekstra styresystem så du har 2 på comp. Når du tænder comp vil du få muligheden for at vælge enten win98 eller xp som opstart.

Så vil du sikkert ikke få problemet når du kører spillet i win98

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 22-05-04 13:59

Hvordan lægger man 98 oveni XP? Jeg har nemlig samme problem med samme spil.
Rosekamp